• SveaBunkern

    Jag (single father) vill inte dejta single mothers

    Har redan innan jag själv blev far (har en dotter som snart är tre år) bestämt mig att ALDRIG bli tillsammans med en single mother.

    Jag själv skulle aldrig KRÄVA att min nya partner ska behöva ta ansvar för min dotter, eftersom hon är inte släkt med mitt barn (blod är tjockare än vatten) och hon ska inte behöva ta ansvar för ett barn hon inte varit med från första början och skapat.

    Ansvar för min dotter har jag och mitt ex. Punkt slut!

    Däremot, om min nya skulle frivilligt vilja ta rollen som styv-"mamma" så, okej då.

    Vet av egen erfarenhet att single mothers brukar i nya förhållanden få ekonomin ihop från tre olika håll: Hennes ex. (underhållsbidrag), hennes jobb eller bidrag från staten och från sin nya partner.

    Varför ska en styv-"pappa" betala för en single mothers barn? Varför ska han skjutsa HENNES BARN hit och dit? Varför ska han behöva köpa dyra saker till hennes barn, bara för att han köpt något dyrt till sitt eget barn? Varför skulle "styvbarnen" i framtiden vilja ha sina namn skrivna i samma gravsten som styv-"pappan" ??

  • Svar på tråden Jag (single father) vill inte dejta single mothers
  • Anonym (Fröken)

    Varför skulle någon "singel-mother" ens överväga att välja en begagnad man med bagage bestående av en småunge?

  • sextiotalist
    Anonym (Fröken) skrev 2022-08-17 04:54:19 följande:

    Varför skulle någon "singel-mother" ens överväga att välja en begagnad man med bagage bestående av en småunge?


    Och en som pratar svengelska.
    Ts vi har svenska etablerade ord för detta 
    Singelmamma  singelpappa 
  • Anonym (MR klister)

    Well dont...then....
    Its upp till dig lixåm to date vem you want 

  • Limajo

    Du låter väldigt angry? How kommer det sig? Sen har du ju helt fel också. De flesta single-mothers klarar alldeles utmärkt att sörja för sina egna barn.

  • Anonym (ppp)

    Varför en tråd om detta TS? Man får givetvis dejta precis vem man vill. Barn eller inte, rökare/icke rökare, hundägare/icke hundägare etc.

    Om du mot förmodan skulle råka möta ditt livs kärlek i en singelmamma så behöver du ändå inte bidra med en spänn eller skjutsa till en enda träning om du inte vill. Du skriver din TS som om det automatiskt blir så att man bidrar till andras ungar om man blir ihop men här får du ett tips av mig, eftersom du inte verkar känna till - det bestämmer man helt själv. 

  • 8airam8

    Öppet som att du är en person med risig attityd som gillar att generalisera och har förutfattade meningar om folk. Bäst att fortsätta som singel, eller hur?


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • 8airam8
    8airam8 skrev 2022-08-17 07:10:04 följande:

    Öppet som att du är en person med risig attityd som gillar att generalisera och har förutfattade meningar om folk. Bäst att fortsätta som singel, eller hur?


    Sorry. Öppet = verkar. 
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Fjäril kär

    Låter mer som att du är bitter på ditt ex och tror att alla ensamma mammor funkar som henne... 

    Bitter much? 

  • Anonym (iiewo)
    SveaBunkern skrev 2022-08-17 02:06:06 följande:
    Jag (single father) vill inte dejta single mothers

    Har redan innan jag själv blev far (har en dotter som snart är tre år) bestämt mig att ALDRIG bli tillsammans med en single mother.


    Du menar, innan du själv blev father? 
  • Anonym (Rally)
    SveaBunkern skrev 2022-08-17 02:06:06 följande:

    Har redan innan jag själv blev far (har en dotter som snart är tre år) bestämt mig att ALDRIG bli tillsammans med en single mother.

    Jag själv skulle aldrig KRÄVA att min nya partner ska behöva ta ansvar för min dotter, eftersom hon är inte släkt med mitt barn (blod är tjockare än vatten) och hon ska inte behöva ta ansvar för ett barn hon inte varit med från första början och skapat.

    Ansvar för min dotter har jag och mitt ex. Punkt slut!

    Däremot, om min nya skulle frivilligt vilja ta rollen som styv-"mamma" så, okej då.


    Så redan innan du blev pappa bestämde du att aldrig vara tillsammans med en singelmamma? 
    Var du inte tillsammans med mamman då? 
    Din sits med ett barn under tre är inte så eftertraktat så
    kvinnorna lär inte stå i kö. 
    Din inställning är inte heller så nice. 
Svar på tråden Jag (single father) vill inte dejta single mothers