• Anonym (Ledse­n)
    Tue 9 Aug 2022 13:54
    1054 visningar
    5 svar
    5
    1054

    Min sambo ser mig inte

    Hej, skulle behöva råd hur ni tänker kring detta. Vet inte om jag ska ge upp...

    Min sambo ser mig inte. Alltså, han tar aldrig på mig om det inte är sex det gäller eller typ rumpnyp. Han ger mig väldigt sällan komplimanger om jag typ fixat/städat/gör någonting för honom osv. Jag brukar försöka berömma honom och berätta vilken fantastisk pappa han är, han gör sällan detsamma till mig. När vi är ute så håller han aldrig om mig eller tar min hand eller annat som andra par i vår närhet gör - utan då vill han knappt prata med mig ens titta på mig. 

    Jag kan anstränga mig och göra mig fin men får knappt en komplimang. Jag är inte ful och får ofta uppskattning från andra män. Det är till och med män som kommit fram till min sambo och sagt "lucky you, enjoy your beautiful girlfriend" (utomlands dock), men han sa inte mycket om det.

    Jag vet inte, det känns som att vi är kompisar som ligger ibland och har ett barn ihop... Är det bara att gå vidare som gäller? Vill ju att det ska hålla med tanke på barn, hus osv - men vill inte heller leva som ett spöke resten av livet... Vill känna mig sedd, sexig och levande. Just nu känner jag mig bara osynlig... 

    Har försökt prata med honom, han säger att han anstränger sig och försöker vara "gullig" som han själv uttrycker det, men att han inte är sån naturligt. Så ja, vad tror ni är det kört? Är så ledsen för detta, för han var verkligen inte alls sån de första åren i vårt förhållande. Jag tycker att han ändrats och undrar många gånger om han faktiskt älskar mig, eller om han bara är bekväm och stannar kvar för att allt är okej.

  • Svar på tråden Min sambo ser mig inte
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 13:57
    #1

    Han visar mig mest uppmärksamhet när han är kåt, då vill han ha mig. Men är han inte det och jag skickar typ en nakenbild (försöker med det ofta) får jag otroligt dålig respons. Jag kan liksom inte ändra hans humör heller, det är också väldigt jobbigt. Är han sur så är han sur, är han tyst så är han tyst osv.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 19:01
    #3

    Tack för svar, uppskattas. Hur tog du upp det? Sa han varför han blev som han blev?


    Anonym (H) skrev 2022-08-09 13:59:01 följande:

    Hade aldrig kunnat leva sådär. Min exman blev också sådär vårt sista år, sen blev det skilsmässa. Fanns mycket annat under ytan som ledde till det, sexet dog bland annat sakta ut. Han slutade se mig, blev missunnsam för mina framgångar osv. Tror det är svårt att få någon att ändra sitt beteende när den kommit till punkten han är, tar för givet och ser dig inte.


  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 19:04
    #4

    Ingen annan som har råd? Vet inte vad jag ska göra. När jag pratar om att vi kanske ska gå skilda vägar för vi är olika blir han bättre ett tag, men sen rullar han tillbaka i samma spår... Har hört folk säga att "gräset inte är grönare på andra sidan" osv, att alla män blir som min sambo efter ett tag.

Svar på tråden Min sambo ser mig inte