• Anonym (Anonym)

    Pojkvännens tjejkompis

    Min pojkvän har en tjejkompis och jag stör mig så mycket på detta. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska hantera det. Jag gillar ju min pojkvän och vill inte lämna honom..

    Han och tjejkompisen har kontakt på snapchat, kan prata i timmar i telefonen och umgås ensamma, hemma hos någon av dom och se på film tillsammans. 


    Jag har pratat med honom om detta och han säger att hon bara är en vän och att jag måste lära mig att hantera det. Men HUR? Jag fattar inte varför han måste prata med henne i timmar i telefonen och jag fattar inte varför dom ska ligga i soffan och titta på film tillsammans.

    Är det jag som är svartsjuk och måste lära mig acceptera att han har den här vänskapen? 

  • Svar på tråden Pojkvännens tjejkompis
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-08-08 20:05:11 följande:
    Pojkvännens tjejkompis

    Min pojkvän har en tjejkompis och jag stör mig så mycket på detta. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska hantera det. Jag gillar ju min pojkvän och vill inte lämna honom..

    Han och tjejkompisen har kontakt på snapchat, kan prata i timmar i telefonen och umgås ensamma, hemma hos någon av dom och se på film tillsammans. 


    Jag har pratat med honom om detta och han säger att hon bara är en vän och att jag måste lära mig att hantera det. Men HUR? Jag fattar inte varför han måste prata med henne i timmar i telefonen och jag fattar inte varför dom ska ligga i soffan och titta på film tillsammans.

    Är det jag som är svartsjuk och måste lära mig acceptera att han har den här vänskapen? 


    Ja, du är svartsjuk. Ja du måste acceptera hans vän.
  • Anonym (...)

    De flesta män som har en tjejkompis är attraherade av henne. Det är attraktionen som håller vänskapen vid liv utifrån hans synvinkel. Det finns studier gjorda på detta som visar att hetromän som har en kvinnlig tjejkompis är attraherade och skulle inte säga nej om tjejkompisen skulle föreslå sex.

  • NinniQX

    Hur menar du att de ligger i soffan? Ligger dem och håller om varandra och myser? Ett tips är att vara med dem någon gång och se att det inte är något mellan dem. 
    Och ja du måste acceptera att dem är vänner. 

  • Anonym (Inte dum)

    Klart han är attraherad av henne, annars skulle de inte vara kompisar! 

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Inte dum) skrev 2022-08-08 20:13:42 följande:

    Klart han är attraherad av henne, annars skulle de inte vara kompisar! 


    Dumheter.
    Man kan vara vänner faktiskt, utan baktankar.
  • Anonym (.)

    Det finns säkert någon form av attraktion mellan dem, eller till och med mer än så. Det är väldigt sällan enbart vänskap om en man och en kvinna umgås på det här sättet som du beskriver. Långa samtal och mys i soffan.. nja. JA, det finns vänskapsrelationer mellan män och kvinnor som enbart är just det, vänskap och inget mer, men då är ofta den ena homosexuell. Alternativt att de har känt varandra sedan mycket tidig ålder och är som syskon.

    Jag hade lämnat honom. Givetvis ska man lita på sin partner men det kan aldrig vara 100%. Litar man på en annan människa till 100% är man naiv och blind. Förr eller senare kommer man att bli besviken. 

  • Anonym (C)

    Hade detta varit jag hade jag nog dessvärre låtit han välja. Han borde välja, dig eller tjejkompisen.

    Förmodligen något mer än bara vän när dom pratar länge i telefonen och ses och har "filmkvällar". Du förtjänar nåt bättre! Kanske låter hårt det här men vill vara ärlig hur jag ser på det.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (.) skrev 2022-08-08 20:15:11 följande:

    Jag hade lämnat honom. Givetvis ska man lita på sin partner men det kan aldrig vara 100%. Litar man på en annan människa till 100% är man naiv och blind. Förr eller senare kommer man att bli besviken. 


    Jo, det kanske är lika bra.
    Vem vill ha en partner som inte accepterar ens vän för att vännen har fel könsorgan?
  • Anonym (tjej)

    Får han göra det där med en killkompis bör det vara okej att göra det med en tjejkompis.

    Aldrig förstått människor som inte anser att man kan vara god vän med någon av motsatta könet.

    Litar du på din kille ska det räcka. Litar du inte på honom, gör slut.


    Anonym (Anonym) skrev 2022-08-08 20:05:11 följande:
    Pojkvännens tjejkompis

    Min pojkvän har en tjejkompis och jag stör mig så mycket på detta. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska hantera det. Jag gillar ju min pojkvän och vill inte lämna honom..

    Han och tjejkompisen har kontakt på snapchat, kan prata i timmar i telefonen och umgås ensamma, hemma hos någon av dom och se på film tillsammans. 


    Jag har pratat med honom om detta och han säger att hon bara är en vän och att jag måste lära mig att hantera det. Men HUR? Jag fattar inte varför han måste prata med henne i timmar i telefonen och jag fattar inte varför dom ska ligga i soffan och titta på film tillsammans.

    Är det jag som är svartsjuk och måste lära mig acceptera att han har den här vänskapen? 


  • Lullesmamma

    Hur menar du att de ligger i soffan? På vilket sätt? 


    sitter dem i varsin ände så är det väl inget problem tänker jag (tro mig, jag e rätt svartsjuk av mig), är det så att du aldrig får va med på deras filmkvällar? För är det så att du aldrig får va med på såna tillfällen ja då hade jag faktiskt själv reagerat. men jag förstår vad du menar, nej jag hade inte kunnat acceptera att min kille satt med sina tjejkompisar i TIMMAR i telefon, varje dag men att man pratar med dem nån gång måste man väl kunna tänker jag. Detta är en fråga du kommer få många olika svar på, tyvärr finns de idioter där ute som kommer tycka du  knäpp som frågar eller som är enkel riktade och säger att nä han e otrogen. Men faktiskt behöver inte de vara så MEN jag kan till viss del hålla med en som skrev här att män tyvärr, tror nog i många fall att nån av deras tjej polare nån gång ska släppa till. Jag har nästan bara killkompisa, men jag har från början varit rak o tydlig om att om dem förväntar sig sex kan de dra, för de kommer aldrig ske. Jag har en princip för mig själv och det är att ALDRIG blanda sex/intimt med en vän av det motsatta könet. Tyvärr har jag märkt att en del av de killkompisar har ju visat sitt rätta, man ser ju tillslut vem som är ute efter det och vem som inte e det. Du ska alltid gå efter vad du själv tycker är okej och inte okej, man kan aldrig hindra sin partner att få göra saker men jag tycker ändå att när man valt vara med någon så kanske vissa saker inte lämpar sig, frågan e var gränsen går på vad det är. Dock hade nog aldrig jag själv fixat att de satt i timmar och pratade flera ggr i veckan. Det e svårt. Men allt är inte svart eller vitt som vissa skriver här. Säg till din kille hur du känner, lite hur han bemöter dig så ser du oxå hur mycket han respekterar dig. Men anklaga aldrig, för det blir bara värre. Säg bara att du mår dåligt och blir illa till mods när dem pratar i timmar varje dag 

Svar på tråden Pojkvännens tjejkompis