• Anonym (Kaffedraken)

    Min tjej tar aldrig initiativ

    Hej! Som rubriken lyder tar min tjej aldrig initiativ till sex. Har pratat med henne om detta flertal gånger och sagt som jag känner. Känns lite som hon enbart glider med när jag tar initiativet. Har valt själv att inte ta initiativ på ett tag för att se om hon gör det men även då händer det inte så mycket. Oftast kan det hända att hon tar initiativ dagarna efter jag har pratat med henne om det men sen är det samma visa igen. Sexet är bra säger hon och när vi väl har det kan det vara väldigt ?spännande sex? (tolka det hur ni vill). Problemet är inte att jag INTE får sex, för det får jag, om jag tar initiativ, och 9 av 10 gånger är hon på. Men det är just detta att om jag inte jag tar tag i det så blir det inget. Känns lite som det kan kvitta om vi har det eller inte för henne. Hon säger verkligen att inget är fel. Känner bara att det är något hos mig som inte räcker till för att hon ska känna den känslan jag känner för henne när jag bara så lite som titta på henne. Hon kan ha världens ruffs i håret, se död ut, klä sig i ett par mormor trosor och ändå känner jag bara att jag vill hoppa på henne. Jag vill känna att det är ömsesidigt. Uppskattad på det sättet. Någon annan som känt liknande i erat förhållande. Hur har det slutat för er? Och skippa det där med att prata med henne för det har jag gjort bokstavligt talat 30+ gånger. Kan tillägga att vi är runt 25-30

  • Svar på tråden Min tjej tar aldrig initiativ
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tjejer vill känna sig uppvaktade. Dom känner sig åtrådda och sedda, får sitt behov av bekräftelse tillgodosett.

    Då känner dom sig brudiga.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt ex klagade och gnällde över samma sak.
    Jag lämnade honom när jag inte fick känna i min takt utan stressades att ta det där jävla initiativet för att få honom att hålla käften.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Av vilken anledning tog du inte initiativ? är det konstigt att man vill känna att det intima ska vara ömsesidigt i ett förhållande. Inget förhållande funkar utan sex. Så är det bara. Det handlar om att ge och ta. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-08-08 20:27:17 följande:

    Av vilken anledning tog du inte initiativ? är det konstigt att man vill känna att det intima ska vara ömsesidigt i ett förhållande. Inget förhållande funkar utan sex. Så är det bara. Det handlar om att ge och ta. 


    För att det tjatades om det och det fick mig att tappa lusten.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fattar grejen. Men fanns det en anledning till att du inte gjorde det? Hade du ingen lust från början eller berodde de på andra saker

  • Anonym (Kaffedraken)

    Känner igen mig i det du beskriver. Tycker det ska vara ömsesidigt när det kommer till det intima. Men tyvärr kan man inte få allt här i världen. Så som du ser på henne, vad du beskriver, förtjänar du någon som kan ge tillbaka samma. Tjejer är gåtor. Acceptera och gå vidare är mitt bästa tips. Det gjorde jag, och nu har jag kvinnan i mitt liv som visar mig allt och lite till. 

    Hoppas det löser sig. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon kanske tycker om känslan att vara åtrådd, uppvaktad och förförd? Jag får själv erkänna att ibland kan det kännas ursexigt att mannen tar initiativet, det är lite djuriskt på något sätt. Hanen genomför en parningsdans medan honan låtsas att inte vara upp över öronen upphetsad.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Detta var en stor anledning till att det tog slut mellan mig och mitt ex. Han visade aldrig intresse mer än när jag tog initiativ. Så jag tror detta är ett stort problem för både män och kvinnor. Jag är rätt känslig av mig och jag kände att det va mig det va fel på. Jag vill känna mig trygg hos min kille, känslan av att HAN vill ha MIG. Och visst, mycket annat kunde han visa det på. Men just till det intima gick det inte. Detta drog ner mitt egna mående under en längre tid och jag blev nästan äcklad av mig själv. Han fick mig att känna det oavsett om det inte var med hans vilja. Gjorde slut efter att det pågått cirka 1 år och nu lever jag loppan med min nya kille. Har aldrig mått bättre. Sexet är en stor del av ett förhållande, precis som tillit och allt annat. Vi har nu varit ihop i över 3 år och jag känner mig mer kär för varje dag som går.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det här med att känna sig uppvaktad av sin kille som många skriver.. ja visst. Men oavsett så är man två i ett förhållande. Inte f*n är det bara på den ena om det blir sex eller inte. Jag hade förstått min man till 110% om han skulle tveka på mig, om jag inte visat något intresse för den sexuella biten förutom när han väl tar steget. Är vi fortfarande så långt ifrån 2022 där ansvaret enbart ligger hos männen? Väx upp nu. En riktig kvinna vågar ta tag i sin man och visa vad hon vill.

Svar på tråden Min tjej tar aldrig initiativ