• Johan1978

    Förlorat mitt livs kärlek -älskarinna

    Hej alla,


     


    Är desperat och vet inte hur jag ska komma vidare. Snälla undvik dömma mig utan dela med er av era erfarenheter/råd.


     


    Är en man 40+ i förhållande sedan 15år med 3 barn , bra ställt , allt bra egentligen men vi har tappat intimitet och min fru har svårt/ inte intresserad av känslor. Så glidit ifrån varandra sista 4-5åren. Dålig kommunikation med och löser inte tjafs utan tystnad .. nog känt mig lite nedtryckt och finner glädje i vänner.


     


    Har egentligen funderat på lämna i flera år men inte blivit av och vi vet både förhållandet är rätt dåligt. Inte sovit i samma säng på 7-8år.


     


    Så hände det som var väntat..


    Blev blixtförälskad i en annan tjej och vi hade världens passion och perfekt sex , djupa samtal, pratade framtid osv. 


     


    Hon gav mig 3-4 chanser lämna förhållandet men jag var för feg (kanske inte helt 100%).


     


    Så efter ett halvår dumpade hon mig och jag var så desperat berättade jag älskade henne , skickade presenter så hon blockade mig till slut överallt. Hon kunde inte leva som den andra kvinnan utan ville ha ett riktigt förhållande . Jag förstår henne innerst inne och vill hennes bästa, världens finaste tjej.


     


    Någon dag efter detta tog jag upp jag ville skiljas från min fru och hon blev förstörd.


     


    Men nu vill jag ändå se om det går få tillbaka känslor för min fru även om jag är totalt förälskad i min älskarinna. Ändå många år ihop och min fru är värd det. 


    Men hur for men tillbaka känslor , hur lång tid, går det? När alla känslor är på den andra.


     


    Nu vet jag också att den andra tjejen är på fester med ett gäng hon umgåtts med innan med övernattning  osv med bl.a. en kille hon varit med hon träffade mig men vad kan jag säga ..Är så sjukt svartsjuk och gråter / skakar när jag tänker på det.


     


    Detta är nu 1,5mån sedan och jag är fortfarande helt förstörd , drömmer, tänker på henne varje minut och älskar verkligen andra tjejen. Jag behandlade henne som en prinsessa med weekends , presenter osv. Berättade alltid hur mycket hon betydde osv.


     


    Känns som jag slarvat bort mitt livs kärlek men var ett väldigt svårt val.


     


    Har jag någon mer chans hos min älskarinna? Eller ska jag smälta allt stanna kvar 1år och se om känslor kommer tillbaka? 


     


    Mitt hjärta säger 100% den andra tjejen men förnuftet kanske bara 50-75%


     


    Helt förkrossad och funderar på om livet är värt leva utan henne varje dag.


     


    Vågar inte heller kontakta älskarinnan om jag inte kan bevisa jag flyttat eller något konkret men inte så positiv ändå ?

  • Svar på tråden Förlorat mitt livs kärlek -älskarinna
  • Anonym (förstår)

    jag förstår dig.

    folk skiljer sig för lätt.
    för mkt ego när barn är inblandade.
    de behöver båda sina föräldrar under samma tak tills de blivit egna individer, ca 10 år gamla.

    man måste kämpa.

    livet är inte att ha bra sex och va superförälskad.
    för det går över, och du kommer åter igen finna dig själv exakt där du befinner dig nu.

    det är något i ditt liv som skaver, går det att fixa utan att dra in älskarinnor?

    vet, vi behöver alla sex.. det kan vara fantastiskt.
    bättre att hooka med någon upptagen som är i samma situation?

  • Anonym (Klyscha)
    Anonym (förstår) skrev 2022-08-06 01:29:38 följande:

    jag förstår dig.

    folk skiljer sig för lätt.
    för mkt ego när barn är inblandade.
    de behöver båda sina föräldrar under samma tak tills de blivit egna individer, ca 10 år gamla.

    man måste kämpa.

    livet är inte att ha bra sex och va superförälskad.
    för det går över, och du kommer åter igen finna dig själv exakt där du befinner dig nu.

    det är något i ditt liv som skaver, går det att fixa utan att dra in älskarinnor?

    vet, vi behöver alla sex.. det kan vara fantastiskt.
    bättre att hooka med någon upptagen som är i samma situation?


    Absolut! Sen är barnen sååå tacksamma att föräldrarna höll ihop deras barndom när det kom fram att den ena varit otrogen under flera år och barnen dessutom fått en sabbad bild av relationer då deras föräldrars kärlekslösa förhållande påverkat dem negativt, men det är det aldrig någon som tror. Bara man till varje pris håller ihop för barnen så löser sig allting. 
  • johan782

    Tackar ödmjukt för alla svar!
    Även om en del var för raka för orka ta in i min situation just nu. 
    Livskris absolut 100%. Men haft känslan länge på jag söker något annat mer spännande och tjej som är rätt för mig.


    Håller med er tex om min fru är värd bättre absolut så inte hållbart. 

    Samtidigt inte stolt och ingen hållbar lösning vara otrogen för mitt samvete samt familj och barn såklart. Är det bättre med ha annan kvinna sex med och kvar i förhållandet? 

    Samt vill inte ge mina barn en uppväxt där en kram eller kyss mellan föräldrar är något de blir chockade över. 


    Men min fru har många bra egenskaper och villig jobba på ha mer intimitet osv. Inga större bråk osv.
    Mitt problem är jag är har mina känslor hos den andra. Och jag inte är attraherad av min fru längre även om hon ser bra ut, glidit ifrån varandra.

    Pratat med psykolog osv och är ett jäkla tufft beslut lämna med barn. 

    Ska ta ett beslut inom ngn månad. 


     

  • Anonym (förstår)
    johan782 skrev 2022-08-06 08:56:20 följande:

    Tackar ödmjukt för alla svar!
    Även om en del var för raka för orka ta in i min situation just nu. 
    Livskris absolut 100%. Men haft känslan länge på jag söker något annat mer spännande och tjej som är rätt för mig.


    Håller med er tex om min fru är värd bättre absolut så inte hållbart. 

    Samtidigt inte stolt och ingen hållbar lösning vara otrogen för mitt samvete samt familj och barn såklart. Är det bättre med ha annan kvinna sex med och kvar i förhållandet? 

    Samt vill inte ge mina barn en uppväxt där en kram eller kyss mellan föräldrar är något de blir chockade över. 


    Men min fru har många bra egenskaper och villig jobba på ha mer intimitet osv. Inga större bråk osv.
    Mitt problem är jag är har mina känslor hos den andra. Och jag inte är attraherad av min fru längre även om hon ser bra ut, glidit ifrån varandra.

    Pratat med psykolog osv och är ett jäkla tufft beslut lämna med barn. 

    Ska ta ett beslut inom ngn månad. 


     


    fast.. det är ju skilsmässobarn som tar skada.
    vet inte ett skilsmässobarn i min närhet som får relationerna att fungera för de tror att nödutgången är det enda rätta så fort de inte får sin vilja igenom. 

    sen är alla singelvänner jag vet eviga singlar.
    de hittar aldrig någon eftersom de tror att de är messias själv men ser ut som fläskpaddor och inte längre har attraktionskraften nog att hålla på som de gör, men de inser det dessvärre inte.

    kanske samma fenomen bland män? 

    prioritera barnen. bli kär kan du göra när de har vuxit upp..
    tills dess .. skaffa en älskarinna som inte vill mer än knulla.

    ålder på barnen ?
  • Anonym (Klyscha)
    Anonym (förstår) skrev 2022-08-06 10:31:53 följande:
    fast.. det är ju skilsmässobarn som tar skada.
    vet inte ett skilsmässobarn i min närhet som får relationerna att fungera för de tror att nödutgången är det enda rätta så fort de inte får sin vilja igenom. 

    sen är alla singelvänner jag vet eviga singlar.
    de hittar aldrig någon eftersom de tror att de är messias själv men ser ut som fläskpaddor och inte längre har attraktionskraften nog att hålla på som de gör, men de inser det dessvärre inte.

    kanske samma fenomen bland män? 

    prioritera barnen. bli kär kan du göra när de har vuxit upp..
    tills dess .. skaffa en älskarinna som inte vill mer än knulla.

    ålder på barnen ?
    Snacka om att projicera dina egna rädslor på ts. Bara för att du själv väljer att leva i rädsla behöver du inte råda andra att göra det? Varannan unge är skilsmässobarn och det blir folk av dem också. De allra flesta normala hittar också en ny partner, en de antagligen passar bättre ihop med som äldre och är lyckliga med. Du sitter bara och slänger ur dig en massa nonsens för att bekräfta dina egna rädslor och på så vis antagligen lindra ångesten över att du inte lever livet du önskar. 
  • Anonym (m.l-j)

    Ja, det går att få tillbaka känslorna. 


    Men du måste då verkligen jobba för det och varje gång tankarna på den andra kvinnan dyker upp måste du medvetet stoppa dem. 


    Visst du älskar henne säger du, men GÖR du det? Eller är hon bara den som fick dig att på riktigt vakna upp? Ta bort henne från sociala medier, blocka hennes nr osv. 


    Varför föll du för din fru från första början? Fundera på det, tänk på det, minns det. 


    Vad gjorde ni då som ni inte gör nu? 


    Börja dejta igen. Minst en gång i månaden, gärna två om ni kan fixa barnvakt två ggr per månad. 


    Gör saker för varandra. Ge massage är en bra början tillbaka till intimitet, kanske kan ni gå en massagekurs ihop där ni lär er massera varandra.


    Tänk på tre goda egenskaper hos den andra, varje dag. Det kan vara små saker, att hon är bra på att laga mat eller vad som helst. Och sånt som: hon tar hand om familjen på ett bra vis, hon är en bra mamma osv. Avsluta dagen med det, börja nästa dag med att tänka kärleksfullt på den andre. 


    Börja sova ihop iaf några dagar i v. Laga mat ihop, gör ett projekt i hemmet ihop som inte är för stort. Jobba för gemensamma mål. 


    Spela brädspel ihop. Avsätt tid för varandra helt enkelt. Prata med varandra, om era drömmar för framtiden och framför allt LYSSNA aktivt, dra inte iväg med tankarna. 


     


     


     

  • Anonym (Härdsmälta)
    johan782 skrev 2022-08-06 08:56:20 följande:

    Tackar ödmjukt för alla svar!
    Även om en del var för raka för orka ta in i min situation just nu. 
    Livskris absolut 100%. Men haft känslan länge på jag söker något annat mer spännande och tjej som är rätt för mig.


    Håller med er tex om min fru är värd bättre absolut så inte hållbart. 

    Samtidigt inte stolt och ingen hållbar lösning vara otrogen för mitt samvete samt familj och barn såklart. Är det bättre med ha annan kvinna sex med och kvar i förhållandet? 

    Samt vill inte ge mina barn en uppväxt där en kram eller kyss mellan föräldrar är något de blir chockade över. 


    Men min fru har många bra egenskaper och villig jobba på ha mer intimitet osv. Inga större bråk osv.
    Mitt problem är jag är har mina känslor hos den andra. Och jag inte är attraherad av min fru längre även om hon ser bra ut, glidit ifrån varandra.

    Pratat med psykolog osv och är ett jäkla tufft beslut lämna med barn. 

    Ska ta ett beslut inom ngn månad. 


     


    Vad läste jag precis?? Du har knullat vid sidan om och skriver om att frun är villig att arbeta på mer intimitet? Det är väl för fan DU som ska arbeta arslet av dig för att få förlåtelse. Istället sitter du här och funderar på sex med andra kvinnor och att samtidigt stanna kvar. Bland det fegaste och mest osmakliga jag läst på FL och det vill inte säga lite. 
  • Anonym (....)

    Du borde lämnat din fru. I detta fall inte bara före du låg med någon annan bakom hennes rygg, utan för flera år sedan!

    Men det är lätt att vara efterklok! Nu får du försöka blicka framåt. Ta tid för dig själv till att verkligen reda ut vad DU vill- för DIN skull, inte för att någon är värd mer eller för att barnen ska få växa upp med båda sina föräldrar under samma tak. Vad vill du? Även om det inte blir något med älskarinnan så var hon, och dina känslor för henne, kanske det som fick dig att vakna. Lättare är ibland att tänka "vem vill jag INTE vara utan" snarare än "vem vill jag leva med".

    Jag tycker din fru är värd det bästa, och jag kan inte se att det skulle vara du!

    Mvh en älskarinna som dagligen får höra "jag älskar dig" av någon som lever med en annan kvinna.

  • Anonym (...)

    Om du tycker att din fru är värd något så lämna henne nu. Hon förtjänar inte ett rövhål.

Svar på tråden Förlorat mitt livs kärlek -älskarinna