• Anonym

    Jag börjar tappa känslorna för min sambo

    Vi har haft våra motgångar och gräl men som vi har kunnat lösa. 
    Nu börjar det smyga sig in en ny känsla. Jag tror det handlar om att jag börjar tappa känslorna. Förut var jag arg men nu känner jag mig bara less.
    Sambon stirrar på tjejer när vi är ute. Jag har sagt ifrån flera gånger men det slutar inte. Han kör på taktiken att han ingenting gör.
    Det känns bara som jag inte orkar mer. 

    Kan någon hjälpa mig att tänka ? Vad ska jag göra ?

  • Svar på tråden Jag börjar tappa känslorna för min sambo
  • Anonym (Godiva)

    Släpp honom, ju längre du väntar dess svårare blir det att gå vidare. Och också att hitta en ny relation då för varje år som går är det färre att välja på, det bästa brukar vara upptaget i form av gifta, sambo eller fast relation.

    Och ju längre du väntar dess säkrare blir det också att du blir bonusmamma för hans barn varannan vecka.

  • Anonym
    Anonym (Godiva) skrev 2022-08-10 19:29:53 följande:

    Släpp honom, ju längre du väntar dess svårare blir det att gå vidare. Och också att hitta en ny relation då för varje år som går är det färre att välja på, det bästa brukar vara upptaget i form av gifta, sambo eller fast relation.

    Och ju längre du väntar dess säkrare blir det också att du blir bonusmamma för hans barn varannan vecka.


    Tack för ditt svar
    Glor din kille på andra när ni är ute?
  • Anonym
    KevinSam skrev 2022-08-10 20:03:00 följande:

    Hur gammal är du? Har ni barn ihop?


    Ja vi har barn
  • Anonym (Musse Drägg)

    Om det är så att du faktiskt börjat tappa känslorna på riktigt så finns nog tyvärr ingen väg tillbaka. Finns känslorna där men gömda i vardagsstressen så kan de säkert lockas fram om båda vill kämpa för det. Problemet är ju dock att hur vet man att det är på ena eller andra sättet?

    Min snabba gissning är att det är ganska ensidigt i ditt förhållande. Din sambo lever förmodligen i en annan verklighet än då. Detta kan göra att det kan vara svårt att hitta tillbaka. Det innebär nog också att OM du säger att du vill separera så kommer det som en chock för honom. Du å andra sidan har redan gått och tänkt på det och bearbetat det så du är mycket längre fram än honom. Bered dig på protester och oförståelse. Om det nu inte är så att han går i samma tankar.

    Oavsett så behöver ni prata om det, kanske få hjälp utifrån. Om han motsätter sig det är det nog en tydlig signal på att det kanske är dags att söka sig bort.

  • Anonym (Anonymsaaa)

    Mitt ända tios, lämna direkt nu! Jag hade ett förhållande på nästan två år och grät inte en ända gång när vi hade gjort slut och det berodde just på att känslorna Inte fanns kvar då. Men vi väntade alldeles för länge och under det sista året/halvåret var det mycket bråk och såg ibland knappast fram emot att träffa han. Har inget alls emot han men att lämna var det bästa aldrig mått så bra som efteråt

Svar på tråden Jag börjar tappa känslorna för min sambo