Inlägg från: Jordgubben555 |Visa alla inlägg
  • Jordgubben555

    Spermadonator - fråga vad du vill

    Hej! För drygt tio år sedan körde mitt landsting en kampanj om att de behövde fler spermadonatorer. Jag tänkte igenom saken och bestämde mig för att anmäla mig och donera. Tycker att Sverige har rimliga regler jämfört med t.ex. Danmark och låter barnet ta kontakt vid 18-årsdagen. Helst hade jag (vilket jag har meddelat landstinget, men lagarna är som de är) velat ha kontakt tidigare för att få en bättre relation och kunna svara på frågor exempelvis under puberteten när hormonerna snurrar och man får mycket tankar (så var det åtminstone för mig).

    Jag hoppas att mina biologiska barn tar kontakt med mig när de blir 18. Jag ser fram emot att träffa åtminstone några av dem och lära känna dem. De är djupt önskade, även från min sida och jag hoppas att landstinget/regionen har valt ut bra familjer åt dem, som tidigare har varit barnlösa, men som nu har barn att ge sin kärlek till.

    Jag tror att vi är en kombination av arv och miljö, och att det genetiska arvet inte går att bortse från. Vi delar någonting unikt och frågan är om vi då vill bygga en relation. Jag inser att det framför all är upp till barnet då jag redan från början har varit positiv till. Är ensamstående med en son på heltid som jag har en väldigt kärleksfull relation till.


    Johan (TS)
Svar på tråden Spermadonator - fråga vad du vill