• Anonym (Räcker nu)

    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!

  • Svar på tråden Trött på tjatet från ensamma män
  • Anonym (Sanna)

    Ja, och män som fungerar väl i sociala sammanhang, som har vänner, partner och familj, kanske kan hjälpa dem så de får bättre självkänsla?

  • Anonym (Sanna)

    Jag skulle ha noll problem om det startades trådar som var "hur ska jag kunna träffa nån, vad ska jag göra", men istället är det "alla kvinnor är hycklare, de borde sänka sina krav och ligga med ensamma män".

    Var är logiken där?

  • Anonym (M)

    Män får väl göra som kvinnor gjort i alla tider? Starta föreningar, nätverka, skapa opinion, stötta varandra, samla in pengar till varandra. 

    Mäns totala ointresse för kvinnor som dödas, misshandlas och våldtas osv gör att de faktiskt får sköta sin egen kamp. Kvinnor har fullt upp med att överleva/bevara våra mänskliga rättigheter osv. 

    Organisera er, män och hjälp varandra. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Kre) skrev 2022-08-03 19:11:05 följande:

    Eller så betalar man för sex istället, lever sitt liv som man vill och skiter i kvinnor i övrigt. // Cool 
    Men då säger kvinnor att aja baja, så får man inte göra.
    Jag tycker fler män borde betala för sexet och vara nöjda med att slippa anpassa sig efter kvinnor.


    Män är kanske mer bekväma med att bidra till trafficking, eller? Annars var det ett sällsynt dåligt råd.
  • Anonym (H)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-08-03 18:22:42 följande:

    Jag skulle ha noll problem om det startades trådar som var "hur ska jag kunna träffa nån, vad ska jag göra", men istället är det "alla kvinnor är hycklare, de borde sänka sina krav och ligga med ensamma män".

    Var är logiken där?


    Några sådana fanns en gång i tiden men nu är det bara bittergökarna kvar.
  • Anonym (Kre)
    Anonym (M) skrev 2022-08-03 19:21:34 följande:
    Män är kanske mer bekväma med att bidra till trafficking, eller? Annars var det ett sällsynt dåligt råd.
    Det gör man inte om man går till seriösa bordeller i Danmark. Tvärtom, det är ett mycket bra råd.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Räcker nu) skrev 2022-08-03 18:06:17 följande:
    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!


    Arbetslösa kan få hjälp exempelvis genom arbetsträning 
  • Anonym (Polypoly)

    Exakt. Vill man få bonka bäver får man shape:a up sig

    (risig trebarns morsa från hägersten som röker under fläkten kan alltid få vuxen bollibompa men mannens tid är ute, slut på sötebrödsdagarna)

  • Anonym (Fel)
    Anonym (Räcker nu) skrev 2022-08-03 18:06:17 följande:
    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!


    Eller att förutsättningarna förändras.
    Förut exempelvis bidrog kvinnor mer till hushållsarbetet 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Räcker nu) skrev 2022-08-03 18:06:17 följande:
    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!


    Och då gäller det att kvinnor ska inte kvoteras in någonstans för det ska handla om att man själv ska göra sig attraktiv 
Svar på tråden Trött på tjatet från ensamma män