• Anonym (Strandhjälte 2023)

    Bantade bantningsresultat.

    Hej.

    Jag tänkte starta en sån där viktminskningstråd där man följs åt men med uppmaningen att fokusera på resultaten och minimera övrig text i svaren (alltså lite pepp eller ett tips är ok men att försöka hålla det relativt kort).
    Och jag tror att det är lättare att också peppa sig själv när man lägger ut sina resultat i en tråd för andra att se.
    Kommer försöka lägga in resultat veckovis.

    Jag börjar med ett exempel (som också är mina första resultat).

    STARTVIKT: 118 KG
    NUVARANDE VIKT: 114,8 KG
    TOTALT TAPP: -3,2 KG
    DELMÅL1: 105 KG
    DELMÅL2: 100 KG
    DELMÅL3: 95 KG

    Mål kommande vecka är att gå ned i kalorier efter semestern och gå 10000 steg per dag.

    Hoppa gärna med i tråden.

  • Svar på tråden Bantade bantningsresultat.
  • Anonym (Nedåt)

    Hakar på.
    Startvikt: 86,6
    Mål 1: under 80 kg

  • Anonym (Polychromos)

    Jag skulle gärna hänga på men jag har ingen våg. Jag beställde en i fredags men när de skulle packa den så var den slut.

    Så tills jag får den, förhåppningsvis i början av nästa vecka, gissar jag att jag just nu väger ca 115 kg. I så fall är mitt första mål 110 kg.

  • Anonym (Strandhjälte 2023)
    Anonym (Strandhjälte 2023) skrev 2022-08-10 12:22:55 följande:
    Bantade bantningsresultat.

    Hej.

    Jag tänkte starta en sån där viktminskningstråd där man följs åt men med uppmaningen att fokusera på resultaten och minimera övrig text i svaren (alltså lite pepp eller ett tips är ok men att försöka hålla det relativt kort).
    Och jag tror att det är lättare att också peppa sig själv när man lägger ut sina resultat i en tråd för andra att se.
    Kommer försöka lägga in resultat veckovis.

    Jag börjar med ett exempel (som också är mina första resultat).

    STARTVIKT: 118 KG
    NUVARANDE VIKT: 114,8 KG
    TOTALT TAPP: -3,2 KG
    DELMÅL1: 105 KG
    DELMÅL2: 100 KG
    DELMÅL3: 95 KG

    Mål kommande vecka är att gå ned i kalorier efter semestern och gå 10000 steg per dag.

    Hoppa gärna med i tråden.


    Vägning 2 efter semestern.

    STARTVIKT: 118 KG
    NUVARANDE VIKT: 112,9 KG
    TOTALT TAPP: -5,1 KG
    DELMÅL1: 105 KG
    DELMÅL2: 100 KG
    DELMÅL3: 95 KG


    1,9 kilo minus sedan förra veckan, trots en del fusk med kosten.
    Snittat ca 12500 steg per dag.

    Mål för kommande vecka:
    Veckodagar max 1800 kalorier, fortsätta hålla över 10000 steg.
  • Anonym (H)

    Har aldrig mått så bra sedan jag slutade väga mig,  slutade räkna kalorier och slutade med dieter.  Alla fungerar såklart olika,  men jag tror verkligen bantning är vägen till viktökning i längden,  dåligt samvete, ätstörning och fixering. 
    Vill inte vara negativ,  men tänk långsiktigt. Jag tror på att äta det ens egen kropp mår bra av,  motion,  skippa socker och snacks så långt som möjligt.  Det är hållbart i längden.  Förlåt om jag låter negativ,  men fixering gör ingen människa lycklig och är inte hållbart. 

  • Anonym (Strandhjälte 2023)
    Anonym (H) skrev 2022-08-17 17:59:53 följande:

    Har aldrig mått så bra sedan jag slutade väga mig,  slutade räkna kalorier och slutade med dieter.  Alla fungerar såklart olika,  men jag tror verkligen bantning är vägen till viktökning i längden,  dåligt samvete, ätstörning och fixering. 
    Vill inte vara negativ,  men tänk långsiktigt. Jag tror på att äta det ens egen kropp mår bra av,  motion,  skippa socker och snacks så långt som möjligt.  Det är hållbart i längden.  Förlåt om jag låter negativ,  men fixering gör ingen människa lycklig och är inte hållbart. 


    Yes, jag tänker långsiktigt.
    Under ca 15 år i vuxen ålder vägde jag mellan 80 och 90 och sedan gick jag på kort tid upp till 118. Det satte sina spår i kroppen.

    Jag är nöjd om jag når delmål 2 till nästa sommar.
    Syftet med tråden är dock en ren resultattråd med korta kommentarer och pepp för de som vill vara med och  hoppas vi kan hålla det på den nivån.
  • Anonym (Kol)
    Anonym (H) skrev 2022-08-17 17:59:53 följande:

    Har aldrig mått så bra sedan jag slutade väga mig,  slutade räkna kalorier och slutade med dieter.  Alla fungerar såklart olika,  men jag tror verkligen bantning är vägen till viktökning i längden,  dåligt samvete, ätstörning och fixering. 
    Vill inte vara negativ,  men tänk långsiktigt. Jag tror på att äta det ens egen kropp mår bra av,  motion,  skippa socker och snacks så långt som möjligt.  Det är hållbart i längden.  Förlåt om jag låter negativ,  men fixering gör ingen människa lycklig och är inte hållbart. 


    Man ska väga sig ibland. Allt annat är fel. 

    Däremot ska man max väga sig en gång per dag, minimum en gång i veckan. Även en gång imånaden kan fungera om man har ett inrutat liv.
  • Anonym (Ner)

    Jag hänger på. 

    Startvikt 71
    Målvakt 65

    Min plan är att byta ut lunchen mot modifast. Jag har ingen brådska, bara bra om det går långsamt så att huden hinner hänga med, man är ju inte någon ungdom. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Kol) skrev 2022-08-17 18:55:15 följande:
    Man ska väga sig ibland. Allt annat är fel. 

    Däremot ska man max väga sig en gång per dag, minimum en gång i veckan. Även en gång imånaden kan fungera om man har ett inrutat liv.
    Säger vem? 
  • Anonym (Kol)
    Anonym (H) skrev 2022-08-17 19:57:17 följande:
    Säger vem? 
    jag
  • Anonym (H)
    Anonym (Kol) skrev 2022-08-17 20:17:39 följande:
    Jag

    :)  ok det säger typ ingenting.  Jag säger inte detta för att vara elak,  men bantning fungerar inte i längden -  man går upp i vikt av att banta om man nu inte räknar kalorier i hela sitt liv,  vilket inte fungerar för dom flesta människor. 
Svar på tråden Bantade bantningsresultat.