• Anonym (.)

    Saknar spänningen med tjejerna som man hade när man var tonår

    Jag minns i mina unga år som tonår, att det alltid kändes så spännande när man bemötte nya tjejer. Om det var på grund av nervositet eller om det var starka känslorna som gjorde mig nervös, vet jag inte. Men jag saknar känslorna. Den där speciella känsla, innan man börjar bli förälskad.


    Den känslan av att man känner: ''Men oj, henne måste jag bara träffa igen. Hon verkar vara så unik!''.

    Jag minns att många tjejer var så spännande hela tiden och det var så kul att träffa nya tjejer.

    Men idag, när jag är 29 år och har slutat ha dessa känslor sedan 23 års åldern. Det är inte spännande längre. Visserligen är det kul att träffa en ny tjej. Men inte spännande. Spänningen är borta.


    Numera, måste jag verkligen lära känna en ny kvinna, för att sedan känna av om personkemin är där, för att sedan KANSKE tycka det är extra kul med att träffa människan. Men det är som om jag aldrig får spänningen i luften.

    Den där bultandet i hjärtat, nervositeten är borta..Det känns så vemodigt att inte ha känslan av spänning.

    Är det här något man förväntar sig av som vuxen eller händer det bara mot mig?

Svar på tråden Saknar spänningen med tjejerna som man hade när man var tonår