• Anonym (Angel)

    I vilken vecka räknas det som man mist sitt barn?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden I vilken vecka räknas det som man mist sitt barn?
  • Anonym (Ett barn är ett barn)

    Alla veckor såklart. Ens barn är alltid ens barn.

  • Anonym (Varför?)

    Varför måste det definieras? Jag tänker att det knappast kan spela någon roll annat än i känslomässiga resonemang. Den som får missfall vecka 10 kanske anser att den förlorat sitt barn även om det rent medicinskt var ett foster. Ska den personen skämmas då för att hon egentligen ?bara? fick ett missfall? 


    Sen kan jag väl hålla med om att du först måste vara bekräftat gravid innan du kan få missfall eller förlora ett barn. 

  • Anonym (J)

    Om jag minns rätt betalas ersättning från livförsäkringen ut v. 24. Sen var individen känner är ju en annan sak.


    Känner många som verkar tycka att det inte är ett barn som dör om det dör i magen... Vidrigt. 
  • Anonym (Svårt)

    I vecka 23. Då är det 50/50 att barnet överlever. Men det är en svår fråga. Svaret är så olika. Jag vet två som förlorade sina barn i magen i 8-9 månaden. Dessa kanske tycker att ett barn i vecka 23 är missfall. Men om du föder ett levande barn i vecka 23, så kan jag tycka att det är ett barn. Men det är jobbigare om du går hela vägen ut är det nog jobbigare. Det är en knepig fråga. 

  • Anonym (Th)
    Anonym (Upp till en själv) skrev 2022-08-02 22:28:22 följande:

    Upp till personen... Men är det tidigt borde det nämnas när man pratar om det, för det är ändå skillnad på vecka 9 och vecka 27... "Förlorade mitt barn i vecka 12" tex...


    Enig. I vecka 12 är det missfall av ett foster medan efter vecka 20 förlust av ett barn
  • Anonym (Tidigt)

    Det får var en bestämma själv i vilken vecka till v 22 upplever man att det var ett barn man förlorade.För mig hade gränsen gått om jag var tvungen att föda fram fostret ,vid missfall .

  • Anonym (Tea)

    Så vid en abort i vecka 15 är det inget barn man tar bort, men vid ett missfall i vecka 15 är det ett barn man förlorar?

    Alltid denna dubbelmoral i den här frågan som som inte är något ovanligt alls. 

  • Anonym (Tidigt)
    Anonym (Tea) skrev 2022-08-05 09:21:27 följande:

    Så vid en abort i vecka 15 är det inget barn man tar bort, men vid ett missfall i vecka 15 är det ett barn man förlorar?

    Alltid denna dubbelmoral i den här frågan som som inte är något ovanligt alls. 


    Ja,visst är det knepigt?Ändå tycker många att det är en cellklump till vecka 21.Snacka om okunskap .
Svar på tråden I vilken vecka räknas det som man mist sitt barn?