• Anonym (Jag)
    Wed 10 Aug 2022 07:48
    1646 visningar
    10 svar
    -1
    10
    1646

    Någon mer som inte rest runt i världen med massa vänner?

    Satt å scrollade runt på fb nu å ser en gammal jobbkollega som rest runt i världen med sina vänner.  Känns som alla utom jag gjort roliga "roadtrips" med massor av vänner. Kände mig plötsligt väldigt ensam :( 

  • Svar på tråden Någon mer som inte rest runt i världen med massa vänner?
  • Glinda från Oz
    Wed 10 Aug 2022 10:34
    #1

    Det är aldrig försent. Fråga någon av dina vänner om de/hon vill åka med dig. 

  • Anonym (Q)
    Wed 10 Aug 2022 10:42
    #2

    Det är väl aldrig försent för att resa ? Dock är det ju inte alla som reser runt i världen, alla gillar inte det heller. 

  • Wed 10 Aug 2022 10:49
    #3
    Anonym (Jag) skrev 2022-08-10 07:48:26 följande:
    Någon mer som inte rest runt i världen med massa vänner?

    Satt å scrollade runt på fb nu å ser en gammal jobbkollega som rest runt i världen med sina vänner.  Känns som alla utom jag gjort roliga "roadtrips" med massor av vänner. Kände mig plötsligt väldigt ensam :( 


    Jag skulle ärligt talat inte kunna tänka mig en värre resa, så nej det har jag inte gjort. Det räcker med jobbresor där man blir vallad runt som får.

    Det kanske ser spontant och roligt ut på bild, men det brukar vara asjobbigt att försöka jämka ihop olika viljor och intressen, och det är sällan alla är nöjda. Källa: min syster som åkt på den här typen resor och beklagat sig både under tiden och efterråt
  • Wed 10 Aug 2022 10:52
    #4

    Jag har aldrig gjort det och det är inget jag saknar.

  • Anonym (Nöjd)
    Wed 10 Aug 2022 14:52
    #5

    Aldrig gjort och kommer aldrig göra. Varit på några gruppresor och bröllopsresa med maken. Tvivlar starkt att jag nånsin kommer åka utomlands igen. Kännes numer endast jobbigt. 

  • Anonym (sist)
    Wed 10 Aug 2022 14:59
    #6

    Sist jag var ute ur Sverige var på klassresan i 9an. Fy fan vad jag hatade det då, och jag har absolut inget intresse av att resa, särskilt med andra, igen. Men så var jag mobbad i klassen också, hemma och på resan.

  • Anonym (ytra)
    Wed 10 Aug 2022 15:16
    #7

    Än är det inte för sent. Bättre att resa med en livspartner, och hellre när man är lite mer stadd i kassan. En sak att backpacka, men det SUGER verkligen. Samma sak med tågluffand. Man känner sig som en uteliggare. 

  • Anonym (Jenna­)
    Thu 11 Aug 2022 23:23
    #8

    Har rest väldigt mycket med både familj å vänner men inte på roadtrips eller backpacking osv. Men res nu då? :) ps, jag har nästan jämt rest med en vännina åt gången. man gör det dom passar en bäst helt enkelt

  • Anonym (Hanna­h)
    Thu 11 Aug 2022 23:46
    #9

    Det är ofta ganska jobbigt att resa med många. Det är olika viljor på vad man skall se/göra, olika budgetar vad gäller kostnader för boende och mat o.s.v. Jag reste med en vän efter gymnasiet och har aldrig rest med en vän efter det, det var riktigt jobbigt.

    Däremot rese jag en hel del själv efter den resan. Tog in på olika hostel i Europa och Thailand och träffade där andra ungdomar i min ålder. Det var social och roligt men jag behövde inte umgås med någon 24/7 vilket var skönt.

    Idag har jag barn och utlandsresorna blir med familjen. Hade jag varit singel eller haft större barn och mannen inte vill resa, hade jag rest i väg på en resa utan vänner jag känner men med möjlighet att få nya vänner/bekanta. Då slipper man umgås med någon dygnet runt men får ändå den sociala biten och slipper gå ut och äta själv o.s.v.

    Tidningen Topphälsa, tidningen MåBra och 4good är några av de som anordnar resor som lockar mig.

  • Anonym (Rutin­erad)
    Thu 11 Aug 2022 23:50
    #10

    Utlandsresor med polarna innebär numera att jag bor i eget rum, på annat hotell. Samt åker annat flyg.

Svar på tråden Någon mer som inte rest runt i världen med massa vänner?