Ledsen 6 åring förskoleklass
sitter i exakt samma sits här.
dottern 6 år om 3 månader. hennes bästis är kvar i förskola.
från att va super taggat på o börja skola dag 1-2, gick hon över till o säga saker som att skolan är väldig tråkigt, Vill inte gå, snälla hämta mig tidig, från förra vecka vill dottern inte ens svara på när jag frågar om hur det va i skolan. alltså slutat dela med mig helt enkelt och ibland tom svarar att hon haft jätte kul men hennes kroppsråk och ökad känslig allmänt annars ger mig dålig magkänsla.
hon är glad social sprallig tjej annars kan va lite blyg bland nya barn grupper i början.
jag började mistänka att hon inte har hittat en kompis gäng o blivit rätt ensam på raster och därför inte trivs.
frågar jag skol/fritid personal så säger dem att hon hittar alltid nån att leka med, hon har det bra bla bla. ( tror dem bara ljuger) när jag hämtar från skolgård så leker hon ofta själv. tex gungar, är dem inomhus så ritar hon. Hon ör ju inte ledsen men ensam.
vid lämning på morgonen vill hon bli lämnat till klass rums dörr ( håller min hand hård) och går direkt till klass lärare. ( söker trygghet hos vuxen personal) och är alltid omkring dem.
hoppas det blir bättre snart men jag får involvera elevhälsan. den enda tips jag ville ge va att försöka själv gå på raster osv o se hur ditt barn har det. det sociala är rätt viktig för dem vid start.