• Zannizz

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Asså jag har så otroligt stark molvärk nu ikväll. Överallt läser man att molvärk känns som svag värk men min värk ikväll är jättestark. Fan det påminner om riktig rejäl äl-smärta (vilket jag har när jag har äl, jag har ruskigt ont då i typ en dag). Igår var det samma, men då i högersidan. Idag är det mest i vänstersidan. Och som sagt, det gör ONT. Inte så att jag har tagit smärtstillande, det ska extremt mycket till för det och riktigt där är jag inte. Men blir ju orolig ändå när det känns såhär mycket. Jag gissar på att det är gaser för molvärk ska ju som sagt va svag, eller hur? Bim 10/9 som sagt. Obestämd

• Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-04 21:58:51 följande:
    När jag va gravid hade jag jättestark molvärk så det kändes som jag skulle gå av typ i både mage och rygg tog panodil som hjälpte lite och kärde vetekudde, jag trodde oxå det skulle vara svagt men nej inte för mig!
    Ah, okej. låter tryggt att nån känt likadant, vi får se vad utgången blir. Sugen på att testa imorgon?.
  • Zannizz
    Flyttkartong skrev 2022-09-05 21:20:57 följande:

Hoppar in här! Har BIM 13/9. 

Hade ÄL runt 26-28/8 (förmodligen) enligt flytningar och ägglossningssmärta. 6-7 dagar efter förmodad ÄL kom en mycket sparsam blödning, snarare blodblandad flytning med lite klarrött blod i under toabesöket. Enbart på pappret och lite i trosan. Inget mer än just då förutom lite lätt ?mensvärk? som kommer och går. 
    Har aldrig tidigare haft mellanblödningar eller annan blödning än mensen under cykeln. 

Kan det ha vart en nidblödning? Spotting? 

Det kan absolut vara en nidblödning! :) Isåfall borde ju hcg stiga rätt snabbt den här veckan, hoppas det var det! :)
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-06 07:19:04 följande:

Tyckte skuggan va något starkare idag

Om det är som du tror, att du hade äl den 28 är du ju bara på äl+9 idag, det är ju extremt tidigt att plussa. Ge det några dagar till ska du se att du säkert får ett dunderstreck, jag hoppas iallafall du får det! Själv tror jag ju att jag hade äl den 25 men jag har inte testat än. Vet inte, skulle kännas så jobbigt med negativt på någe vis. 
  • Zannizz

Ja, så än finns det hoppCool för övrigt känner jag mig sjukt ogravid så det kanske är lönlöst att ens testa för min del haha. 

• Zannizz
    linneaMuenthong skrev 2022-09-06 09:50:13 följande:

Hoppar in här.

Jag (29 år) har försökt i några månader också och hoppas verkligen på ett + denna månaden (Vi har en son på 6 år också). Jag ska också ha BIM på torsdag. Jag brukar alltid ha symtom som ont i brösten, illamående, trötthet, PMS/irriterad dagarna innan mens. Denna cykeln ingenting, har inte ont i brösten eller är irriterad. Har dock varit extremt gråtmild, dålig i magen. Jag har en väldigt jämn cykel på 27-28 dagar, och får sekret varje månad vid ägglossningstiden.. dock så får jag inte såå stora känningar vid ägglossning. Min teori är att jag har lite lägre progesteron. För ca 3 nätter sedan vaknade jag under natten med en konstig smärta i buken, lite som molvärk. Jag har sedan igår fått rosa/ljusbruna flytningar men endast ibland och när jag torkar mig. Jag har fått spottings tidigare men inte varje cykel. Hoppas inte det är mensen på G i alla fall....

Håller verkligen tummarna för er att ni får ett pluss!! Känns som vi alla har ägglossning omkring samma tid. Dock så måste man ha i åtanke att man behöver inte få ägglossning på det datumet man tror (om man har en jämn cykel). Man avgör ägglossning med tempskifte/sekret samt ev smärtor. 

Välkommen! Nej, så är det ju. Själv bara TROR jag att jag hade äl den 25 för jag hade som allra ondast då, men jag vet ju inte med säkerhet. 
  • Zannizz

Jag testade mig alldeles precis med CB digital. Fick Inte gravid. Enligt mina beräkningar är det äl+13 idag, då borde det visa nånting. Det är ju inte världens undergång men fan, jag blir förbannad på att kroppen kan luras såhär. Varför denna plötsliga molvärk titt som tätt i flera veckor och inte nog med det så har jag haft metallsmak i munnen i flera dagar nu och jag är hundra på att jag inte inbillar mig något av det. Snacka om att vara skengravid HAHA trött jag blir. Som ovanstående sa; vi får väl göra en bim mitten av oktober-tråd. 

• Zannizz
    Wilmas90 skrev 2022-09-07 19:13:42 följande:

Jag håller med, kroppen är bra på att spela en ett spratt.. nya tag nästa äl :) 

Verkligen, suck. Hur mår du? Du har inte testat dig nåt mer eller? :)
  • Zannizz
    linneaMuenthong skrev 2022-09-06 09:50:13 följande:

Hoppar in här.

Jag (29 år) har försökt i några månader också och hoppas verkligen på ett + denna månaden (Vi har en son på 6 år också). Jag ska också ha BIM på torsdag. Jag brukar alltid ha symtom som ont i brösten, illamående, trötthet, PMS/irriterad dagarna innan mens. Denna cykeln ingenting, har inte ont i brösten eller är irriterad. Har dock varit extremt gråtmild, dålig i magen. Jag har en väldigt jämn cykel på 27-28 dagar, och får sekret varje månad vid ägglossningstiden.. dock så får jag inte såå stora känningar vid ägglossning. Min teori är att jag har lite lägre progesteron. För ca 3 nätter sedan vaknade jag under natten med en konstig smärta i buken, lite som molvärk. Jag har sedan igår fått rosa/ljusbruna flytningar men endast ibland och när jag torkar mig. Jag har fått spottings tidigare men inte varje cykel. Hoppas inte det är mensen på G i alla fall....

Håller verkligen tummarna för er att ni får ett pluss!! Känns som vi alla har ägglossning omkring samma tid. Dock så måste man ha i åtanke att man behöver inte få ägglossning på det datumet man tror (om man har en jämn cykel). Man avgör ägglossning med tempskifte/sekret samt ev smärtor. 

BIM för dig idag alltså, hur går det för dig? Har du testat nåt? :)
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-07 15:08:36 följande:

Illamåendet fortsätter och humörsvägningar men igår fick kag starkare annorlunda molvärk som kommer och går, den här sitter mer mitt i än åt sidan. 

trött som få. 

Spännande! Kanske är nåt som gror därinne då? Solig
  • Zannizz
    Jantann skrev 2022-09-09 08:32:21 följande:

Hej allihopa. Jag har försökt bli gravid i två år och i denna cykel åt jag munkpeppar fram till ägglossning samt tog en 4e dels tablett av acetylsalicicylsyra efter ägglossning till nu. Är på bim -1. Vågar jag ens tro att detta är positivt?

Jag har ingen erfarenhet av såna där teststickor och jag är sämst på att avläsa dem. Men till och med jag ser absolut två streck! Jag vågar definitivt säga ett stort grattis! Gud vad kul för dig som har kämpat så länge, vad glad man blir när andra får sina efterlängtade plus! Solig
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?