Inlägg från: Anonym (Fågel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fågel)

Min sambo vägrar duscha mindre!

annabellelee skrev 2022-08-25 06:36:30 följande:

Nu vet jag ju inte kön på någon av er, men det kan finnas en genusaspekt också. Många kvinor tar längre duschar för att de rakar ben/armhålor, och har man långt hår används balsam och hårinpackningar och andra skönhetsprodukter i duschen. Många män å sin sida förväntar sig och vill ha traditionell kvinnlig skönhet, men gnäller gärna över hur den färdiga kvinnor är, hur lång tid de tar och hur länge man måste vänta på dem. De verkar tro att den kvinnligheten  bara sker av sig själv.

Om din duschade partner är en kvinna, har du varit tydlig med att du inte har något emot håriga ben och kortklippt hår, utan att tvärtom gärna ser henne sån?

Fast man behöver inte raka sig eller tvätta håret med rinnande vattnet och inte varje dag heller. Jag har hår till rumpan och rakar mig en gång i veckan. Det första jag gör är att snabbt blötta ner håret. Stänger av vattnet och shampoo. Sköljer håret, stänger av vattnet och lägger i balsam. Spolar av händerna och rakhyveln. Stänger av vattnet och rakar mig. Startar vattnet någon enstaka gång under rakningen. Sen sköljer jag snabbt av kroppen och balsamet. Stänger av och tvålar mig. Sköjer av kroppen snabbt.

Visst, de tar 20 min den enda gången i veckan jag tvättar håret och rakar mig. Min inte gör jag de när varmt vatten bara rinner iväg. Snacka om att slänga pengar i sjön. 

Tycker inte tiden u duschen är problemet, utan hur länge vattnet vars rinner i onödan.
Svar på tråden Min sambo vägrar duscha mindre!