• Anonym (M55)
    Tue 13 Sep 2022 14:54
    6054 visningar
    32 svar
    32
    6054

    "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?

    Det här är ett uttryck som jag läst några gånger som svar på frågan om hur man vet att tjejen vill; "Hon ligger inte still". Underförstått att hon rör sig aktivt och deltar i sexet när hon njuter och vill. 

    Är det verkligen så för alla?

    Min fru ligger blick still. Hon måste det för att kunna koncentrera sig på sin njutning och "hitta känslan". Helst med raka spända ben. Dessutom ligger hon även knäpptyst. Av samma anledning. Så är det här ett problem då?

    Ja...det har blivit ett problem. För jag vet ju inte hur jag skall bete mig längre iom att jag inte får något gensvar. Hon säger att hon vill ha sex och när jag efteråt frågat henne hur hon vill att jag skall smeka, slicka och älska med henne så säger hon bara att det är bra som jag gör nu. Men när vi väl ligger där så har jag ingen aning om hur hon upplever det jag gör. Det händer inte alls sällan heller att hon stoppar mig och säger att hon inte kommer att kunna komma just den här gången. Så jag famlar alltid i totalt mörker. Det är som att snurra på en roulette och hoppas på "rött". För att ge det här ett, om möjligt, ännu bedrövligare djup så är vi inte nya i vårt förhållande. Vi har varit tillsammans i över 30 år. 

    Låter det konstigt om jag säger att jag mer och mer tappar lusten till att ha sex med henne? Att jag inte längre tar några initiativ? Att jag hellre "tar hand om mig själv"? Att jag hellre finner min eggning genom internetporr?

  • Svar på tråden "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?
  • Anonym (Erika­)
    Tue 13 Sep 2022 15:02
    #1

    Lösningen har du framför dig, du har FRÅGAT. 
    Och du har fått respons. 

    De fall där man talar om är ju främst de där det råder tveksamheter. Har du säkerställt att du har samtycke så är det en icke-fråga. Känner jag spontant.

  • Anonym (XY)
    Tue 13 Sep 2022 15:04
    #2
    Anonym (M55) skrev 2022-09-13 14:54:36 följande:
    "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?

    Det här är ett uttryck som jag läst några gånger som svar på frågan om hur man vet att tjejen vill; "Hon ligger inte still". Underförstått att hon rör sig aktivt och deltar i sexet när hon njuter och vill. 

    Är det verkligen så för alla?

    [?]. 

    Låter det konstigt om jag säger att jag mer och mer tappar lusten till att ha sex med henne? Att jag inte längre tar några initiativ? Att jag hellre "tar hand om mig själv"? Att jag hellre finner min eggning genom internetporr?


    Det låter fruktansvärt tråkigt.
    Man är ju förhoppningsvis två om själva akten.
    Jag går igång på själva lusten, att se den primala råa sexualiteten i min partner.
    Att bara ligga still förknippar jag med antingen olust eller oerfarenhet.
    Hade också tröttnat.
  • Anonym (v)
    Tue 13 Sep 2022 15:05
    #3

    Alla är olika helt enkelt, även i sängen. Hade en kk en kort period som endast kunde komma om hon låg blixt stilla, minsta lilla felaktig rörelse så var det kört den gången, nu var hon rätt aktiv förutom den biten i sexet så ändå överkommligt.
    Personligen hade jag tappat lusten bra mycket snabbare än 30år.

  • Anonym (...)
    Tue 13 Sep 2022 15:06
    #4

     Måste hon fokusera så mycket som hon säger, så tror jag henne, men det blir inget hett sexliv av detta. Att behöva ligga blixtstilla för att inte "tappa det" känner jag igen från om jag är supertrött och egentligen inte alls är sugen på sex, men haft det ändå för jag brukar kunna tända till efter en stund. Man måste fokusera mentalt, tänka på något upphetsande för att det ska fungera, men jag har inga problem att hitta känslan i vanliga fall, bara om jag är mycket trött. 

    Det låter som om din fru alltid haft svårt att hitta detta? 
    Hur mycket sexuell erfarenhet hade hon/ du innan ni träffades? Jag undrar eftersom jag gissar att ni två hamnat i en "loop" (inte så ovanligt) och nu har det gått så lång tid så ni vet inte något annat sätt att ha sex på? 

  • Anonym (Ligge­r gärna still)
    Tue 13 Sep 2022 15:22
    #5

    Kan vara väldigt mysigt att bara ligga där och njuta utan att anstränga sig. Särskilt som kraftigt överviktig. Sex där jag anstränger mig är som ett träningspass, och det blir väldigt svettigt.

    Men står han för ansträngningen får han mer än gärna ta mig precis när han vill och mer därtill.

  • Anonym (M55) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 17:49
    #6
    Anonym (Erika) skrev 2022-09-13 15:02:41 följande:

    Lösningen har du framför dig, du har FRÅGAT. 
    Och du har fått respons. 

    De fall där man talar om är ju främst de där det råder tveksamheter. Har du säkerställt att du har samtycke så är det en icke-fråga. Känner jag spontant.


    Eh...nu var det ju inte fråga om huruvida jag upplever att jag har hennes samtycke eller ej. Det menar hon att jag har så det är inte det det handlar om. Istället handlar det om den totala avsaknaden av respons som gör mig osäker i att HUR jag skall ha sex med henne.

    Försök att föra en diskussion med någon som aldrig svarar. Det är ungefär samma sak. 
  • Anonym (M55) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 17:53
    #7
    Anonym (...) skrev 2022-09-13 15:06:14 följande:

     Måste hon fokusera så mycket som hon säger, så tror jag henne, men det blir inget hett sexliv av detta. Att behöva ligga blixtstilla för att inte "tappa det" känner jag igen från om jag är supertrött och egentligen inte alls är sugen på sex, men haft det ändå för jag brukar kunna tända till efter en stund. Man måste fokusera mentalt, tänka på något upphetsande för att det ska fungera, men jag har inga problem att hitta känslan i vanliga fall, bara om jag är mycket trött. 

    Det låter som om din fru alltid haft svårt att hitta detta? 
    Hur mycket sexuell erfarenhet hade hon/ du innan ni träffades? Jag undrar eftersom jag gissar att ni två hamnat i en "loop" (inte så ovanligt) och nu har det gått så lång tid så ni vet inte något annat sätt att ha sex på? 


    Hennes tidigare erfarenheter av sex innan vi träffades var nog rätt normalt skulle jag vilja påstå. Några förhållanden i ryggsäcken där det hade knullats. Precis som jag. 

    Men du rör nog vid något vad gäller det där med att vara sugen på sex. Hon är aldrig "sugen på sex" av sig själv. Jag måste alltid locka fram suget. Jag måste alltid "starta henne". Det betyder inte att hon aldrig tagit initiativ. Men när hon gör/gjort det så har det mer varit drivet av att "det hör till". "Man skall ha ett sexliv". Så även om hon nu skulle ta mig i handen och leda mig till sängen så vet jag att lusten inte finns där just då. Den kan uppstå under själva akten. Förhoppningsvis gör den det. Men mönstret och repertoaren är alltid den samma. Och jag famlar i ett drygt 30-årigt mörker. 
  • Anonym (M55) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 17:55
    #8
    Anonym (Ligger gärna still) skrev 2022-09-13 15:22:41 följande:

    Kan vara väldigt mysigt att bara ligga där och njuta utan att anstränga sig. Särskilt som kraftigt överviktig. Sex där jag anstränger mig är som ett träningspass, och det blir väldigt svettigt.

    Men står han för ansträngningen får han mer än gärna ta mig precis när han vill och mer därtill.


    Som du beskriver din inställning till ett bra sexliv för dig får du mig att tappa all lust och vilja till att ha sex. 

    Lyckligtvis är min fru inte överviktig eller "slö". Hon är istället vältränad och stark i kroppen. 
  • Anonym (...)
    Tue 13 Sep 2022 17:58
    #9
    Anonym (M55) skrev 2022-09-13 17:53:40 följande:
    Hennes tidigare erfarenheter av sex innan vi träffades var nog rätt normalt skulle jag vilja påstå. Några förhållanden i ryggsäcken där det hade knullats. Precis som jag. 

    Men du rör nog vid något vad gäller det där med att vara sugen på sex. Hon är aldrig "sugen på sex" av sig själv. Jag måste alltid locka fram suget. Jag måste alltid "starta henne". Det betyder inte att hon aldrig tagit initiativ. Men när hon gör/gjort det så har det mer varit drivet av att "det hör till". "Man skall ha ett sexliv". Så även om hon nu skulle ta mig i handen och leda mig till sängen så vet jag att lusten inte finns där just då. Den kan uppstå under själva akten. Förhoppningsvis gör den det. Men mönstret och repertoaren är alltid den samma. Och jag famlar i ett drygt 30-årigt mörker. 
    Låter som att hon har låg sexdrift då. Det går i princip inte att förändra, lika lite som du kan förändra den nivå du ligger på. Det blir förstås trist i en relation när ni har det så olika. Att du stannat i 30 år ett val du gjort, och oavsett nivå eller engagemang tror jag det är svårt att ändra något nu. 

    Möjligt att det finns något hon skulle kunna ta för att egga upp lusten, men jag är för dåligt påläst om sånt. 
  • Anonym (M55) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 18:06
    #10
    Anonym (...) skrev 2022-09-13 17:58:49 följande:
    Låter som att hon har låg sexdrift då. Det går i princip inte att förändra, lika lite som du kan förändra den nivå du ligger på. Det blir förstås trist i en relation när ni har det så olika. Att du stannat i 30 år ett val du gjort, och oavsett nivå eller engagemang tror jag det är svårt att ändra något nu. 

    Möjligt att det finns något hon skulle kunna ta för att egga upp lusten, men jag är för dåligt påläst om sånt. 
    Så är det helt klart. Hon har inte mycket till genuin sexlust. Och det är också något som hon mår dåligt av. Samvetskval gentemot mig. Det kommer inte att ändras och jag vill heller inte att hon skall börja proppa i sig något för det. Jag får helt enkelt leva med det.
Svar på tråden "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?