• Anonym (Eller­?)
    Wed 3 Aug 2022 15:19
    3128 visningar
    11 svar
    +1
    11
    3128

    Plåga sig själv via onani?

    Jag förstår inte det här med att plåga sig själv? Att gå runt och vara ständigt kåt och ofokuserad för att man inte låter sig själv komma innan man slutar, utan bara retar sig själv. Jag blir sjukt frustrerad, man missar ju finalen. Jag njuter av att dra ut på det och retas i stunden, men det ska alltid avslutas med att komma tycker jag. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Plåga sig själv via onani?
  • theoth­erone
    Wed 3 Aug 2022 15:53
    #1

    Klart man vill komma när man onanerar, det är ju hela poängen med att göra det.

  • Anonym (Eller­?) Trådstartaren
    Wed 3 Aug 2022 16:44
    #2

    Jag menar det!

  • Anonym (A)
    Wed 3 Aug 2022 19:22
    #3
    theotherone skrev 2022-08-03 15:53:49 följande:
    Klart man vill komma när man onanerar, det är ju hela poängen med att göra det.
    Så sant.
  • Anonym (Man 53 år)
    Wed 3 Aug 2022 20:42
    #4
    +1

    Klart man vill komma när man onanerar - men kanske inte just då....

    Förr när jag gjorde det slutade den stunden alltid med sprut. Jag ville det helt enkelt.

    Successivt de senaste åren har det dock förändring skett.
    Numer drar jag ofta ut på det, kan göra lite en stund, ta paus, sen fortsätter jag en stund senare, tar paus, gör nåt annat några timmar, sen igen osv och till slut blir det avslut med sprut. Eller så blir avslut med sprut genom sex med partnern.

    Det utdragna kan vara under en par timmar till och från. Eller en dag till och från. Till och med flera dagar. 

    Jag ser ett stort mervärde numer i att bygga upp en kåthet successivt och inte låta det sluta med sprut varje gång. Jag upplever det inte alls som att jag plågas utan snarare tvärtom, jag njuter mer även under pauserna. Dessutom blir jag mer omtänksam och romantisk mot partnern.

    Enda nackdelen med att dra ut på det är att det till slut kan uppstå det som jag tror kallas "blue ball" effekten. Man blir helt enkelt öm i pungen till slut.. Kan faktiskt bli lite smärtsamt. Men det går över efter att man verkligen sprutat.

    En fördel är helt klart att sprutat blir hårdare och intensivare när man dragit ut på det. Och mer  avslappnande känsla efter sprutat också när det varit utdraget förlopp.

    Så är det för mig iallafall...

  • Wed 3 Aug 2022 20:53
    #5
    +1
    Anonym (Eller?) skrev 2022-08-03 15:19:08 följande:
    Plåga sig själv via onani?

    Jag förstår inte det här med att plåga sig själv? Att gå runt och vara ständigt kåt och ofokuserad för att man inte låter sig själv komma innan man slutar, utan bara retar sig själv. Jag blir sjukt frustrerad, man missar ju finalen. Jag njuter av att dra ut på det och retas i stunden, men det ska alltid avslutas med att komma tycker jag. Vad tycker ni?


    Att du inte förstår det, beror nog på att folk är konstruerade lite olika, både fysiskt och psykiskt. För vissa blir helt enkelt orgasmen målet, medan för andra finns en större njutning av att bygga upp det och ligga i njutningen strax under orgasm. Att själva orgasmen riskerar bli lite svagare kan vara en nackdel, men för en del blir den sammanlagda njutningen större.
    Även om det inte finns något rätt eller fel, så kan man se att många problem som avhandlas här inne, ofta bygger på fixeringen vid just orgasmen.
  • Sat 6 Aug 2022 23:00
    #6

    Håller med dig, skulle aldrig kunna pausa flera timmar som man kan läsa om här. Börjar jag onanera så är det för att få en orgasm, men visst kan jag ligga och myspulla med en porrfilm t ex, upp till typ 20-30 minuter men sedan går det inte längre, då ökar jag intensiteten och ser till att få orgasmen. Dock är det inte så vanligt att jag håller på så länge, 10-15 min är det vanligaste

  • Anonym (Bengt­)
    Sun 7 Aug 2022 06:38
    #7

    Jag vill bli mindre orgasmfixerad med min fru, tränar mig på att avbryta, byta ställning, inte forcera och "springa mot målsnöret". Jag njuter ju faktiskt väldigt mycket av allt före orgasmen. 

    Hon får inte alltid orgasm och säger att det är skönt ändå (vilket jag inte riktigt tror på, och hennes orgasm är min belöning). Jag skulle vilja nå dithän att vi kan älska i en halvtimme eller timme och att jag kan sluta utan att ha fått orgasm. Hittills har det inte riktigt gått.

    Jag övar även på egen hand. Skönt att smårunka utan att komma.

  • Anonym (Intre­ssant självk­ännedo­m)
    Sun 7 Aug 2022 07:02
    #8
    +1

    Jag tror jag har lärt mig mycket om mig själv genom att göra så. 

    Hur mycket kraven sjunker för om jag skall anse en man vara attraktiv eller ej och hur billig jag faktiskt kan bli om jag inte tar hand om min sexualitet. 

  • Anonym (Senio­ren)
    Sun 7 Aug 2022 14:41
    #9

    Tidigare var det alltid så att en runkstund alltid avslutades med ett sprut. Numera runkar jag kuken hård och avbryter precis innan jag ska komma. Kuken har passerat 70 så sprutar jag är den inte kontaktbar mer den dagen. Jag kan runka flera dagar utan sprut. Det är skönt det också. Sprutet får min sambos fitta i sig en gång i veckan. 

  • gemig
    Sun 7 Aug 2022 22:31
    #10

    Att gå runt och vara kåt och full med energi är ju as skönt.. 
    Det är det hängiga efter post nut som jag helst skulle vilja undvika..

    Efter jag har kommit då blir jag as trött.. Men är annorlunda för kvinnor, för när dom har snott åt sig det där så brukar dom istället bli as nöjda och skitmysiga.
    De små vampyrerna.. 

  • Anonym (Bra onani != Orgasm­)
    Sun 7 Aug 2022 22:50
    #11

    Jag sätter inget likhetstecken mellan bra onani eller sex och orgasm. Ett ständigt fokus på orgasmen tycker jag kan bli riktigt långrandigt och trist. Om jag istället allokerar tillräckligt med tid för att kunna köra på i lagom, upptrappande tempo och komma in i rätt mindset så blir det en helt annan upplevelse. Den kan vara fantastisk även om orgasmen uteblir.

    Sedan är det klart att det senare är något som kräver mycket mer energi och disciplin än att bara köra på i typ fem minuter, men någon plåga är det ju inte. Tvärtom känner jag att det är mycket mer belönande och gör att jag känner mig mycket mer inspirerad av att upptäcka min egna sexualitet.

Svar på tråden Plåga sig själv via onani?