Inlägg från: Anonym (Gå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gå)

Tramadolbruk

Anonym (123) skrev 2022-09-06 11:37:16 följande:

Glömde skriva till men vad borde jag göra?

Vill inte lämna han pga detta. Men vet ej hur jag ska få han att våga vara ärlig. Tar gärna emot tips och råd!
    /TS

Du kan inte få honom att vara ärlig. Det ska han fixa själv. Du har två val. Acceptera att han knarkar eller gå. 
    Tänk dig om det vore sprutor eller nåt annat olagligt. Eller alkohol? Hur gjorde du då? 
  • Anonym (Gå)
    Anonym (123) skrev 2022-09-06 11:41:11 följande:

Köper illegalt.

Då är det ju solklart. Stannar du så accepterar du bruket och hur det köps in. Vill du hamna i polisens papper när de gör husrannsakan? Eller att han blir skjuten av nån langare? 
  • Anonym (Gå)
    Anonym (123) skrev 2022-09-06 12:14:41 följande:

Det enda jag tänker på är att han verkar haft ett missbruk på detta under flera år och de är nu jag fått reda på att han brukar de regelbundet under denna tiden. Tror att han kan vara utan då vi rest en del och delat resväska och har inte hittat något där. Och tror inte han vågat resa med de på sig imed att de ej finns recept.
    Därför tänker jag att jag kan leva med han ändå för att detta alltid funnits där.

Beklagar...du ser inte klart och förnekelsen är enorm. Lycka till, det behöver du. Han är missbrukare, begår brott och umgås med kriminella. Skaffar du  barn med honom så dömer du även barnen att leva i detta. 
  • Anonym (Gå)
    Anonym (123) skrev 2022-09-06 11:41:11 följande:

Köper illegalt.

Du begår ett brott iom att du känner till det. Är det så här du vill leva? Han kan bli dödad. Hur har han råd? Är det du som betalar? Vad händer den dagen han inte betalar i tid? Eller alls? 
    Skulle du råda en syster eller dotter att fortsätta leva med en knarkare? Umgås med kriminella? 
  • Anonym (Gå)

Det är ju inte upp till dig heller att okejja eftersom det redan är olagligt. Du kan ju åka dit själv eftersom det är din bostad. Hur kan du ens fundera på att fortsätta leva med honom? 
    Obegripligt....

Svar på tråden Tramadolbruk