• Anonym (Ted)

    Män i 35-40 årsåldern/få ragg

    Är en man på 42 år, ganska nyskiljd men redo att börja dejta igen. Förr var man ju ute och festade mycket vilket ju inte sker längre. De flesta av mina vänner går inte ens ut.

    Så hur gör man? Kanske inte söker ?kvinnan i mitt liv? just nu. Mer en för mysiga träffar kanske ett par gånger i veckan, eller kanske nån engångsgrej Mellan 25-45.

    Hur går jag enklast tillväga? Är ca 173 cm, inte smal, inte tjock heller, ganska vältränad. Rätt medioker-ser ut som alla andra ungefär. 

    Är det svårt att hitta nån mer dessa krav? Och hur går jag enklast tillväga?

  • Svar på tråden Män i 35-40 årsåldern/få ragg
  • Anonym (Ted)

    MammAmma: Är det lätt att hitta någon där? Förstått att det är ett rejält överskott på män där. 


    Finns det kvinnor som bara vill ha lite kul ibland? Känner mig inte alls redo för ett nytt förhållande 

  • Anonym (Ted)

    Kaffedraken: Är det bättre att ljuga och säga att man är ute efter nåt seriöst?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ted) skrev 2022-08-12 15:44:34 följande:

    Kaffedraken: Är det bättre att ljuga och säga att man är ute efter nåt seriöst?


    Nej, det tycker jag inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    MammAmma skrev 2022-08-12 15:40:04 följande:

    Man skapar en profil på en "dejtingapp" och uppger att man söker en KK och/eller ONS


    Om man är tjej, ja.
    Kille, nej.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Ted) skrev 2022-08-12 15:43:25 följande:

    MammAmma: Är det lätt att hitta någon där? Förstått att det är ett rejält överskott på män där. 


    Finns det kvinnor som bara vill ha lite kul ibland? Känner mig inte alls redo för ett nytt förhållande 


    Det finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor. 

    Det festas fortfarande och kroglivet existerar. Gäller bara att hitta rätt ställe. 

    Datingappar finns det endel som inte bara letar efter familj och livslångt

    Annars se till att du har ett aktivt socialt liv där du träffar många andra. 
  • Anonym (Ted)
    Anonym (Igen) skrev 2022-08-12 15:50:20 följande:
    Det finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor. 

    Det festas fortfarande och kroglivet existerar. Gäller bara att hitta rätt ställe. 

    Datingappar finns det endel som inte bara letar efter familj och livslångt

    Annars se till att du har ett aktivt socialt liv där du träffar många andra. 
    Tack, jag har inte ett så socialt liv så dejtingappar får det bli. Måste man marknadsföra sig som tusan för att synas i mängden?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-08-12 15:50:20 följande:
    Annars se till att du har ett aktivt socialt liv där du träffar många andra. 
    Ingen garanti.
    Vet flera jättesociala tjejer som syns offentligt (lokalkändisar), är utåtriktade, i farten, träffar massor av folk.
    Dom är singlar och jag ser dom på dejtsidor som Happypancake, Tinder.

    Hur förklarar du det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ted) skrev 2022-08-12 15:52:03 följande:
    Tack, jag har inte ett så socialt liv så dejtingappar får det bli. Måste man marknadsföra sig som tusan för att synas i mängden?
    Ja. Enligt tjejer så måste killen ha nåt speciellt som sticker ut. Han ska också skriva nåt fyndigt till henne, så att hon känner att han anstränger sig för att få henne. Hon vill känna att hon har ett värde. Just det här med att känna värde, tror du många tjjeer känner ett värde om hon bara duger för ett ligg?

    Tjejer själva behöver inte ens ha en profiltext och kan skriva såhär till en kille:
    Hej. Eller Läget?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Ted) skrev 2022-08-12 15:52:03 följande:
    Tack, jag har inte ett så socialt liv så dejtingappar får det bli. Måste man marknadsföra sig som tusan för att synas i mängden?
    Testa och se vad som funkar.

    Jag var singel några år när jag var runt 35. Inga större problem hitta tjejer som ville ses både en och två gånger utan att binda sig. Enklare och mindre drama jämfört med när jag var 20. Tjejerna var mer trygga och vista vad de ville och stod för det. 
Svar på tråden Män i 35-40 årsåldern/få ragg