• Hursmakardu

    Varför chatta i veckovis?

    Varför ska det vara så orimligt svårt att få till en första träff med kvinnor på olika sidor? Om båda är där för att de säger att de vill ha sex o inget annat är det väl lika bra att träffas för att se om det klickar?

    man kan ju skriva till varandra i månader men om man inte tänder på personen när man väl träffas spelar det ju ingen roll. 


    Självklar kan man träffas på neutral plats först. Men om man träffas på ett café över en kaffe o båda tycker det känns okej så är det väl bara att ha sex sen?

    Eller är det bara jag som är för mycket pang på?

  • Svar på tråden Varför chatta i veckovis?
  • Tukt

    Att chatta med varandra är ju ett sätt att lära känna den andra, att skapa lite trygghet och kanske även bygg upp en spänning inför träffen.
    Tror också en del kan tänka, att om man inte beredd att ge det lite tid, är det kanske inte värt så mycket. Också en risk att om man vill ha återkommande träffar, så kan det också ge en fingervisning om att mannen inte bara vill tömma och glömma.

  • Anonym (w)

    Lärde du dig inget av den andra tråden?


    Kvinnor brukar vilja ha lite mer trygghet innan de ligger vilket gör att en fika inte alltid är nog.

  • Anonym (Olika)
    Anonym (w) skrev 2022-08-06 22:22:04 följande:

    Lärde du dig inget av den andra tråden?


    Kvinnor brukar vilja ha lite mer trygghet innan de ligger vilket gör att en fika inte alltid är nog.


    Det där är från person till person det. Det går inte att säga att "så är det" 
    Jag har gjort både och, några efter bara nån dag och inte veta vad mannen heter. 
    Andra efter nån vecka. 
    Trygghet är inget jag strävat efter, har det känns bra för mig så har det gått fort. Annars tröttnar jag och jag vill veta om vi matchar innan jag fortsätter. 
    Kvinna. 50+
  • Anonym (w)
    Anonym (Olika) skrev 2022-08-06 22:29:20 följande:
    Det där är från person till person det. Det går inte att säga att "så är det" 
    Jag har gjort både och, några efter bara nån dag och inte veta vad mannen heter. 
    Andra efter nån vecka. 
    Trygghet är inget jag strävat efter, har det känns bra för mig så har det gått fort. Annars tröttnar jag och jag vill veta om vi matchar innan jag fortsätter. 
    Kvinna. 50+

    Såklart men att du inte har konsekvenstänk ibland har inget att göra med att de flesta inte vill ligga efter en tur på TS motorcykel, fika och sedan "hem och rulla ner gardinerna". (Inte mitt uttryck, avtändande nanting)


     


     

  • Hotelliggaren
    Anonym (w) skrev 2022-08-06 22:35:25 följande:

    Såklart men att du inte har konsekvenstänk ibland har inget att göra med att de flesta inte vill ligga efter en tur på TS motorcykel, fika och sedan "hem och rulla ner gardinerna". (Inte mitt uttryck, avtändande nanting)


     


     


    Är du här oxo? Vad är det för konsekvenser du syftar på? Anser du det riskfyllt att ligga?
  • Anonym (Olika)
    Anonym (w) skrev 2022-08-06 22:35:25 följande:

    Såklart men att du inte har konsekvenstänk ibland har inget att göra med att de flesta inte vill ligga efter en tur på TS motorcykel, fika och sedan "hem och rulla ner gardinerna". (Inte mitt uttryck, avtändande nanting)


     


     


    Ok. Då skulle jag iofs vara mer tveksam till att åka mc med en främling än knulla. 
  • Anonym (w)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-06 22:39:50 följande:
    Är du här oxo? Vad är det för konsekvenser du syftar på? Anser du det riskfyllt att ligga?

    Om du menar läste i den andra tråden men inte skrev så visst.


    Kan du inte heller lista ut vad som är riskerna och har missat den debatten är det ingen ide att utveckla för mig. Inte svårt att hitta mycket om det vid intresse.

  • Anonym (Lena)

    Hade haft jättesvårt för att boka träff och ligga. Finns inget krav när man väl ses absolut. Man måste ju bli eller vara sugen på sex den dagen då. De kommer ju knappast på beställning.  Hade nog behövt träffas många gånger innan jag legat.

  • Anonym (Myspys tillsammans)

    Jag är kvinna, 50, och jag tycker också man ska snabbt ta ett samtal på telefon när man börjat  chatta. Där kommer mycket mer av personen fram. Energi, humor, dialekt osv. 

    Sen om det känns bra, ta en fika. 

    Antingen blir det Tack för kaffet ELLER härlig sex redan direkt. Man vet när man vet. 

    Sen om det håller, ja men det vet man ju aldrig....

    Lite go sex är aldrig fel. Och klickar man med humor och fin sex är det nån jag vill ha kvar och hos mig har de stannat. Aldrig blivit goastad. 

Svar på tråden Varför chatta i veckovis?