• Anonym (Undra­r?)
    Sat 6 Aug 2022 14:29
    1987 visningar
    25 svar
    25
    1987

    Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?

    Som extremexempel kan jag nämna min storebror. Han är tre år äldre än mig.  När vi växte upp var ALLA mina vänner utom killkompisar kära i honom.  Han har legat med varenda väninna jag har och har haft. Han har tom. legat med mammas väninna.

    Nu är han 36 men har inte bättrat sig alls. Det är Tinder och kringliggande, oftast med 10-15 år yngre men inte exklusivt. Även jämnåriga och äldre.

    Nu ser inte jag hans charm riktigt men han är ju min bror. Alla kvinnor verkar gilla honom i åldrar från bebis till graven.

    Han är helt hopplös, jag kunde inte ens låta honom hämta min dotter från dagis utan att han fick ihop det med en dagisfröken.

    Det är såna grejer hela tiden. Han tröffar massa brudar, men samtidigt är han det, ghostar/blockar...ger falskt nummer. Han har vänstrat mot varenda fluckvän han haft.

    Kan en "sån" nånsin lära sig att hantera en relation eller vara trogen? Kan män inte hålla sig om de är populära bland kvinnor?

  • Svar på tråden Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?
  • Sat 6 Aug 2022 20:23
    #11
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-06 19:45:38 följande:
    Jag tänker att det måste vara mer än bekräftelsebehov...tex. aktiverar han sin Tinderprofil så får han meddelanden i stil med "Men hur snygg får man va? Ses ikväll?" "Jag skulle göra vad som helst för dig" "Ohlala kom till mamma är du upptagen imorgon kväll?" kvinnor i olika åldrar och olika typer som bara kastar sig på honom. Tänker att bekräftelsen borde ju vara redan där...men han träffar ju flera av dem också.
    Anonym (L) skrev 2022-08-06 15:51:24 följande:

    Det brukar lugna sig när sådana män blir äldre. Vissa slutar aldrig men det blir lätt patetiskt efter en viss ålder och inte så givande att avverka kvinnor på löpande band. Till slut vill de flesta ha trygghet och meningsfullhet.

    Jag fick veta i vuxen ålder att min pappa var en riktig player som ung. Han såg mycket bra ut och skulle väl kunna beskrivas som en alfahanne. Även som gift hade han den effekten på kvinnor men min mamma var hans stora kärlek. När han träffade henne fanns ingen annan. (Jag är inte naiv utan vet att det faktiskt var så. Han respekterade henne otroligt mycket.) 


    Din bror kanske inte har träffat den rätta än även om han trodde det då. 

    Fast det kanske handlar om ett beroende också. Jag vet inte om sexmissbruk verkligen existerar men din bror kanske har det i så fall. 



    Han är ju ändå 36 och har hållt på såhär sen han var kanske 16. Kanske behöver fler år än så att leka av sig?Är väl andra tråden jag skapat så blir två trådar då.

    Ibland kan jag tänka att han kanske skulle bli en bra pappa eftersom min dotter avgudar honom och skrattar åt allt han säger. Men alla gillar liksom honom så det säger inte så mycket.
    Skulle nog tro att han inte vågar lita på att orden är riktiga. I slutänden handlar ju snygghet om att få ligga. Snygg utan ligg=0 värde typ. Så att ligga med dem är liksom det essentiella. 
  • Sun 7 Aug 2022 07:43
    #12

    Skulle ju vara kul att få se en bild på casanovan, fast antar du inte vill posta det?
    Kanske en med censur över ögonen iaf, så man kan se dragen i ansitket till någon grad och kroppstyp?

  • Sun 7 Aug 2022 07:44
    #13
    Anonym (P) skrev 2022-08-06 15:02:27 följande:

    Du ställer två olika frågor. Kan en kille som är charmig och lätt får tjejer vara trogen? Absolut. Det är långt ifrån alla som letar sexpartners i var och varannan kvinna de träffar. Kommer din bror att byta livsstil? Tveksamt. VILL han ens ha en monogam relation?


    Jag tror det var du som gjorde om det till två frågor... han ställde bara en.
  • Sun 7 Aug 2022 07:53
    #14
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-06 19:45:38 följande:
    Jag tänker att det måste vara mer än bekräftelsebehov...tex. aktiverar han sin Tinderprofil så får han meddelanden i stil med "Men hur snygg får man va? Ses ikväll?" "Jag skulle göra vad som helst för dig" "Ohlala kom till mamma är du upptagen imorgon kväll?" kvinnor i olika åldrar och olika typer som bara kastar sig på honom. Tänker att bekräftelsen borde ju vara redan där...men han träffar ju flera av dem också.
    Anonym (L) skrev 2022-08-06 15:51:24 följande:

    Det brukar lugna sig när sådana män blir äldre. Vissa slutar aldrig men det blir lätt patetiskt efter en viss ålder och inte så givande att avverka kvinnor på löpande band. Till slut vill de flesta ha trygghet och meningsfullhet.

    Jag fick veta i vuxen ålder att min pappa var en riktig player som ung. Han såg mycket bra ut och skulle väl kunna beskrivas som en alfahanne. Även som gift hade han den effekten på kvinnor men min mamma var hans stora kärlek. När han träffade henne fanns ingen annan. (Jag är inte naiv utan vet att det faktiskt var så. Han respekterade henne otroligt mycket.) 


    Din bror kanske inte har träffat den rätta än även om han trodde det då. 

    Fast det kanske handlar om ett beroende också. Jag vet inte om sexmissbruk verkligen existerar men din bror kanske har det i så fall. 



    Han är ju ändå 36 och har hållt på såhär sen han var kanske 16. Kanske behöver fler år än så att leka av sig?Är väl andra tråden jag skapat så blir två trådar då.

    Ibland kan jag tänka att han kanske skulle bli en bra pappa eftersom min dotter avgudar honom och skrattar åt allt han säger. Men alla gillar liksom honom så det säger inte så mycket.
    Personer som är väldigt snygga har inte det där bekräftelsebehovet. De vet om vilka reaktioner deras utseende ger. Det är halvsnygga personer som är mer osäkra på sitt utseende och söker det ständiga bekräftelsebehovet så de kan fortsätta intala sig hur snygga de är.
    Om de verkligen är snygga behöver de inte bekräftelsen.
  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Sun 7 Aug 2022 10:23
    #15
    CutePuppy skrev 2022-08-07 07:43:27 följande:

    Skulle ju vara kul att få se en bild på casanovan, fast antar du inte vill posta det?
    Kanske en med censur över ögonen iaf, så man kan se dragen i ansitket till någon grad och kroppstyp?


    Det vill jag inte posta. Men kroppstypen är väldigt muskulös och väldigt mycket tatueringar. 
  • Anonym (SK)
    Sun 7 Aug 2022 11:06
    #16
    +1
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-06 19:45:38 följande:
    Jag tänker att det måste vara mer än bekräftelsebehov...tex. aktiverar han sin Tinderprofil så får han meddelanden i stil med "Men hur snygg får man va? Ses ikväll?"

    Ibland kan jag tänka att han kanske skulle bli en bra pappa eftersom min dotter avgudar honom och skrattar åt allt han säger. Men alla gillar liksom honom så det säger inte så mycket.
    Om man tycker att ett dejting liv är ett bra liv, det belönar en o man känner sig mer lycklig då ska man leva det livet, sedan finns det dom som vill leva ett familjeliv, det gör dom lyckliga, leva i en bra relation, har gemensamma mål man uppnår tillsammans.

    Bara för att din dotter älska din bror menas inte att hans egna barn skulle älska han, han kanske har svårt att leva i en relation, bekräftelsebehovet är för stort, han gör sin parter osäker, partners osäkerhet o tillit speglar sedan över på hans barn, där barnen allierar med mamman.

    Detta är ett mycket vanligt seminarium bland vårdnadstvister.
    Bryta nästan 20 års livsmönster är det få som lyckas med i långa loppet.
  • Sun 7 Aug 2022 11:06
    #17
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-06 19:45:38 följande:
    Jag tänker att det måste vara mer än bekräftelsebehov...tex. aktiverar han sin Tinderprofil så får han meddelanden i stil med "Men hur snygg får man va? Ses ikväll?" "Jag skulle göra vad som helst för dig" "Ohlala kom till mamma är du upptagen imorgon kväll?" kvinnor i olika åldrar och olika typer som bara kastar sig på honom. Tänker att bekräftelsen borde ju vara redan där...men han träffar ju flera av dem också.


    Han är ju ändå 36 och har hållt på såhär sen han var kanske 16. Kanske behöver fler år än så att leka av sig?

    Är väl andra tråden jag skapat så blir två trådar då.

    Ibland kan jag tänka att han kanske skulle bli en bra pappa eftersom min dotter avgudar honom och skrattar åt allt han säger. Men alla gillar liksom honom så det säger inte så mycket.


    Hur kommer det sig att du får läsa hans Tinderkommentarer?

    Skriver han något mer eller är det bara en bild i profilen?
  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Sun 7 Aug 2022 12:04
    #18
    Tecum skrev 2022-08-07 11:06:40 följande:
    Hur kommer det sig att du får läsa hans Tinderkommentarer?

    Skriver han något mer eller är det bara en bild i profilen?
    För att det är roligt att läsa och han gärna visar.
  • Sun 7 Aug 2022 12:23
    #19
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-07 10:23:28 följande:
    Det vill jag inte posta. Men kroppstypen är väldigt muskulös och väldigt mycket tatueringar. 
    Aha, då undrar jag vad för slags tjejer han attraherar?
    Osäkra tjejer som känner att om han gillar dem ser de bra ut, eller modelltyper som är självsäkra och ser ut som typ ngn vandrande perfektion?

    Jag vet att personer har olika definition på snygg.
    Många tjejer andra ser och säger är snygga kan jag tycka ser totalt oattraktiva ut.
  • Anonym (SK)
    Sun 7 Aug 2022 12:25
    #20
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-07 12:04:47 följande:
    För att det är roligt att läsa och han gärna visar.
    Ett bekräftelse behov i ordets rätta bemärkelse.
  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Sun 7 Aug 2022 12:45
    #21
    CutePuppy skrev 2022-08-07 12:23:03 följande:
    Aha, då undrar jag vad för slags tjejer han attraherar?
    Osäkra tjejer som känner att om han gillar dem ser de bra ut, eller modelltyper som är självsäkra och ser ut som typ ngn vandrande perfektion?

    Jag vet att personer har olika definition på snygg.
    Många tjejer andra ser och säger är snygga kan jag tycka ser totalt oattraktiva ut.
    Väldigt olika tjejer. Olika utseenden olika åldrar. Barn och gamla.

    Även en annan väns hundtik som knappt inte gillar någon alls gillar ändå av någon anledning just honom. 
  • Anonym (Kansk­e kanske inte)
    Sun 7 Aug 2022 12:57
    #22

    Det är nog personliga egenskaper, moral, situation, impulskontroll, onykterhet osv osv som är mer viktiga faktorer. Men man kan vända på det- en snygg kille med gott självförtroende vet att han kan lätt kan få ligga med attraktiva människor och behöver inte passa på när tillfället dyker upp. Han kan ha ett snygghetslugn så att säga. En ful el mindre attraktiv kille söker kanske mer bekräftelse osv kan vara större risk på så vis. 

  • Sun 7 Aug 2022 13:50
    #23
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-07 12:45:59 följande:
    Väldigt olika tjejer. Olika utseenden olika åldrar. Barn och gamla.

    Även en annan väns hundtik som knappt inte gillar någon alls gillar ändå av någon anledning just honom. 
    ok nu säger du att han ser så bra ut att till och med djurens honor attraheras av honom, nästan så att du måste visa ngn slags bild nu, börjar låta lite som trolleri när djur attraheras av snubben iofs hmm
  • Sun 7 Aug 2022 13:50
    #24
    Anonym (Undrar?) skrev 2022-08-07 12:45:59 följande:
    Väldigt olika tjejer. Olika utseenden olika åldrar. Barn och gamla.

    Även en annan väns hundtik som knappt inte gillar någon alls gillar ändå av någon anledning just honom. 
    ok nu säger du att han ser så bra ut att till och med djurens honor attraheras av honom, nästan så att du måste visa ngn slags bild nu, börjar låta lite som trolleri när djur attraheras av snubben iofs hmm
  • Sun 7 Aug 2022 20:23
    #25
    CutePuppy skrev 2022-08-07 13:50:01 följande:
    ok nu säger du att han ser så bra ut att till och med djurens honor attraheras av honom, nästan så att du måste visa ngn slags bild nu, börjar låta lite som trolleri när djur attraheras av snubben iofs hmm
    Eller hur...
Svar på tråden Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?