• Anonym (Svenco)

    Testa sig igen för könssjukdomar?

    Hade för ett tag sedan sex med en tjej för ett tag sedan. (över en månad sedan, typ 6 veckor). Vi använde kondom vid akten och jag var nytestad för könsjukdomar, och var så kallat ren och  från könssjukdomar vid det tillfället. 


    Gjorde däremot ett test igen och efter en 7-8 dagar efter detta och var då negativ för könssjukdomar igen, är lite nojig med detta. 


    Detta är lite mer än en månad sedan. 
    Har sedan dess träffat en tjej som jag börjar bli seriös med. Hon har testat sig och även hon är ren och frisk. Allt gott så långt.  


    Nu till problemet. Vi hade sex utan skydd för första gången förra veckan. Någon dag senare säger nya tjejen det börjar svida när hon kissar. 


    Kan jag ha haft eller fått någon sjukdom från sexet jag hade med tjejen för över en månad sedan trots att jag testat mig för allt 7-8 dagar efter vi hade sex och fick klartecken på att jag är frisk och inte har något? 


     Vad kan det annars vara? 


    Bör jag testa mig igen? Har sett nya tjejens provsvar och har även mitt som är typ 5 veckor gammalt. 

  • Svar på tråden Testa sig igen för könssjukdomar?
  • Anonym (Uvi)

    Sveda när man kissar kan vara urinvägsinfektion. En del kvinnor  inklusive mig får ofta det efter sex med en ny man. Så det behöver inte vara nån STD. 

  • Anonym (Svenco)

    Tack för svar. 


    Jag hoppas så är fallet. 

    Nojar jag bara eller finns det en av risk att jag fått något av den första tjejen trots kondom och ett negativt test en vecka efter vi hade sex jag och fösta tjejen. 


    Vet att det känns långsökt, men tankarna är helt upp och ned just nu. 


    Jag har så dåliga erfarenheter av detta?

  • Anonym (,)

    Det finns gott om olika underlivsbesvär som inte beror på sexuellt överförbara sjukdomar. Hormonella preventivmedel kan påverka slemhinnorna. De kan också bli irriterade av att man tvättar dem för mycket eller på fel sätt, eller så kan sädesvätska göra att det blir obalans i pH-värdet. Och urinvägsinfektioner, svamp m.m. drabbar även oskulder.

  • Anonym (Uvi)
    Anonym (Svenco) skrev 2022-09-03 04:08:31 följande:

    Tack för svar. 


    Jag hoppas så är fallet. 

    Nojar jag bara eller finns det en av risk att jag fått något av den första tjejen trots kondom och ett negativt test en vecka efter vi hade sex jag och fösta tjejen. 


    Vet att det känns långsökt, men tankarna är helt upp och ned just nu. 


    Jag har så dåliga erfarenheter av detta?


    Der tror jag inte du behöver oroa dig över. 
  • Anonym (Svenco)

    Det är märkligt det där. Rationaliteten är som bortblåst. 

    Men nu har jag i alla fall skickat i väg det där testet, återstår väl att se vad svaret blir. 

    Kollade tidigare resultat. 
    Första tjejen, hade jag sex med natten den 21/22 juli, och skickade in testet minst 7 dagar senare. Ser man till testet så införskaffades det den 8:e och fick svar den den 10:e att allt var negativt. 

    Således borde väl nya testet jag skickat in idag, visa på samma sak. Annars har ju andra tjejen (hon den som jag ser det bli seriöst med) smittat mig med något. 

    Ber om ursäkt, framstår säkert som hemskt nojig. Men har så dåliga erfarenheter av detta och är rent av livrädd. Rationaliteten är som sagt bortblåst, bara massa tankar som går i ett, känns liksom som om att man har rejäl ångest och faktiskt ångrar allt. Panikångesten är på ingående. 

    Väldigt manligt av en 36 åring att hålla på så här. 

  • Anonym (,)
    Anonym (Svenco) skrev 2022-09-03 13:12:01 följande:
    Det är märkligt det där. Rationaliteten är som bortblåst.  Men nu har jag i alla fall skickat i väg det där testet, återstår väl att se vad svaret blir.  Kollade tidigare resultat.  Första tjejen, hade jag sex med natten den 21/22 juli, och skickade in testet minst 7 dagar senare. Ser man till testet så införskaffades det den 8:e och fick svar den den 10:e att allt var negativt.  Således borde väl nya testet jag skickat in idag, visa på samma sak. Annars har ju andra tjejen (hon den som jag ser det bli seriöst med) smittat mig med något.  Ber om ursäkt, framstår säkert som hemskt nojig. Men har så dåliga erfarenheter av detta och är rent av livrädd. Rationaliteten är som sagt bortblåst, bara massa tankar som går i ett, känns liksom som om att man har rejäl ångest och faktiskt ångrar allt. Panikångesten är på ingående.  Väldigt manligt av en 36 åring att hålla på så här. 

    Vet hur det känns. Det handlar inte om könssjukdomar egentligen utan om den jävla ångesten som fattar grepp om en. För mig brukar det hjälpa lite om jag, istället för att försöka tänka på annat, bara tänker på hur jag känner mig och liksom analysera mina ångestkänslor. Låta dem finnas där, möta dem och umgås med dem. Men jag vet inte om det är ett gott råd generellt.
  • Anonym (Svenco)

    Låter som ett bra råd. Däremot börjar tankarna landa lite. Inser att det gått över två veckor sedan jag hade sex med första tjejen och därefter nästan 2 veckor tills jag skickade in testet. När det kommit tillbaka negativt borde väl allt vara lugnt. 

    Är det något på nya testet måste tidigare test vara felaktigt (PCR, Dynamic Code).

    Hoppas det verkligen rör sig om en urinvägsinfektion på hennes sida. Känns som att könssjukdomar kommer skjuta nya relationen rejält i sank, och det vill jag inte. Kasst sätt att börja på liksom. 

  • Daphodil

    Om hennes symtom kom så tätt inpå samlaget är det väldigt mycket mer sannolikt med urinvägsinfektion. Med dina rena test kan du vara helt lugn. 

  • Anonym (Svenco)
    Daphodil skrev 2022-09-03 14:49:59 följande:

    Om hennes symtom kom så tätt inpå samlaget är det väldigt mycket mer sannolikt med urinvägsinfektion. Med dina rena test kan du vara helt lugn. 


    Tack för uppmuntra.

    Ja, alltså, vi hade sex jag och tjej 2 (som det känns seriöst med) utan skydd i söndags. Typ tisdag/onsdag sa hon att hon upplevde problem. 


    Tydligen har svidandet minskat nu igår och idag. 

    Jag är ändå nojig, och har ganska stor ångest . Svårt att hantera den utan att det syns. Får pinas tills jag får svar i mitten av nästa vecka antar jag. 

  • Anonym (Lars)

    Kan helt enkelt vara så att tjejen har surfitta. Brukar kunna svida då. Tror inte att du behöver oroa dej.

  • Anonym (Svenco)
    Anonym (Lars) skrev 2022-09-03 20:48:31 följande:

    Kan helt enkelt vara så att tjejen har surfitta. Brukar kunna svida då. Tror inte att du behöver oroa dej.


    Rationaliteten börjar infama mig lite, men oron finns där fortfarande.

    Surfitta har hon nog inte. 


    Däremot har jag försökt tänka logiskt, om än att jag kan ha tvärfel. 


    Vi låg en gång Första tjejen och jag. Det var inget maraton-ligg utan ett kort typ 2 minuters knull. Vi hade skydd, den var hel och användes på korrekt sätt. Har testat mig lite över en vecka senare och fått klartecken att allt är negativt. Hon har inte meddelat några symptom varken före eller efter.


    Borde ju rent logiskt vara lugnt. Men är fan osäker. Försöker känna efter symptom själv, men finner inga bortsett en prostatit som kommer när jag blir nedkyld, vilket jag blivit senaste två dagarna (jobbat ute i kall blåst). Så där finns en förklaring.


    Är mest orolig att jag dragit med mig något i nya relationen till tjej 2, då den känns seriös och vi båda verkar vilja satsa. 
    Men känner att det är olustigt detta. Oron äter upp mig. 


    Så frågan är väl vad samlade familjeliv resonerar med faktan. 


     

  • Anonym (Svenco)

    Allt va lugnt.
    Varken hon eller jag hade något. 

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Svenco) skrev 2022-09-16 09:06:56 följande:

    Allt va lugnt.
    Varken hon eller jag hade något. 


    Testade ni för HIV också?
  • Anonym (Lars)
    Anonym (Svenco) skrev 2022-09-16 09:06:56 följande:

    Allt va lugnt.
    Varken hon eller jag hade något. 


    Som jag trodde då att det antagligen beror på att hon har surfitta. Mitt ex fick alltid högt ph-värde efter vi haft sex. Sved både för henne och mig.
  • Anonym (Svenco)
    Anonym (Rädd) skrev 2022-09-16 09:17:30 följande:
    Testade ni för HIV också?
    Jag har gjort det sedan tidigare, och hon med. 
    Inte denna gång, men är rätt så säker på att vi inte har HIV
Svar på tråden Testa sig igen för könssjukdomar?