Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Hjälp min man är försvunnen!

Min man gick hemifrån igår mitt på dagen och har inte kommit hem och telefonen är avstängd. Han har ett alholmissbruk i perioder och är nu deprimerad. Han har tidigare tagit återfall men aldrig varit borta såhär över natten och aldrig tidigare stängt av telefonen. 
    Har hört av mig till vänner och familj men ingen har hört av honom, ringde ett av de närliggande sjukhusen för att se om han var där men de meddelade att han inte var där alternativt så fick de inte lämna ut det. Vad gör jag nu? Både jag och barnen är såklart jätteoroliga!

• Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!
  • Anonym (Orolig)

Jag ringde polisen, de ringde runt till sjukhusen men mer än så gör dom inte än trots min oro för att han ska vilja/ha tagit livet av sig.

• Anonym (Orolig)

Enligt polisen behövde det inte alls gå ett dygn, dessutom har det gått mer än ett dygn nu. Dock sa dom att det är svårt att göra något när han stängt av telefonen eftersom de då inte kan söka var den är. Dom är också oroliga då han uttryckt en önskan om att ta livet av sig men som sagt svårt att göra något.
    Har såklart ringt vänner och släkt, ingen har hört av honom! Det är framförallt att han varit borta såhär länge och stängt av telefonen som oroar mig, det har aldrig hänt tidigare.

• Anonym (Orolig)

Ytterligare en natt borta, han tog ut 700kr i tisdags men efter det finns det ingen aktivitet via banken.
    Han är anmäld som försvunnen, men de letar inte aktivt efter honom. Igår var han inte hos sjukvården och inte hos polisen iaf!
    Jag ska ringa polisen idag igen, tack för hjälpen!

• Anonym (Orolig)
    Friger skrev 2022-08-19 07:28:56 följande:

Har han Android och du kan lösenordet till hans google-konto så kan du se vart telefonen befunnit sig historiskt.

Det finns även en app som heter "hitta enhet" på android. Jag brukar använda den för att lokalisera surfplattor när ungarna lånat dem. Är den avstängd ser du senaste positionen.

Tack för tips men han använder iPhone! Försökte logga in på hans iCloud men mailen jag försökte använda stämde inte. Han fick byta för ett par år sedan och jag har tyvärr inte lagt det nya på minnet, jäkligt dumt känner jag nu!
  • Anonym (Orolig)

Han är återfunnen! Inlagd på sjukhus och mår fysiskt ok iaf..

Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!