• Anonym (Hårfager)

    Hur blir jag inte skallig???

    Alltså, jag tappar obeskrivligt mycket hår varje dag - dels faller mycket av av sig självt, och dels lossnar det en jäkla massa varje gång jag tvättar håret (och då menar jag alltså mycket - snor jag ihop allt hår som lossnar till en liten boll blir den stor som en normalstor spelkula, och då har jag alltså snott ihop det hårt). Så HUR kommer det sig att det inte märks på mitt hår?? Även om jag kanske inte borde bli skallig så borde håret ju åtminstone bli tunnare och tunnare?? För även om det växer ut nya hårstrån hela tiden så tar det ju lång tid - det kommer ju inte nya långa hårstrån på en dag liksom. Jag klagar så klart inte - det är ju tur att det inte märks - men jag undrar hur det kan komma sig. Nån som har nån förklaring??

  • Svar på tråden Hur blir jag inte skallig???
  • Glinda från Oz

    Det kan vara allt från ärftligt håravfall till stress till vitaminbrist eller ingenting. Det är helt enkelt omöjligt att svara på. 

  • Anonym (Hårfager)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-07 22:25:46 följande:

    Det kan vara allt från ärftligt håravfall till stress till vitaminbrist eller ingenting. Det är helt enkelt omöjligt att svara på. 


    Nej, du missförstår mig - jag undrar inte varför jag tappar hår; jag undrar hur man kan tappa så satans mycket hår utan att det märks.
  • Anonym (Lisa)

    Du måste ha tjockt ,fylligt hår .Och då gör det inte mycket om man tappar en del.

  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-08-09 06:41:56 följande:

    Du måste ha tjockt ,fylligt hår .Och då gör det inte mycket om man tappar en del.


    Bryr sig tjejer om det är det viktigt att killar ska ha hår?
  • Anonym (Hårfager)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-08-09 06:41:56 följande:

    Du måste ha tjockt ,fylligt hår .Och då gör det inte mycket om man tappar en del.


    Fast det är det som är min poäng - med tanke på att jag tappar så vansinnigt mycket så borde det ju nån gång sluta att vara tjockt och fylligt? Det växer ju liksom inte ut nya långa hårstrån på en dag liksom...
    Anonym (Ärlig) skrev 2022-08-09 10:13:24 följande:
    Bryr sig tjejer om det är det viktigt att killar ska ha hår?
    Haha, tror inte "Lisa" menade att jag (eller någon annan) måste ha tjockt fylligt hår, utan att förklaringen till att jag inte blir skallig måste vara att jag har tjockt fylligt hår (Jag är f.ö. kvinna)
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Hårfager) skrev 2022-08-09 15:44:01 följande:
    Fast det är det som är min poäng - med tanke på att jag tappar så vansinnigt mycket så borde det ju nån gång sluta att vara tjockt och fylligt? Det växer ju liksom inte ut nya långa hårstrån på en dag liksom...
    Anonym (Ärlig) skrev 2022-08-09 10:13:24 följande:
    Bryr sig tjejer om det är det viktigt att killar ska ha hår?
    Haha, tror inte "Lisa" menade att jag (eller någon annan) måste ha tjockt fylligt hår, utan att förklaringen till att jag inte blir skallig måste vara att jag har tjockt fylligt hår (Jag är f.ö. kvinna)
    Jag förstår det handlar om just dig inte generellt. Är det mycket hår du tappar?
  • Anonym (Hårfager)
    Anonym (Ärlig) skrev 2022-08-09 19:07:54 följande:
    Jag förstår det handlar om just dig inte generellt. Är det mycket hår du tappar?
    Ja, det är ju det...
  • Anonym (Hårfager)
    Anonym (Ärlig) skrev 2022-08-09 19:07:54 följande:
    Jag förstår det handlar om just dig inte generellt. Är det mycket hår du tappar?
    Anonym (Hårfager) skrev 2022-08-07 22:14:45 följande:

    Alltså, jag tappar obeskrivligt mycket hår varje dag - dels faller mycket av av sig självt, och dels lossnar det en jäkla massa varje gång jag tvättar håret (och då menar jag alltså mycket - snor jag ihop allt hår som lossnar till en liten boll blir den stor som en normalstor spelkula, och då har jag alltså snott ihop det hårt). 




Svar på tråden Hur blir jag inte skallig???