• Anonym (Nicke nyfiken)

    Saker som folk gör och säger som visar på svaghet

    Vad visar på att en person är svag som denne säger eller gör? Jag tänker främst på människor man möter en stund bara och inte folk man har nära relationer med. Vad uppfattar du som svagt av en främling/halvfrämling? 

  • Svar på tråden Saker som folk gör och säger som visar på svaghet
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Nicke nyfiken) skrev 2022-08-05 15:30:14 följande:
    Saker som folk gör och säger som visar på svaghet

    Vad visar på att en person är svag som denne säger eller gör? Jag tänker främst på människor man möter en stund bara och inte folk man har nära relationer med. Vad uppfattar du som svagt av en främling/halvfrämling? 


    Det är svårt att se svagheter hos personer man inte känner eller knappt känner. Man vet inte bakgrunden, man har inte hela bilden. Det som vid första ögonblicket kan se svagt ut, är kanske tvärtom.
  • Anonym (V)

    Offerkoftor. Man märker väldigt snabbt när människor gärna ser sig själva som offer. Även falsk ödmjukhet. Går bort direkt. 

  • Anonym (Nicke nyfiken)
    Anonym (Ella) skrev 2022-08-05 15:35:13 följande:
    Det är svårt att se svagheter hos personer man inte känner eller knappt känner. Man vet inte bakgrunden, man har inte hela bilden. Det som vid första ögonblicket kan se svagt ut, är kanske tvärtom.
    Visst men nog tycker jag att man ganska snabbt kan se vid första intrycket om någon är stark eller svag och om du kan sätta dig på den personen eller inte. 
    Anonym (V) skrev 2022-08-05 15:36:42 följande:
    Offerkoftor. Man märker väldigt snabbt när människor gärna ser sig själva som offer. Även falsk ödmjukhet. Går bort direkt. 
    Menar du att du upplever offerkoftor som svaga människor?


  • Anonym (V)
    Anonym (Nicke nyfiken) skrev 2022-08-05 15:44:10 följande:
    Visst men nog tycker jag att man ganska snabbt kan se vid första intrycket om någon är stark eller svag och om du kan sätta dig på den personen eller inte. 
    Anonym (V) skrev 2022-08-05 15:36:42 följande:
    Offerkoftor. Man märker väldigt snabbt när människor gärna ser sig själva som offer. Även falsk ödmjukhet. Går bort direkt. 
    Menar du att du upplever offerkoftor som svaga människor?
    Japp. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (Nicke nyfiken) skrev 2022-08-05 15:44:10 följande:
    Visst men nog tycker jag att man ganska snabbt kan se vid första intrycket om någon är stark eller svag och om du kan sätta dig på den personen eller inte. 
    Anonym (V) skrev 2022-08-05 15:36:42 följande:
    Offerkoftor. Man märker väldigt snabbt när människor gärna ser sig själva som offer. Även falsk ödmjukhet. Går bort direkt. 
    Menar du att du upplever offerkoftor som svaga människor?
    Inte är det en styrka iaf. Men du kommer få väldigt skiftande svar här om du inte preciserar vad du menar med svaghet. Fysisk så? Svag karaktär? Eller sån svaghet som barn har, att de behöver stöd o hjälp?
  • Anonym (Dumsnäll)

    Dumsnälla människor. Såna som av "snällhet" låter sig köras över. Men begreppet "svag" innefattar ju både kropp och själ så precisera gärna.

  • Anonym (Ella)
    Anonym (Nicke nyfiken) skrev 2022-08-05 15:44:10 följande:
    Visst men nog tycker jag att man ganska snabbt kan se vid första intrycket om någon är stark eller svag och om du kan sätta dig på den personen eller inte. 
    Anonym (V) skrev 2022-08-05 15:36:42 följande:
    Offerkoftor. Man märker väldigt snabbt när människor gärna ser sig själva som offer. Även falsk ödmjukhet. Går bort direkt. 
    Menar du att du upplever offerkoftor som svaga människor?
    Jag tror människor är mer komplexa ändå, att det inte är lätt att avgöra sådant direkt man träffar någon.

    Men du får gärna ge exempel på vad du menar med svag respektive stark. 
  • Anonym (Nicke nyfiken)

    Saken är den att frågan är subjektiv så vad upplever DU som svaghet i vuxna människor som du stöter på? Vi har läst dumsnälla människor och offerkoftor bland annat hittills. 

  • Anonym (M)

    Att de backar på sin egen moral och griper efter halmstrån för att tjäna pengar.

  • Sockerikaffet

    Folk som inte kan stå för sina egna val/beslut. Tex någon gör något, blir ifrågasatt och då säger ?hen sade att jag skulle göra si och så?

Svar på tråden Saker som folk gör och säger som visar på svaghet