Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur få kontakt

    Odd Even skrev 2022-08-03 03:29:07 följande:

    Ta kontakt med honom på fb och fråga. Det kan inte bli värre än nej. Har han tjej kommer han att säga det, och så är det inget mer med det.


    Ja. Tjejer kan skriva till killar dom inte känner på facebook.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2022-08-03 08:35:39 följande:
    Det kan killar också. Bättre att satsa än att lyssna på vad andra tycker och kanske missa något bra i ens liv. Det är inte olagligt att kontakta någon en gång och den personen kanske uppskattar det. Man kan också få ett nej tack och det är väl inte hela världen.
    Det anser inte Majoriteten här på FL att killar kan göra.
    Men tjejer kan det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (moj09b7) skrev 2022-08-03 19:31:06 följande:
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 16:02:14 följande:
    Det anser inte Majoriteten här på FL att killar kan göra.
    Men tjejer kan det.


    Det kan ju bero på att du ¨ständigt tjatar om tjejer som är hälften så gamla som du. 


    Plus att få män är rädda för att kvinnor ska våldta och döda dem medan många kvinnor oroar sig för det och begränsar sina liv pga det. 


    Har inget med åldersskillnader att göra.
    Läs gärna lite trådar om sånt här, och återkom sen.

    Tjejer tycker att det är obehagligt om en okänd kille skriver på facebook. facebook har man för att ha kontakt med sina vänner. Man vill inte ha en läskig Stalker efter sig. Som letat upp dig.
    En tjej som vill dejta använder nån av dejtsidorna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-08-02 23:06:34 följande:
    Hur få kontakt

    Jag är singel och tjej och har väl längtat efter en dejt hela sommaren men inte träffat någon kille. 
    Förra veckan på jobbet åkte jag taxi med en patient då var jag ledsagare åt denne som var blind.
    Taxi chauffören var väldigt snygg sexig och helt min stil, jag kunde inte sluta titta på honom. Men han kunde inte se hur jag såg ut för jag var tvungen att ha munskydd på mig regler på jobbet. 
    Kan inte sluta tänka på honom, hittade honom på Facebook vi bor i samma stad.
    Stod inget om han har tjej på fb men kollade adressen och det stod att han bor själv. Skulle gärna vilja lära känna honom mer. 
    Men hur ska man få kontakt eller är det dumt kanske? Jag har aldrig sett honom förut i stan. 


    Det är många som inte anger förhållandestatus på facebook.
    Många som bor själva, som är i ett förhållande.

    Men visst, skriv. Du är tjej.
    Då är det Fritt Fram.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2022-08-06 12:17:12 följande:
    Ska man låta det styra ens liv då, inte för mig iallafall och det hoppas jag inte andra låter heller. Man kan fråga EN gång, får man då nej så låter man personen vara.
    Ja, så gör jag.
    Frågar en gång.
    Och respekterar om tjejen tackar nej.

    Det tycker jag är bra.

    Däremot så tycker jag inte att män ska skriva till tjejer man inte känner på facebook, eller stöta på sin kollega.

    Många tycker att jag har fel.
  • Anonym (Kaffedraken)

    En tjej i min stad, på en av dejtsidorna som är dyra.
    Jag är inte medlem så det är ju bättre att jag skriver till henne på facebook.

    Visst?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-08-07 21:27:45 följande:

    Vad hade ni själva gjort då om ni hade åkt färdtjänst på jobbet med en vårdtagare  och chauffören var jätte snygg o sexig och det kändes som att vi alltid känt varandra och dessutom tittade vi på varandra. Han väckte något inom mig jag inte trodde fanns.
    Hade ni bara gått vidare i livet och glömt...
    Han har inga bilder på tjejer på sin fb sida och det verkar som att han är singel. 
    Nej det är väl bara att glömma och fortsätta jobba och gå vidare. 
    Eftersom vi aldrig träffats tidigare kommer vi säkert inte träffas igen, bor i en stor stad.


    Som tjej så kan du skriva till honom.

    Jag har själv attraherats av tjejer irl som jag träffade i vardagen, och jag stötte på dom. Detta var innan facebook förstås. Och killar bör inte ta såna initiativ med tjejer man inte känner (skriva på facebook)
Svar på tråden Hur få kontakt