• Anonym (TS)
    Thu 11 Aug 2022 14:54
    618 visningar
    5 svar
    5
    618

    Skalkläder eller regnkläder till förskolan?

    Min 3-åring ska skolas in på förskolan snart och jag ska köpa ytterkläder att ha där. Är det bättre med skalkläder eller regnkläder? Räcker det med det ena eller ska man ha både och?

  • Svar på tråden Skalkläder eller regnkläder till förskolan?
  • Anonym (J)
    Thu 11 Aug 2022 14:59
    #1

    Vi köpte endast skalkläder till en början för tänkte att det andas bättre än galon. Men förskolepersonalen ville ha galon istället vid regn. Kanske kan vara värt att ringa till dem och fråga. :) 

  • Thu 11 Aug 2022 15:04
    #2

    Skalkläder,  utan tvekan. 


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Thu 11 Aug 2022 15:34
    #3
    -1

    Beror ju på om man vill ha torra eller blöta barn. 
    Galon=svettig o blöt inifrån
    Skalkläder= torra barn 
    Det är i allafall min erfarenhet av det, 2 barn på ur&skur . Undantaget är väl om ens barn gillar att sitta i vattenpölar hela dagen  

  • Anonym (Seb)
    Thu 11 Aug 2022 15:55
    #4

    Vi galon nu när det är varmt en bit in på hösten. Sen kör vi skalkläder. Galonstället hänger dock kvar. 

  • Anonym (My)
    Thu 11 Aug 2022 16:01
    #5

    Vi har både och. Skalkläder är den vanliga ?uniformen? på höst och vår, och galon hänger alltid på hyllan på förskolan. Ibland behövs galonbyxor över overall eller skalbyxor till och med (vi har en förskolegård där det bildas mindre pooler här och var). Vi har vattentäta kängor också, men ibland är gummistövel bättre. 

    Jag har också ett barn som av oklar anledning föredrar galon och gummistövlar?

Svar på tråden Skalkläder eller regnkläder till förskolan?