• KalleX­L81
    Wed 3 Aug 2022 07:07
    5493 visningar
    10 svar
    10
    5493

    Nya Statinmediciner

    Hej.

    Efter lång tid konstaterade man att jag var allergisk mot allt som har med statin-mediciner att göra så man beordrade mig att upphöra med dem. Det är nu tio år sedan, men mina igenslaggade ådror med plack behöver verkligen statinmedicin. Då undrar jag finns det kanske sprillans nya statinmediciner som har andra substanser som min kropp tål.
    Jag har gått på Atorvastatin, Simvastatin, Crestor och  Ezetrol som jag är allergisk mot så ingenting mer av dom tack.Cool

  • Svar på tråden Nya Statinmediciner
  • KalleX­L81
    Wed 3 Aug 2022 08:13
    #2

    Tack för att du svarar. Nej det visste jag inte att man kan få Injektioner i stället. Problemet med mig är att det går elektriska stömningar genom fingrar och tår när jag använder nuvarande statinmediciner och då blir det problem med sömnen och humöret.

  • KalleX­L81
    Wed 3 Aug 2022 09:47
    #5

    Tack för tipset Sippan 81. Det skall jag verkligen göra, men varför har inte min värdelösa husläkare nämnt detta för mig. Att byta till annan hjälper inte så länge dom arbetar under 1177 regelverk och det måsta alla göra. Konstigt att IVO inte reagerat. Tack i alla fall.

  • KalleX­L81
    Wed 3 Aug 2022 12:07
    #7

    Exakt, men jag kommer defenitivt testa. Nu tror jag inte allt plack försvinner i ådrorna men så pass så snöandet inne i ögonen försvinner och mjölksyran i lårmusklerna får tillräcklig med syre i blodet så jag slipper stappla fram. Vi håller tummarna. Min medicin Elequis kostar 1700:- Om det funkar då bjuder jag på fika med bakelse om du bor i Stockholm.

  • KalleX­L81
    Wed 3 Aug 2022 14:12
    #9

    Tack för tipset.

  • KalleX­L81
    Thu 4 Aug 2022 10:49
    #10

    Helt rätt.Tack

Svar på tråden Nya Statinmediciner