• Anonym (Trött)

    Elakt eller välförtjänt?

    Min svägerskas man är en äkta mansbebis. Han förväntar sig alltid att bli uppassad och gör ingen hemlighet av det. De är på semester i sverige nu och när han sa att han önskar bo hos oss några dagar (villa med pool, svärföräldrarna bor i lgh) svarade jag att det går bra så länge han inte förväntar sig att behandlas som ett av barnen. Ooooch nu är flera arga på mig. Jag vet att de håller med i sak, tom min svägerska (alltså hans fru), men det var tydligen inte okej av mig att säga det alla tänker.

    Var det elakt av mig? Jag är så less på den människan.. Vi var inne i stan häromdagen och människan blev supergrinig över att vi inte ville gå till mcdonalds... Så hans kära hustru sprang iväg och köpte åt honom. Tyvärr köpte hon inte happy meal, det hade jag lätt gjort om det var jag som skulle köpa åt honom.

  • Svar på tråden Elakt eller välförtjänt?
  • Tow2Mater

    När ni alla ska äta middag imorgon kväll, kan du ju servera honom just ett McD happymeal, och alla andra får den mat ni lagat :) Skulle vara roligt att se reaktionen.

  • Anonym (aaa)
    Anonym (Trött) skrev 2022-08-19 21:06:51 följande:
    Elakt eller välförtjänt?

    Min svägerskas man är en äkta mansbebis. Han förväntar sig alltid att bli uppassad och gör ingen hemlighet av det. De är på semester i sverige nu och när han sa att han önskar bo hos oss några dagar (villa med pool, svärföräldrarna bor i lgh) svarade jag att det går bra så länge han inte förväntar sig att behandlas som ett av barnen. Ooooch nu är flera arga på mig. Jag vet att de håller med i sak, tom min svägerska (alltså hans fru), men det var tydligen inte okej av mig att säga det alla tänker.

    Var det elakt av mig? Jag är så less på den människan.. Vi var inne i stan häromdagen och människan blev supergrinig över att vi inte ville gå till mcdonalds... Så hans kära hustru sprang iväg och köpte åt honom. Tyvärr köpte hon inte happy meal, det hade jag lätt gjort om det var jag som skulle köpa åt honom.


    äh, ingen större fara. Snarast bra att han fick förstå hur andra ser honom. Synd om hans fru, men hon är ju också del i att han kan vara sån, förstås. 
  • Anonym (!)

    Mycket välförtjänt! Bra där ts. Så trött på alla som ska dalta och mesa med idioter.

  • Anonym (S)
    Anonym (Trött) skrev 2022-08-19 21:06:51 följande:
    Elakt eller välförtjänt?

    Min svägerskas man är en äkta mansbebis. Han förväntar sig alltid att bli uppassad och gör ingen hemlighet av det. De är på semester i sverige nu och när han sa att han önskar bo hos oss några dagar (villa med pool, svärföräldrarna bor i lgh) svarade jag att det går bra så länge han inte förväntar sig att behandlas som ett av barnen. Ooooch nu är flera arga på mig. Jag vet att de håller med i sak, tom min svägerska (alltså hans fru), men det var tydligen inte okej av mig att säga det alla tänker.

    Var det elakt av mig? Jag är så less på den människan.. Vi var inne i stan häromdagen och människan blev supergrinig över att vi inte ville gå till mcdonalds... Så hans kära hustru sprang iväg och köpte åt honom. Tyvärr köpte hon inte happy meal, det hade jag lätt gjort om det var jag som skulle köpa åt honom.


    Bry dig inte. Han behöver höra sanningen. 
  • Anonym (Trött)

    Det här är faktiskt helt olikt mig, jag brukar inte vara den som lägger mig i om det inte är något allvarligt, men jag kunde inte hålla mun. 

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Trött) skrev 2022-08-19 21:24:40 följande:

    Det här är faktiskt helt olikt mig, jag brukar inte vara den som lägger mig i om det inte är något allvarligt, men jag kunde inte hålla mun. 


    Jag tycker inte att det var konstigt av dig att säga som du gjorde. Du vet vad han går för och ville göra klart för honom att ni/du inte har tid/lust att passa upp på honom. Tycker inte du borde ha hållt mun. Han är en snöflinga.
  • Anonym (Elakt)

    Man kallar inte det någon. 
    På liknade sätt som män som hatar feminister ska inte få säga kvinnobebisar. 

  • Anonym (!)
    Anonym (Elakt) skrev 2022-08-19 21:36:43 följande:

    Man kallar inte det någon. 
    På liknade sätt som män som hatar feminister ska inte få säga kvinnobebisar. 


    Ja, det säger sig ju självt att man är lite lätt dum i huvudet om man kallar någon kvinnobebis bara för att man hatar feminister. Kan inte se att det har något att göra med att kalla en mansbebis för en mansbebis. Sen var det ju inte det ts sa till mansbebisen, utan att han inte skulle fövränta sig att bli behandlad som barnen.
  • Anonym (Elakt)
    Anonym (Trött) skrev 2022-08-19 21:06:51 följande:
    Elakt eller välförtjänt?

    Min svägerskas man är en äkta mansbebis. Han förväntar sig alltid att bli uppassad och gör ingen hemlighet av det. De är på semester i sverige nu och när han sa att han önskar bo hos oss några dagar (villa med pool, svärföräldrarna bor i lgh) svarade jag att det går bra så länge han inte förväntar sig att behandlas som ett av barnen. Ooooch nu är flera arga på mig. Jag vet att de håller med i sak, tom min svägerska (alltså hans fru), men det var tydligen inte okej av mig att säga det alla tänker.

    Var det elakt av mig? Jag är så less på den människan.. Vi var inne i stan häromdagen och människan blev supergrinig över att vi inte ville gå till mcdonalds... Så hans kära hustru sprang iväg och köpte åt honom. Tyvärr köpte hon inte happy meal, det hade jag lätt gjort om det var jag som skulle köpa åt honom.


    Han kan inte förvänta sig en relation och det kan inte kvinnan heller.
Svar på tråden Elakt eller välförtjänt?