Inlägg från: Anonymamänniskan |Visa alla inlägg
  • Anonymamänniskan

    Svårt välja utbildning

    Befinner mig i en liknande situation men skillnaden är att jag tog studenten i somra, har också kommit in på en utbildning med mycket matte (Civilingenjör inom kemiteknik) men känner nu att matte inte är min grej, vänner och familj ville att jag skulle plugga till det. själv vill jag bli frisör, socionom eller biomedicinsk analytiker men vill inte pga låg lön för biomedicinsk analytike, familjen skulle se ner på mig om jag blev frisör och socionom har generellt sett lågt status?Det är så tråkigt att inte veta Vad och hur man ska göra. Jag vill inte heller jobba så jag måste gå klart denna utbildning fram till terminens slut då vårterminen börjar och jag kommer in till en ny utbildning men man känner sig inte motiverad när man inte är säker på att man kommer fortsätta, då har man ju läst allt i onödan.

  • Anonymamänniskan

    Det ironiska är att min mamma är kemist, hon har en master i kemi och har väldigt svårt att få jobb trots att hennes chefer på de jobb hon haft varit väldigt nöjda med henne, men det finns inte så mycket jobb och de hon söker får hon inte knappt svar på trots att experter granskat CV.

Svar på tråden Svårt välja utbildning