Inlägg från: Sanlin90 |Visa alla inlägg
  • Sanlin90

    Kan man ha gått en halv grav utan positivt?

    Ja det är min undran, självklart vägrar ju sjulvprden ta i mig med tång, om jag är gravid skulle det kunna vara allt upp till v 22 då jag va på vul i slutet på mars och då syntes inget.
    Jag har i några få veckor haft tarmrörelser som började som en vagt sprattlande som nu kan börja högre upp på magen (strax ovanför naveln) och det är inte små rörelser som jag kan förknippa med tarmrörelser dock känns dom otroligt likt foster rörelser, jag kände dottern första gången i v 16 och hade tydliga rörelser likt dom här i v 20, dom här rörelserna kommer främst när jag ska sova.

    Jag är även otroligt svullen om magen och den känns utspänd på ett annorlunda sätt än när man bara är uppblåst, jag är dock kraftigt överviktig så svårt att avgöra om det skulle se ut som gravidmage.
    Jag plussade med dottern på sticka, dock ganska sent och det blev aldrig några så wow starka streck trots att jag testade ganska länge.

    Jag har även börjat ha sjuka kramper i muskler (haft till och från i måånga år men dom är på samma nivå som när jag va gravid nu) jag får blodtrycksfall och svimmningskänslor ibland, extremt sug efter mjölk och jag är så trött så det käbns som jag går sönder snart.

    Mycket stämmer med min förra grav, jag hade inga symptom alls utom ett positivt test och tidig foglossning hade jag inte sett på test hade jag inte vetat då min mens är väldigt oregelbunden (nu har jag inte haft sedan oktober) 
    Men hur starka kan tarmrörelser vara egentligen?
    Och kan man ens va gravid utan att det syns på test ?

Svar på tråden Kan man ha gått en halv grav utan positivt?