• Anonym (Sprid solske­n)
    Thu 11 Aug 2022 15:58
    2050 visningar
    31 svar
    +1
    31
    2050

    När fick du en komplimang senast?

    Jag är en sån person som gärna sprider lite glädje där jag går och kan ge en komplimang till kassörskan om hennes glasögon eller säga att någon är så bra på att spela piano eller att sambon gör en god gratäng. Jag tycker att världen är så grå och vem blir inte glad av en komplimang? 

    Men till saken nu då. Sista gången jag fick en komplimang var i början av mars då en vän sa att jag hade fin färg på läppstiftet. Sen dess har jag inte hört något positivt om mig själv alls av någon. 

    När fick du en komplimang senast, vad var den och av vem?

  • Svar på tråden När fick du en komplimang senast?
  • Anonym (long ago)
    Thu 11 Aug 2022 16:35
    #1

    För 11 år sedan. Jag var 14, och en ny sedan höstterminen klasskamrat kom fram till mig efter skolans luciatåg och sa: "Vet du, du sjunger så himla bra. Alla andra kommer säga till dig att du är dålig och sjunger falsk, men de ljuger. Alla är elaka mot dig men du sjunger bra."

  • Anonym (-)
    Thu 11 Aug 2022 16:45
    #2

    Tror aldrig jag fått en komplimang i vuxen ålder.

  • Anonym (En kompli­mang)
    Thu 11 Aug 2022 17:07
    #3
    +1
    Anonym (-) skrev 2022-08-11 16:45:39 följande:

    Tror aldrig jag fått en komplimang i vuxen ålder.


    Du har ett väldigt stilrent nick! (-) Det ser ut lite som ett öga och känns samtidigt som en kommentar om att frigöra sig från gränser. Det är inte alla som kan få till så intressanta och talande nick!!
  • Thu 11 Aug 2022 17:18
    #4

    Igår fick jag ett fint sms av en vän som skrev "du är en av de absolut starkaste och mest omtänksamma personer jag känner" Det värmde hjärtat Hjärta
    Men innan dess var det längesen. 


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Helen­a)
    Thu 11 Aug 2022 17:18
    #5

    Jag har fått SÅ mycket komplimanger i sommar så jag nästan skäms!
    Okända män liksom, mycket charmerande för en kvinna 50+.

  • Thu 11 Aug 2022 17:19
    #6

    Själv är jag generös med komplimanger. Världen blir lite ljusare då Solig


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Luke)
    Thu 11 Aug 2022 17:20
    #7

    Anonym (-) skrev 2022-08-11 16:45:39 följande:

    Tror aldrig jag fått en komplimang i vuxen ålder.


    Du måste skoja
  • Anonym (Luke)
    Thu 11 Aug 2022 17:21
    #8
    Madida skrev 2022-08-11 17:18:30 följande:

    Igår fick jag ett fint sms av en vän som skrev "du är en av de absolut starkaste och mest omtänksamma personer jag känner" Det värmde hjärtat  // Hjärta
    Men innan dess var det längesen. 


    Vilken bra vän!
  • Anonym (:-))
    Thu 11 Aug 2022 17:24
    #9

    Jag får ofta komplimanger. Tydligen ser jag inte ut att vara 56 i ansiktet. 
    Jag ger också komplimanger, det gör  människor glada. 

  • Anonym (Idag!­)
    Thu 11 Aug 2022 17:35
    #10

    Senast Idag! Har fått rätt mycket komplimanger senaste åren med tillägget "för din ålder". Något de berömmer mig för samt påtala att jag är gammal.

    Ung söt gymböna struttade fram, knackade mig på axeln så jag tog ut hörlurarna och så att "herregud vad vältränad du är för din ålder".  Det var tydligen allt hon ville förmedla så tackade, satte i hörlurarna och fortsatte träna.

    Får rätt mycket sådan kommentarer från unga kvinnor på gymmet och jag tror de genuint menar det som en komplimang. 

    En annan rolig jag fått rätt nyligen är "är du gammal bodybuilder?"  Eeeeh nej. Jag är bara gammal och gillar att gymma. 

    Jag är förövrigt 45 år. Fast ser kanske ut som 100 och muskulösa hundraåringar väcker fascination. Kan vara det. Jag tar det som komplimang för det är enbart den typen av komplimanger jag får.

Svar på tråden När fick du en komplimang senast?