Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

    Köpte weed, flickvän berätta för mamma

    35 år?! Nej, då ringer man inte till sin partners mamma som ?straff?. Jag trodde att ni var mycket yngre.

    Det hade som du skriver varit vettigare att prata om hur du hanterar alkohol med tanke på att du verkar bli helt omdömeslös när du är full.

    Jag tycker inte att det är hela världen att röka weed men om ni har barn är det fullständigt idiotiskt. När man får barn är det slut med allt sådant.

    Jag förstår att din flickvän blev förbannad, oavsett om ni har barn, men att ringa din morsa är ju bara löjligt. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Skäms) skrev 2022-08-06 11:59:38 följande:

    Tack för att åtminstone du läste ordentligt så du förstod frågeställningen istället för att skälla ut mig du med när jag redan skrivit att jag har gjort fel och skäms. 

    Vi har inga barn. 

    Jag har aldrig i hela mitt liv hållit på med knark! Detta var en engångsföreteelse. 

    Jag har fått konsekvenser av alkohol tidigare med så jag ska sluta dricka, detta var droppen. 


    vart kan jag söka hjälp?


    Aha, då förstår jag din flickväns reaktion lite bättre. Som någon skrev ovan så kanske hon helt enkelt har fått nog av ditt drickande och ringde din mamma eftersom hon visste hur det skulle kännas för dig. Hon vill ha en reaktion och få dig att inse allvaret. 


    Det är jättebra att du vill ta tag i drickandet. Jag är inte så insatt i var man får hjälp men du kommer säkert att få råd om det i tråden.

    Visa både dig själv och din flickvän att du verkligen menar allvar nu. Gå inte ut med de här vännerna igen innan du har fått ordning på ditt drickande. De verkar inte ha det bästa omdömet själva så det kanske är dags att bryta eller träffa dem på dagtid och göra något vettigt i stället. 

    Var inte arg på din flickvän mer utan prata med henne om dina problem, lugnt och sansat utan bråk. Försök förstå hur jobbigt det måste vara att den man älskar förstör för sig själv och sårar en gång på gång. 

    De här var kanske vad du behövde för att vakna upp, precis som du skriver själv. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Skäms) skrev 2022-08-06 12:37:25 följande:
    Anonym (L) skrev: Aha, då förstår jag din flickväns reaktion lite bättre. Som någon skrev ovan så kanske hon helt enkelt har fått nog av ditt drickande och ringde din mamma eftersom hon visste hur det skulle kännas för dig. Hon vill ha en reaktion och få dig att inse allvaret. 

    Det är jättebra att du vill ta tag i drickandet. Jag är inte så insatt i var man får hjälp men du kommer säkert att få råd om det i tråden.

    Visa både dig själv och din flickvän att du verkligen menar allvar nu. Gå inte ut med de här vännerna igen innan du har fått ordning på ditt drickande. De verkar inte ha det bästa omdömet själva så det kanske är dags att bryta eller träffa dem på dagtid och göra något vettigt i stället. 

    Var inte arg på din flickvän mer utan prata med henne om dina problem, lugnt och sansat utan bråk. Försök förstå hur jobbigt det måste vara att den man älskar förstör för sig själv och sårar en gång på gång. 

    De här var kanske vad du behövde för att vakna upp, precis som du skriver.

    Mitt svar: Klockrent inlägg! Ja det var en ordentlig käftsmäll. 


    Du fick mig med ditt inlägg att se annorlunda på saken! Jag kände det hon gjorde var ett lågt svek och av rent djävulskap. 


    Men nu förstår jag mer att hon ville ge mig en läxa, helt enkelt hjälpa mig att få insikt att söka hjälp. 


    Nej jag tänker inte bråka med henne, ska diskutera med henne att jag vill söka hjälp.

    tack för ditt svar!


    Håll fast vid den tanken. Folk älskar att döma andra i forumtrådar men fokusera på det konstruktiva. Det finns ingen poäng med att upprepa att det var idiotiskt av dig och fånigt av din flickvän. 


    Nu måste ni tänka framåt. Din flickvän kanske kommer att vara skeptisk om du har lovat bättring förut. Du måste återfå hennes förtroende genom konkret handling. Visa att du faktiskt har sökt hjälp när du har fått en tid. 


    Om det här är kvinnan du vill leva med så måste du vara rädd om henne och bete dig som en man, inte en trotsig tonåring. För vad finns kvar om hon går och du krökar bort dina helger med kompisarna?

    Hon vill uppenbarligen leva med dig eftersom hon är kvar trots att du har svikit henne igen när det gäller drickandet. Att hon blir arg visar att hon bryr sig även om hon beter sig barnsligt. Hon vet hon måste gå om du inte slutar dricka och hitta på dumheter men hon vill inte gå och tar till drastiska metoder för att du ska fatta det. 

    Släpp det här med din mamma nu. Gå och krama om flickvännen och säg att du förstår varför hon blev arg och att du vill ta itu med dina problem på riktigt den här gången. 

Svar på tråden Köpte weed, flickvän berätta för mamma