Inlägg från: Anonym (Både personlighet, val och miljö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Både personlighet, val och miljö)

    Aktiv person vs passiv person

    Alltså folk är olika och min erfarenhet är att det både förstärks genom åren, och minskar utifrån vad man måste och behöver i vardagen.

    En del väldigt aktiva människor förblir sådana, medan andra hamnar i en situation som de inte riktigt klarar p.g.a sin personlighet och tvingas då göra annorlunda. Samma sak med de som är mer passiva. Ibland tvingas de bli mer aktiva för ett jobb, eller en familjesituation.

    På samma sätt så kan en väldigt aktiv och en väldigt passiv människa såväl trivas med varandra, som driva varandra till vansinne.

    Jag tänker att det är rätt viktigt att ha lite koll på vilken energi man har och också vilken förmåga man har att rikta denna rätt. Jag har träffat gott om människor som lägger energi de inte har på saker de inte tycker är viktiga och därför är trötta.

    Det du beskriver tolkar jag som att såväl du och din mor föredrar att lägga er energi på mer stillsamma saker. Inte att ni är passiva.

    Själv är jag spontant "antingen eller", och får jobba på att inte starta upp mer än jag faktiskt orkar, och att heller inte släppa för mycket....

Svar på tråden Aktiv person vs passiv person