• Anonym (Hon)
    Tue 9 Aug 2022 22:50
    9540 visningar
    82 svar
    -2 +1
    82
    9540

    Firade inte min födelsedag.

    Så innan vi blev sambos, gick han all-in och ansträngde sig för min födelsedag. 
    Trots att jag sa att det inte behövdes. 

    Jag uppskattade det. Vart jätteglad vilket jag lät honom veta. 
    Han va rätt stolt och hade dragit in hela sin familj i det och berättade gärna om det för andra efteråt. 

    Förra året va han sur dagen innan min födelsedag och under min födelsedag  
    På kvällen berättade jag att jag va ledsen i besviken, för att han inte ens sa grattis. 

    Han sa inte grattis då heller ???? 

    När jag tagit upp det efteråt. Han har sagt "grattis i efterskott" att han har jättedåligt samvete osv. 
    Jag har berättat hur sårande de var. Berättat hur sårande de är att han inte gör något för att gottgöra det hela heller. 
    .ändå händer inget. 

    Nu fyller jag år snart igen. 

    Han har frågat vad jag önskar mig, men jag blir negativ och säger inget. För jag vill inte bli firad när inte ens min förra födelsedag blivit firad.. Vilket ändå inte sker. 

    Blir ledsen av bara tanken och har börjat få upp ögonen för att åka iväg och göra något som jag vill göra själv. 

    Fira mig själv. 

    En stor del av mig vill göra det. Fira mig. Vara glad. 

    En annan skäms. För han kommer säkert bli sur. 
    Åh hur ska jag förklara för andra, att han inte ens är med på min födelsedag? Utan att jag firar den utan honom. 

    Jag blir att skämmas och känna mig elak. 

    Är jag elak som tänker såhär? 

  • Svar på tråden Firade inte min födelsedag.
  • Tue 9 Aug 2022 22:55
    #1
    +2

    Vänta. Du vill inte fira inte för att du inte blev firad förra året? Hur ska han kunna gå bakåt i tiden? Det enda han kan göra är ju att fira dig i år istället. 

  • Anonym (Arg)
    Tue 9 Aug 2022 22:57
    #2

    Usch, nej tänk på din egen lycka. 

    Har själv en partner som haft ekonomiskt svårt under min födelsedag. Så äckligt hur vi är så medmänskliga och säger "det är okej" (vilket jag gjorde) men ändå kan han några veckor tidigare gå ut och festa med kompisarna men inte kunna köpa en present till mig. 

    Jag är inte ytlig, men min partner säger ofta om jag är skyldig han pengar "men du kan få det som försenad födelsedagspresent": 

    MAN VILL JU ATT IDIOTEN SKA LÄGGA MANKEN O GÅ UT O KÖPA NÅGOT/GÖRA NÅGOT.

    Nä, killar måste man tyvärr sätta ner som 5 åringar i soffan och förklara på ett pedagogiskt sätt, hur mkt det sårar en när en gör XX. För att de ska fatta. 

    Men det där med att han inte sa grattis, är en varningsflagga helt klart. Oavsett om man bråkat så är det din heliga dag. Tycker nästan du borde skitit i hans födelsedag för att visa hur det kändes.

  • Anonym (Lol)
    Tue 9 Aug 2022 22:58
    #3
    -1 +1
    Anonym (Hon) skrev 2022-08-09 22:50:15 följande:
    Firade inte min födelsedag.

    Så innan vi blev sambos, gick han all-in och ansträngde sig för min födelsedag. 
    Trots att jag sa att det inte behövdes. 

    Jag uppskattade det. Vart jätteglad vilket jag lät honom veta. 
    Han va rätt stolt och hade dragit in hela sin familj i det och berättade gärna om det för andra efteråt. 

    Förra året va han sur dagen innan min födelsedag och under min födelsedag  
    På kvällen berättade jag att jag va ledsen i besviken, för att han inte ens sa grattis. 

    Han sa inte grattis då heller ???? 

    När jag tagit upp det efteråt. Han har sagt "grattis i efterskott" att han har jättedåligt samvete osv. 
    Jag har berättat hur sårande de var. Berättat hur sårande de är att han inte gör något för att gottgöra det hela heller. 
    .ändå händer inget. 

    Nu fyller jag år snart igen. 

    Han har frågat vad jag önskar mig, men jag blir negativ och säger inget. För jag vill inte bli firad när inte ens min förra födelsedag blivit firad.. Vilket ändå inte sker. 

    Blir ledsen av bara tanken och har börjat få upp ögonen för att åka iväg och göra något som jag vill göra själv. 

    Fira mig själv. 

    En stor del av mig vill göra det. Fira mig. Vara glad. 

    En annan skäms. För han kommer säkert bli sur. 
    Åh hur ska jag förklara för andra, att han inte ens är med på min födelsedag? Utan att jag firar den utan honom. 

    Jag blir att skämmas och känna mig elak. 

    Är jag elak som tänker såhär? 


    Du är ju bara barnslig. Väx upp.
  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 23:04
    #4
    Mrs Moneybags skrev 2022-08-09 22:55:36 följande:

    Vänta. Du vill inte fira inte för att du inte blev firad förra året? Hur ska han kunna gå bakåt i tiden? Det enda han kan göra är ju att fira dig i år istället. 


    Nä jag vill inte fira för att han inte ens försökt gottgöra det hela. 

    Han har sagt "grattis i efterskott" när jag tagit upp det. 
    Jag har även tagit upp att jag velat att han ska gottgöra det, att jag blivit sårad osv. 
    Men han har ändå inte gjort något. Ingen present, tårta, vadsomhelst. Absolut inget. 

    Därför vill jag inte riskera att bli lika besviken iår igen. 
    Han frågade även förra året innan vad jag önskade mig osv. 

    Så jag blir bitter när han frågar vad jag önskar när jag fyller år. Då jag inte bara vill låtsas som inget och stryka ett streck över det hela och gå vidare. 
  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 23:06
    #5
    Anonym (Arg) skrev 2022-08-09 22:57:52 följande:

    Usch, nej tänk på din egen lycka. 

    Har själv en partner som haft ekonomiskt svårt under min födelsedag. Så äckligt hur vi är så medmänskliga och säger "det är okej" (vilket jag gjorde) men ändå kan han några veckor tidigare gå ut och festa med kompisarna men inte kunna köpa en present till mig. 

    Jag är inte ytlig, men min partner säger ofta om jag är skyldig han pengar "men du kan få det som försenad födelsedagspresent": 

    MAN VILL JU ATT IDIOTEN SKA LÄGGA MANKEN O GÅ UT O KÖPA NÅGOT/GÖRA NÅGOT.

    Nä, killar måste man tyvärr sätta ner som 5 åringar i soffan och förklara på ett pedagogiskt sätt, hur mkt det sårar en när en gör XX. För att de ska fatta. 

    Men det där med att han inte sa grattis, är en varningsflagga helt klart. Oavsett om man bråkat så är det din heliga dag. Tycker nästan du borde skitit i hans födelsedag för att visa hur det kändes.


    Håller med dig. Alltså jag kräver inte något dyrt, kanske inte ens en present
     Men att han gjort något för att uppmärksamma mig. 

    Men inget... absolut inget. Åh inget efteråt heller. 

    Jag struntade inte i hans dag. Ordnade presenter, tårta osv. Vet att jag hade mått dåligt annars. 
  • Anonym (Hon) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 23:12
    #6
    Anonym (Lol) skrev 2022-08-09 22:58:13 följande:
    Du är ju bara barnslig. Väx upp.
    Hur menar du? 

    Är jag barnslig som vill fira min födelsedag utan min sambo, som varken sa grattis, firade mig etc varken innan  under eller efter min födelsedag? 

    Den verkar ju ändå inte särskilt viktig för honom. 
  • Anonym (Arg)
    Tue 9 Aug 2022 23:16
    #7
    Anonym (Hon) skrev 2022-08-09 23:06:54 följande:
    Håller med dig. Alltså jag kräver inte något dyrt, kanske inte ens en present
     Men att han gjort något för att uppmärksamma mig. 

    Men inget... absolut inget. Åh inget efteråt heller. 

    Jag struntade inte i hans dag. Ordnade presenter, tårta osv. Vet att jag hade mått dåligt annars. 

    "Vet att jag hade mått dåligt nästa dag" 


     


    Men DU DÅ? Du mådde dåligt hela din födelsedag. I slutändan handlar det bara om din egen lycka.

    Nu tror ju han att han kan fortsätta komma o gå med sina tjurskallerier när det passar för det blir ju inga konsekvenser?

  • Anonym (ME)
    Tue 9 Aug 2022 23:16
    #8
    +1

    Tyvärr har du blivit sjukt långsint. Ja, din kille gjorde bort sig rejält. Men eftersom ni uppenbarligen fortfarande är ihop så kan ni båda bara jobba på att göra bättre ifrån er. Och ingen av er kan ändra det som varit. Ni kan bara ändra framtiden.

    Varför vill du att din födelsedag alltid ska bli något negativt för att han gjorde fel en födelsedag? Ge honom chansen nu att göra något bra och förstör inte genom att ge massa dubbla budskap (som vi kvinnor kan vara väldigt bra på).

  • Antigo­ne
    Tue 9 Aug 2022 23:20
    #9

    Välkommen i klubben! Mitt ex förstörde alltid min födelsedag. Det slog aldrig fel. Han sade att vi inte hade råd att fira mig och samma helg som jag fyllde jämnt brände han flera tusen kronor på att bjuda sin bror på tågresor, restaurangbesök och alkohol Skrikandes Jag tycker om hans bror, men det var verkligen inte roligt. Så jag tycker att du ska satsa på dig själv och se till att få en så fin födelsedag som möjligt! Res bort och fira dig själv. Det skulle jag ha gjort om jag vore du. Eller kanske firat med några kompisar. Hoppas du får en fantastisk dag och grattis i förskott! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Lol)
    Tue 9 Aug 2022 23:21
    #10
    -1 +3
    Anonym (Hon) skrev 2022-08-09 23:12:08 följande:
    Hur menar du? 

    Är jag barnslig som vill fira min födelsedag utan min sambo, som varken sa grattis, firade mig etc varken innan  under eller efter min födelsedag? 

    Den verkar ju ändå inte särskilt viktig för honom. 
    Jag menar att det är barnsligt att bete sig så. Det är ett år sedan och du surar forfarande. 

    Varför är du tillsammans med honom? Hur många år till ska du sura?
Svar på tråden Firade inte min födelsedag.