• Anonym (A)

    Konsert under sjukskrivning

    Jag är sjukskriven för depression ett par veckor från min tillsvidare tjänst. Kommer sedan att börja studera igen och vara helt tjänstledig.

    Under sjukskrivningen så har jag och min man en konsert inbokad, som redan är betalt sedan länge, i samma stad där jag arbetar.

    Vågar man gå? Är rädd att möta på någon som kommer döma mig för att jag är sjukskriven men endå gör roliga saker? Enda gången vi har barnvakt på X antal månader också, då vi har få som kan ställa upp. 
    Känner ju att jag KAN gå rent måendemässigt, men kan definitivt inte arbeta.
    ska tilläggas att min psykolog uppmuntrar att göra mer saker som inte är prestationsbaserat.

  • Svar på tråden Konsert under sjukskrivning
  • Anonym (Två olika)

    Du får väl skilja på två olika aspekter. 1. Kan du bli dömd av någon som ser dig. 2. Har du rätt att gå på konsert under sjukskrivning. 


    punkt ett är ju irrelevant för ditt agerande. 

  • Anonym (Dömd)

    Förstår inte heller riktigt vad du menar med Vågar man gå? Är du rädd för att du ska bli av med sjukskrivningspengarna? Eller för att bli dömd? Dömd lär du garanterat bli om någon ser dig. Men några pengar lär du inte bli av med.

  • Drottningen1970

    Ingen normalbegåvad människa kommer att dra slutsatsen att du egentligen orkat jobba för att du går på konsert. 


    Det finns givetvis folk som inte fattar bättre, men dessa människor är irrelevanta.

  • Anonym (A)

    Så om ni hade sett någon som var sjukskriven för psykiska problem ute, exempelvis på konsert, gymmet, promenad, ut och fikade - hade ni automatiskt tänkt dömt ut den personen och tänkt att ?orkar man göra saker så orkar man allt arbeta också?? 

  • Anonym (A)
    Drottningen1970 skrev 2022-08-16 16:08:45 följande:

    Ingen normalbegåvad människa kommer att dra slutsatsen att du egentligen orkat jobba för att du går på konsert. 


    Det finns givetvis folk som inte fattar bättre, men dessa människor är irrelevanta.


    Jag hoppas de är så! Men blir ändå stressad av situationen, men vill inte ställa in. 
  • Anonym (ghahgk)
    Anonym (A) skrev 2022-08-16 16:10:21 följande:
    Jag hoppas de är så! Men blir ändå stressad av situationen, men vill inte ställa in. 
    Klart du ska gå! I ditt fall är väl konserten t.o.m. att anse som rehab! Vill du vara på den helt säkra sidan så kolla med FK, men jag har mycket svårt att tro att dom skulle säga nej.
  • Drottningen1970
    Anonym (A) skrev 2022-08-16 16:10:21 följande:
    Jag hoppas de är så! Men blir ändå stressad av situationen, men vill inte ställa in. 
    sluta sjåpa dig och gå på den jävla konsertrn människa.
  • Anonym (Dömd)
    Anonym (A) skrev 2022-08-16 16:09:09 följande:

    Så om ni hade sett någon som var sjukskriven för psykiska problem ute, exempelvis på konsert, gymmet, promenad, ut och fikade - hade ni automatiskt tänkt dömt ut den personen och tänkt att ?orkar man göra saker så orkar man allt arbeta också?? 


    Ärligt talat, ja, om jag sett någon på konsert så hade jag tänkt precis så. Inte promenad eller gymmet, det är skillnad, men just konsert och depression. Ja, jag hade tänkt så. Men vad spelar det för roll vad andra kan tänka? 
  • Fiona M

    Nu för tiden har väl de flesta människor koll på vad depression innebär, och är inte så inskränkta att de tänker att personen sitter hemma och gråter 100% vid sjukskrivning?

    Gå, ha roligt, ladda batterierna och hoppas du snart mår bättre.

  • Anonym (Gå)

    Jobbar på FK med sjukpenning, klart du ska gå om du orkar. Att titta och lyssna räknas inte som arbetsförmåga. Så länge det inte är du som står på scenen är det helt lugnt. 

Svar på tråden Konsert under sjukskrivning