• Anonym (Man)

    Varför vill min fru aldrig ha sex?

    Jag och min fru har varit tillsammans i 20 år. De senaste 10 åren har vi haft sex endast några gånger per år. Jag tänder en massa på min fru och skulle kunna ha sex varje dag. Hon verkar inte alls intresserad. Vad göra? 

  • Svar på tråden Varför vill min fru aldrig ha sex?
  • Postman
    Anonym (Man) skrev 2022-08-12 13:04:31 följande:
    Jag och min fru har varit tillsammans i 20 år. De senaste 10 åren har vi haft sex endast några gånger per år. Jag tänder en massa på min fru och skulle kunna ha sex varje dag. Hon verkar inte alls intresserad. Vad göra? 

    Har du frågat henne varför? Hur har ni det i övrigt i förhållandet?
  • Anonym (Frugan)

    Jag tvekar innerligt på att någon här kan svara på det, det finns så många olika anledningar. 

    En generellt låg sexlust orsakad av hormoner eller preventivmedel tex. 
    Ett resultat av klimakteriet
    Utmattning och/eller depression 
    Att hon inte är attraherad av dig av någon anledning
    Att hon får sitt någon annanstans
    Att du är usel i sängen och hon har helt enkelt gett upp

    Samt tusen anledningar till. Jag skulle dock vara mer oroad över den bristande kommunikationen än det bristande sexlivet om jag var du, med tanke på att du frågar oss istället för henne. 

  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2022-08-12 13:07:04 följande:

    Har du frågat henne varför? Hur har ni det i övrigt i förhållandet?
    Har frågat henne men får bara svävande svar att hon inte har lust och får ont osv. I övrigt har vi det bra. 
  • Postman
    Anonym (Man) skrev 2022-08-12 13:09:44 följande:
    Har frågat henne men får bara svävande svar att hon inte har lust och får ont osv. I övrigt har vi det bra. 

    Frågade du henne varför hon inte har lust? Och varför har hon ont?
  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2022-08-12 13:11:15 följande:

    Frågade du henne varför hon inte har lust? Och varför har hon ont?
    Jag vet inte varför hon inte har lust eller har ont. för mig är sex skönt trodde det var det för henne också. Det måste ju vara något fel 
  • Hotelliggaren

    Med all sannolikhet har det vanliga hänt: ni har blivit bekväma med varandra, tar både förhållande o sex för givet. Ingen bryr sig om att vara lite småsexig i vardagen och visa lite genuint intresse för den andra. Du har troligen oxo lagt dig till med lite bekvämlighetsmage och kanske gubbat till dig? 
    Är det nåt som kvinnor tänder av på så är det slentrian och vardaglighet.
    Det är viktigt för dem att känna att man går all in och liksom satsar lite. På kvinnan som person då.
    Nåt som funkar rätt bra är att hänga med i modet o klä sig snyggt, visa att man bryr sig om sitt utseende. Rätt sorts fåfänga och självsäkerhet som är befogad är attraktivt. Får hon höra från andra kvinnor att du är snygg kommer hon vilja ha sex med dig. Glöm inte att kvinnor jämför väldigt mkt. Både sig själva och sin partner. Har hon väninnor med snygga stilmedvetna män kommer hon betrakta dig som tråkig. Och då är du ute, Shapea upp!

  • Postman
    Anonym (Man) skrev 2022-08-12 13:13:43 följande:
    Jag vet inte varför hon inte har lust eller har ont. för mig är sex skönt trodde det var det för henne också. Det måste ju vara något fel 

    Ja ni har en del att prata om. Finns många orsaker. Se Frugans inlägg till dig härovan. Är hon i klimakteriet, det kan ställa till mycket. Vad tror du det kan vara för problem? Vill du inte svara här får du PM:a mig om du vill.
  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2022-08-12 13:19:08 följande:

    Ja ni har en del att prata om. Finns många orsaker. Se Frugans inlägg till dig härovan. Är hon i klimakteriet, det kan ställa till mycket. Vad tror du det kan vara för problem? Vill du inte svara här får du PM:a mig om du vill.
    Efter sista barnet kom så verkar det ha gjort ont på
    henne. men tror hon bara har det som svepskäl för att slippa ha sex 
  • sextiotalist
    Anonym (Man) skrev 2022-08-12 13:21:28 följande:
    Efter sista barnet kom så verkar det ha gjort ont på
    henne. men tror hon bara har det som svepskäl för att slippa ha sex 
    Såklart det kan stämma, inte alls så ovanligt att kvinnor kan får skador som smärtar vid samlag (och värre skador än så) vid förlossning.
  • sextiotalist
    Anonym (Man) skrev 2022-08-12 13:21:28 följande:
    Efter sista barnet kom så verkar det ha gjort ont på
    henne. men tror hon bara har det som svepskäl för att slippa ha sex 
    Och samlag kan vara väldigt smärtsamt för kvinnan, oavsett om hon fött barn eller inte, om hon inte har lust
Svar på tråden Varför vill min fru aldrig ha sex?