• Anonym (Vad göra nu?)

    Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?

    Jag och denna killen fick kontakt via en app för cirka en månad sen. 


    Vi träffades och spenderade en jäkla mycket tid tillsammans. Vi föll helt enkelt för varann även fast det gick lite för fort.

    Han ställde ett krav. Han ville att vi skulle vara exklusiva och att appen skulle tas bort. Vilket jag gick med på.

    För några dagar sedan när jag var hemma hos honom så stod han i duschen. Nyfiken som jag är så såg jag hans mobiltelefon ligga på bordet. Jag kunde hans lösenord så jag började snoka.
    Och jag blev ganska förvånad när jag såg att han hade appen kvar även fast att han bad mig att ta bort den och skulle också göra det.

    Jag kollade hans chatt och såg att han hade skrivit med en del tjejer. 
    Jag hann inte se så mycket eftersom jag hörde att han var klar i duschen så jag stängde bort appen och la tillbaka telefonen på bordet.

    Jag visste inte hur jag skulle konfrontera honom. Vad skulle jag säga liksom? Att jag snokade i hans telefon och såg appen? Jag vet att det är mycket fult eftersom det är hans privata egendom. 


    Så senare när jag kom hem den dagen så registrerade jag mig om på nytt på appen. Men jag hade inte min bild. Jag ville inte att han överhuvudtaget skulle kunna se att jag har skapat en profil så jag lämnade profilen blank. Så inga bilder och inget namn.

    Efter lite letande så hittade jag hans profil och la till honom som favorit för att kunna se hur ofta han är aktiv. 

    Igår var han inte aktiv alls.

    Idag pratade jag med honom på telefon som vi brukar göra och han skulle hjälpa en kompis med några saker.

    Och ja jag gick in på appen för att kolla och han var väldigt mycket aktiv idag.

    Vid 20 tiden när jag kom hem efter handlat så gick jag gick in för att titta och han var aktiv. 

    Jag skickar ett sms till honom och frågar hur läget är och han svarar att han hjälpt kompisen med några saker, att han precis kommit hem och ringer mig strax, vilket han gjorde. 

    Då kände jag att jag behövde konfrontera honom.

    Så jag säger till honom att jag skaffade appen igen eftersom jag var nyfiken och ville se ifall han hade tagit bort den. 

    Han säger att han har tagit bort den.

    Då säger jag till honom att det inte kan stämma eftersom jag har hittat hans profil och sett flera gånger att han har varit aktiv.
    Jag tar även en screenshot och skickar till honom.

    Han blir tyst i några sekunder och säger att det är omöjligt. Han säger att det måste vara någon som har tagit hans bilder och använder dessa.

    Jag hann inte säga något mer eftersom han la på luren. I örat på mig.

    Så jag försökte ringa upp. Men då har han stängt av telefonen? 


    Jag har ringt nu 8 gånger och telefonen är fortfarande avstängd.

    Jag vet inte om han är arg för att han blivit påkommen?

    Men jag vet inte heller vem som har gjort fel här? Det snurrar mycket i huvudet på mig just nu.

    Hur går man vidare? 
    Hur och Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?
  • Xenia

    Alltså du ber om ursäkt för att DU sårat honom? Du är alldeles för ödmjuk och undfallande.

    Det är ju han som gjort fel som dels inte raderat appen, dels ljugit om det.

    Och så lovar du att du raderar appen så hädanefter kommer han inte att behöva vara rädd att bli påkommen.

    Hur kan du ha så dålig självkänsla att du bara finner dig i hans dubbelmoral - och ber om ursäkt dessutom?

    Och avslutar med "Kram!" som visar "jag är så förtjust i dig att jag inte kan bli arg på dig, jag finner mig i vadsomhelst bara du kommer tillbaka".

  • Tukt
    Anonym (X) skrev 2022-08-03 14:03:09 följande:
    Ha ha! Vilken nolla som ber om tid för att fundera ut ursäkter!
    Ja, eller ganska vuxet att faktiskt reflektera över vad man ställt till med, och hur man ska gottgöra det.
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2022-08-04 11:37:02 följande:
    Ja, eller ganska vuxet att faktiskt reflektera över vad man ställt till med, och hur man ska gottgöra det.
    Och då behöver man inte be om ursäkt för sina lögner?
  • Räkan77

    Skicka ett nytt sms om att du har ångrat dig och att du nu gör slut och att du inte vill ha någon mer kontakt. Du behöver inte förklara dig något mer. Blocka honom och sen bryter du ihop.

    Ta hjälp av vänner och familj så att de kan få dig att inse att du inte vill vara med denna kille nåt mer. 

  • Tukt
    Anonym (A) skrev 2022-08-04 11:56:37 följande:
    Och då behöver man inte be om ursäkt för sina lögner?
    Det där är bra sådan där fulretorik där du inte bemöter sakfrågan, eller svarar utifrån ditt påstående.
    Självklart behöver man be om ursäkt. Ingen har sagt något annat. Men kanske inte genom att tala, samtidigt som man tänker.
    En mogen person brukar behöva fundera över varför hen gjort fel. Det blir i regel bättre för båda då. Den som ber om förlåt direkt, vill bara komma i från det jobbiga.
  • Anonym (Ellinor)
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 11:06:11 följande:

    Jag skrev detta 


    Självklart ska du få dig din tid du behöver.


    Jag vill be om ursäkt ifall jag har sårat dig på något sätt. Ingen människa är perfekt. Vi har alla våra brister, inklusive jag. 


    Det känns som att det har blivit en sån stor sak gällande appen. Det var inte alls meningen att det skulle utspela sig såhär. Om jag kunde ta tillbaka det hade jag gjort det. Jag kan förstå att det upplevdes som påträngande för dig. Jag var helt enkelt bara nyfiken och ville se om du var online. Jag har lovat mig själv att inte göra om det. Därför har jag raderat min profil och appen. 


    Jag förstår att det var jobbigt när jag försökte nå dig flera gånger häromnatten. Jag blev väldigt ledsen när du la på luren i örat på mig och sen stängde av telefonen. Jag ville verkligen nå dig så vi kunde prata med varann. 


    Du kommer säkert ihåg när du har frågat mig innan om jag har blivit sårad nångång. Vilket jag aldrig svarade på. Jag kan svara på det nu. Och svaret är Ja. Jag har blivit sårad ganska många gånger. Så därför är jag försiktig med att släppa in folk i mitt liv. När jag ger så ger jag för att jag verkligen vill och för att jag gillar personen.


    Jag ska inte störa dig mer. 


    Hör av dig när du känner dig redo.


    Kram! 


    Varför ber du om ursäkt när han ljugit och varit otrogen? Sorry, men har du ingen självrespekt? Klart man kan be om ursäkt för att du snokade, men du tar ju verkligen på dig hela ansvaret här. Börja jobba på dig själv och hur du låter andra behandla dig.
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2022-08-04 12:10:11 följande:
    Det där är bra sådan där fulretorik där du inte bemöter sakfrågan, eller svarar utifrån ditt påstående.
    Självklart behöver man be om ursäkt. Ingen har sagt något annat. Men kanske inte genom att tala, samtidigt som man tänker.
    En mogen person brukar behöva fundera över varför hen gjort fel. Det blir i regel bättre för båda då. Den som ber om förlåt direkt, vill bara komma i från det jobbiga.
    Jag förmodar du är en man. Man kan både be om ursäkt och reflektera. Inte på samma gång, som du verkar tro att folk gör.
  • molly50
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 11:06:11 följande:

    Jag skrev detta 


    Självklart ska du få dig din tid du behöver.


    Jag vill be om ursäkt ifall jag har sårat dig på något sätt. Ingen människa är perfekt. Vi har alla våra brister, inklusive jag. 


    Det känns som att det har blivit en sån stor sak gällande appen. Det var inte alls meningen att det skulle utspela sig såhär. Om jag kunde ta tillbaka det hade jag gjort det. Jag kan förstå att det upplevdes som påträngande för dig. Jag var helt enkelt bara nyfiken och ville se om du var online. Jag har lovat mig själv att inte göra om det. Därför har jag raderat min profil och appen. 


    Jag förstår att det var jobbigt när jag försökte nå dig flera gånger häromnatten. Jag blev väldigt ledsen när du la på luren i örat på mig och sen stängde av telefonen. Jag ville verkligen nå dig så vi kunde prata med varann. 


    Du kommer säkert ihåg när du har frågat mig innan om jag har blivit sårad nångång. Vilket jag aldrig svarade på. Jag kan svara på det nu. Och svaret är Ja. Jag har blivit sårad ganska många gånger. Så därför är jag försiktig med att släppa in folk i mitt liv. När jag ger så ger jag för att jag verkligen vill och för att jag gillar personen.


    Jag ska inte störa dig mer. 


    Hör av dig när du känner dig redo.


    Kram! 


    Varför är du så snäll?
    Hade jag varit som du så hade jag sagt att han ska få den tid han behöver.
    Och han behöver inte höra av sig igen överhuvudtaget.
    Och jag hade heller inte bett om ursäkt.
    Den som ska göra det är han.
    Han har krävt att ni ska ta bort dejtingappen,men har inte gjort det själv.
    Han är bevisligen inte helt färdig med sitt dejtande och han har nog,tyvärr,inte heller de rätta känslorna för dig.
    Och han behöver ingen tid för att hitta på ursäkter.
    Han har ljugit och borde vara man nog att kunna stå för att han har gjort fel och bara be om ursäkt för det.
    Så gör slut,är mitt råd.
    Annars lär du bli sårad igen.
  • Tukt
    Anonym (A) skrev 2022-08-04 12:14:10 följande:
    Jag förmodar du är en man. Man kan både be om ursäkt och reflektera. Inte på samma gång, som du verkar tro att folk gör.
    Om du inte kommer ihåg vad du nyss skrev så var det ju just du som ifrågasatte att han skulle få tid. Men formulerat med en dos passiv aggressivitet, 
  • Anonym (Camilla)

    Men varför i hela världen blottar du dig med sms-svaret. Helt onödigt. Han bryr sig inte ett dugg. Att DU dessutom vet om ursäkt för din existens. Stryk honom helt. 


    Du behöver jobba med dig själv en hel del innan du släpper in någon i ditt liv. Fundera över ditt beteende. Att ringa åtta gånger är på tok för många gånger. Du har farit illa tidigare och behöver reda ut det. Då kan du bli en riktigt fin partner. Unnar verkligen dig det. 


    Inga fler sms. Kapa nu. Du lägger ju dig som en torkmatta och bjuder in honom att trampa på dig. Det kan inte komma något gott ur det där. Bara hårda ord och kränkningar. 

Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?