• Anonym (TS)
    Wed 10 Aug 2022 14:57
    1211 visningar
    9 svar
    9
    1211

    Jag har inte hans idealkropp

    Måste man ha det? 
    Han tittar på fylliga rumpor och större bröst. Jag är platt både fram och bak. Sladdrig med. Han säger att han tycker om mig som jag är. Varför har jag svårt att ta till mig det?

  • Svar på tråden Jag har inte hans idealkropp
  • Wed 10 Aug 2022 15:05
    #1
    Vet du att han gillar större??

    Det är nämligen så att större rumpor och bröst helt enkelt fångar blickarna lättare, därför tror jag dom flesta mäns blickar hamnar där av ren instinkt.

    Jag är inte säker på att han faktiskt föredrar stora bröst och stor rumpa.
    Men om han sagt det rakt ut förstår jag dig. Men det är väl så för dom flesta människor att man inte riktigt motsvarar sin partners ideal. Inte till 100% iaf.
  • Wed 10 Aug 2022 15:09
    #2

    Klart man inte måste. Om han säger att han tycker om dig som du är får du väl lita på det.

    Har han din idealkropp, om inte varför är du orolig över att du inte har hans idealkropp? Har du dejtat eller varit i relationer med män som inte har din idealkropp?

    Nog för att utseende är lite viktigare för män än kvinnor generellt sett, är faktiskt de flesta av oss män villiga att frångå vårt ideal en hel del om kvinnan har många andra egenskaper vi värderar högt. Självklart måste det finnas en attraktion, men man kan ju faktiskt attraheras av andra saker än idealet också.

  • Anonym (kansk­e)
    Wed 10 Aug 2022 15:10
    #3
    Anonym (TS) skrev 2022-08-10 14:57:58 följande:
    Jag har inte hans idealkropp

    Måste man ha det? 
    Han tittar på fylliga rumpor och större bröst. Jag är platt både fram och bak. Sladdrig med. Han säger att han tycker om mig som jag är. Varför har jag svårt att ta till mig det?


    Man kanske kollar på en viss typ av kropp, men när man är i en relation så är man med en person, inte bara en kropp. Om man inte är extremt ytlig förstås, och då skulle ju det i sig vara ett problem.
  • Anonym (F)
    Wed 10 Aug 2022 15:33
    #4

    Har han din idealkropp?

  • Anonym (A)
    Wed 10 Aug 2022 19:17
    #5
    Anonym (F) skrev 2022-08-10 15:33:51 följande:
    Har han din idealkropp?
    Undrar jag med.
  • Anonym (EGENs­kaper)
    Fri 12 Aug 2022 11:14
    #6
    +1

    Det är nog väldigt få människor som blir ihop med sina idealkroppar och utseenden. Ofta är det ju andra faktorer som spelar in i processen varför man blir kär och att det blir en kemi och fysisk dragning till någon.

    Jag har personligen aldrig varit ihop med en person som haft exakt allt jag kan åtrås och lockas av på en bild eller på nån känd snygging. De har alla haft bitar av det men inte kunnat fylla alla kriterier vilket jag själv knappast gjort för nån heller. Klart man alltid kommer att uppskatta vackra människor och känna nyfikenhet av estetiska kroppar och olika personligheter och drömma om att nångång få vara med en sån, fantisera i sin ensamhet osv. Men det förändrar ju inte känslorna för den man blivit kär i även om deras bröst kanske är storleken för små, stora, för slappa. Det finns förmodligen så många andra dela som väger upp, annars tar ju kärleken och attraktionen slut. 

    Du får helt enkelt tro på att din kille tänder på dig och älskar dig även om det finns andra tjejer som lockar honom på fantasinivå, precis som det säkert finns andra killar som du kan träna lite i smyg efter:)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 12 Aug 2022 12:39
    #7

    Kan inte citera. Jag har ingen idealkropp hos män.  Han har absolut fin kropp och han kanske tänker att han kunde få snyggare än mig. Han ser bättre ut än jag.

  • Fri 12 Aug 2022 12:55
    #8
    Anonym (TS) skrev 2022-08-12 12:39:10 följande:

    Kan inte citera. Jag har ingen idealkropp hos män.  Han har absolut fin kropp och han kanske tänker att han kunde få snyggare än mig. Han ser bättre ut än jag.


    Ja....och då hade han väl tagit det om han ville?  Det har inte slagit dig att han kanske älskar dig och att en snygg kropp inte går före starka känslor? Antagligen kan även du tänka dig snyggare män än honom, men varför skulle du sätta det först? Han har valt dig av ett skäl, räcker inte det?
  • Anonym (EGENs­kaper)
    Fri 12 Aug 2022 13:11
    #9
    Hotelliggaren skrev 2022-08-12 12:55:45 följande:
    Ja....och då hade han väl tagit det om han ville?  Det har inte slagit dig att han kanske älskar dig och att en snygg kropp inte går före starka känslor? Antagligen kan även du tänka dig snyggare män än honom, men varför skulle du sätta det först? Han har valt dig av ett skäl, räcker inte det?
    Sen är det ju så att de allra flesta inser sina begränsningar och hade inte kunnat få någon med en sådan typ av kropp oavsett eftersom de riktigt snygga människorna ofta har väldigt höga krav på sina partners och vilka de omger sig med. Man nöjer sig med vad man kan få..det verkar påtagligt vanligt, särskilt också desto äldre man blir.
Svar på tråden Jag har inte hans idealkropp