• Anonym (Wende­la)
    Wed 10 Aug 2022 20:28
    6538 visningar
    47 svar
    47
    6538

    White trash att få barn tidigt

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid och fått väldigt mycket härlig respons från omgivningen. Plus att folk uttrycker hur bra det är att jag är 30?.. Att dom som skaffade mellan 18-26 är trashiga och att jag nu varken är för sen men absolut inte för tidig heller.

    Dom menar på att dom som skaffade barn runt 22-24 år mest är sorgliga människor. Dom har aldrig fått vara vuxna utan barn i stort sätt. Dom har trashat ner sig och har aldrig riktigt vuxit upp. Utan dom lever med barn men fick aldrig njuta av vuxentiden så dom vill ju varenda lediga stund gå ut och festa och hänga på krogen och ha kinky maskeradfester som vi andra höll på med till typ 22 som Max. 


    Jag är lite hormonell så jag blir faktiskt förbannad. tycker ni det stämmer? Vad är en bra ålder egentligen? 

  • Svar på tråden White trash att få barn tidigt
  • Anonym
    Wed 10 Aug 2022 20:31
    #1

    Dina kompisar har fördomar
    Synd att de inte kan glädja sig med dig utan att klanka ner på andra människor

  • Anonym (Tja..­.)
    Wed 10 Aug 2022 20:41
    #2
    +1

    Nja, alltså 3 barn före 21 med tre olika pappor, röker och inte gått ut gymnasiet- det är wt. Men absolut inte som ensamt kriterium att ha fått barn som ung. Dessutom är det en faslig skillnad på att vara 18 eller 26.

  • Anonym (Oj)
    Wed 10 Aug 2022 20:49
    #3
    -1 +2
    Anonym (Wendela) skrev 2022-08-10 20:28:25 följande:
    White trash att få barn tidigt

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid och fått väldigt mycket härlig respons från omgivningen. Plus att folk uttrycker hur bra det är att jag är 30?.. Att dom som skaffade mellan 18-26 är trashiga och att jag nu varken är för sen men absolut inte för tidig heller.

    Dom menar på att dom som skaffade barn runt 22-24 år mest är sorgliga människor. Dom har aldrig fått vara vuxna utan barn i stort sätt. Dom har trashat ner sig och har aldrig riktigt vuxit upp. Utan dom lever med barn men fick aldrig njuta av vuxentiden så dom vill ju varenda lediga stund gå ut och festa och hänga på krogen och ha kinky maskeradfester som vi andra höll på med till typ 22 som Max. 


    Jag är lite hormonell så jag blir faktiskt förbannad. tycker ni det stämmer? Vad är en bra ålder egentligen? 


    Känns som att du bara vill provocera lite ikväll. Hormonell så du inte vet vilka åsikter du har? Hoppas hormonerna inte spökar när du ska rösta i höst så det blir fel parti.
  • Wed 10 Aug 2022 21:04
    #4

    Min donna fick sina två barn mellan 22-24, är idag både ingenjör och projektledare. Fantastisk integritet med yttre och inre stil och den största värdighet jag sett! Idag är barnen vuxna och hon är fortfarande "ung och fräsch", samtidigt som hon kan ha en vuxen relation med dem. En ung kropp klarar det bättre och mindre risk att barnen får medfödda sjukdomar etc. Så nej, barn tidigt är inte WT.... det är att satsa på sig själv och framtiden. 

  • Anonym (Moi)
    Wed 10 Aug 2022 21:06
    #5

    Jag fick mitt första barn som 17-åring. Sen fick jag två till vid 21, tvillingar. Nu när jag är 28 börjar jag/vi bli sugna på en till så kanske. Jag känner mig ganska Svensson. Jag har aldrig haft något intresse av krogar och eyes wide shut party, varken vid 17 eller vid 28.

  • Anonym (Wende­la) Trådstartaren
    Wed 10 Aug 2022 21:06
    #6
    Anonym (Oj) skrev 2022-08-10 20:49:29 följande:
    Känns som att du bara vill provocera lite ikväll. Hormonell så du inte vet vilka åsikter du har? Hoppas hormonerna inte spökar när du ska rösta i höst så det blir fel parti.
    Jag kommer rösta på sossarna. Det kanske är provokativt det också men jag tyckte inte min omgivning bemötte det så bra. Jag har ju velat ha barn sedan jag va 6 år?. Och sedan ville jag ha första barnet vid 19. Försökte t o m bli gravid med lyckades inte med den mannen?. 
  • Anonym (Nja)
    Wed 10 Aug 2022 21:09
    #7

    Inte bara att ha fått barn i en viss ålder utan man tittar ju på hela livsstilen. Ju yngre, desto större risk att man aldrig riktigt ordnat sitt liv men även det att man inte haft samma möjligheter att "leka av sig". Många tar igen ungdomen senare, och inte med särskilt lyckade resultat oftast. Stor risk att relationen med pappan spricker också förstås. Det finns helt enkelt ofta bättre förutsättningar med "äldre" föräldrar.

  • Anonym (Hitte på)
    Wed 10 Aug 2022 21:11
    #8
    Anonym (Oj) skrev 2022-08-10 20:49:29 följande:
    Känns som att du bara vill provocera lite ikväll. Hormonell så du inte vet vilka åsikter du har? Hoppas hormonerna inte spökar när du ska rösta i höst så det blir fel parti.
    Det tror jag med. En hitte på-tråd med andra ord för att provocera. 

    Svälj inte betet. 
  • Anonym (Wende­la) Trådstartaren
    Wed 10 Aug 2022 21:12
    #9
    Anonym (Nja) skrev 2022-08-10 21:09:55 följande:

    Inte bara att ha fått barn i en viss ålder utan man tittar ju på hela livsstilen. Ju yngre, desto större risk att man aldrig riktigt ordnat sitt liv men även det att man inte haft samma möjligheter att "leka av sig". Många tar igen ungdomen senare, och inte med särskilt lyckade resultat oftast. Stor risk att relationen med pappan spricker också förstås. Det finns helt enkelt ofta bättre förutsättningar med "äldre" föräldrar.


    Jo fast inte för gamla heller. Dom som väntar till 42 med första barnet är ju i risk för olika skador på ett annat sätt. Plus att det är betydligt svårare att bli gravid då också 
  • Anonym (Wende­la) Trådstartaren
    Wed 10 Aug 2022 21:17
    #10
    Anonym (Hitte på) skrev 2022-08-10 21:11:01 följande:
    Det tror jag med. En hitte på-tråd med andra ord för att provocera. 

    Svälj inte betet. 
    Jag hittar inte alls på. :( nu blir jag faktiskt ledsen utöver att jag är trött då. Jag tycker ju det är fel och faktiskt rätt taskigt att mina kompisar reagerade sådär. Jag känner många som fick barn vid 22 som det gått riktigt bra för. Som har haft stabila jobb, varit närvarande och busiga föräldrar. Själv ville jag ju ha barn vid 19 men lyckades aldrig bli gravid då. Sedan har jag ju fått tygla mig efter det. Nu när jag väl är gravid så ställer jag mig ju fortfarande frågan om jag verkligen är redo, trots att jag velat ha en bebis sedan jag va 6 år gammal och försökte kräva ett småsyskon istället av mina föräldrar för att jag ville ha en bebis?. 
Svar på tråden White trash att få barn tidigt