• Dart
    Tue 9 Aug 2022 15:00
    1208 visningar
    7 svar
    7
    1208

    Vad var orsaken till att du tog initiativ till separation / skilsmässa?

    Singel här som tänkte ge mig ut och försöka igen. Kanske något man kan lära som man kan tänka på. Vill ha en sund och långvarig relation.

  • Svar på tråden Vad var orsaken till att du tog initiativ till separation / skilsmässa?
  • Tue 9 Aug 2022 15:05
    #1

    Du kan ju börja med att svara för egen del.. dvs varför din förra dumpade dej?

  • Dart
    Tue 9 Aug 2022 15:09
    #2

    Utvecklades åt olika håll och växte ifrån varandra, blev som
    vänner och inget mer. Vet ej om det hade gått att undvika.

  • Anonym (A)
    Tue 9 Aug 2022 15:12
    #3

    Han hjälpte inte till med något hemma, så tröttnade 

  • Anonym (Exfru­n)
    Tue 9 Aug 2022 15:15
    #4

    Dealbrakers går aldrig att kompromissa om. Ever. 

    Jag skilde mig från min exman pga hans dåliga ölsinne. Det var lite för mycket alkohol för att det ska anses sunt. Han ansåg att det är hans rättighet att ta en öl var och varannan helg för att slappna av. Men i en barnfamilj funkar inte det att gå runt och vara helgalkis. 

    Jag kompromissa de med mig själv i många år innan jag till sist bröt samman och insåg att jag måste lämna honom.

    Dealbrakers finns av en anledning. 

  • Anonym (N)
    Tue 9 Aug 2022 15:18
    #5

    Sambo 1 utan mål, driv och visioner. 
    Sambo 2 var kontrollerande och manipulativ
    Sambo 3 växte ifrån varandra och hade en mer vänskapsrelation. Kändes som min brorsa till slut. 

  • Anonym (Johan­)
    Tue 9 Aug 2022 21:20
    #6

    Inget sex och ingen koomuniktion

  • Anonym (Man med klös)
    Tue 9 Aug 2022 23:30
    #7

    Hon ville leva det goda livet, så jag jobbade på men orkade inte både jobba hårt och jobba hårt i bingen, så det kliade i fettan på henne och hon gick på den impulsen, så dumpade jag henne illa kvickt, då blev hon sur, jaja tillhör historien, gäller att blicka framåt.

Svar på tråden Vad var orsaken till att du tog initiativ till separation / skilsmässa?