Inlägg från: Anonym (Ivory) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ivory)

    Hur slutar man ta åt sig?

    Det beror på situationen, om det handlar om mobbning och trakasserier på arbetsplatsen så ska du egentligen snabbt berätta om vad som händer för överordnad, men även där beror det på. Är du vikarie är du sällan i position att klaga exempelvis. Jag har ofta gjort det ändå men det kan ha ett högt pris. Försök att skaffa dig allierade. Annars som någon skrev, ta stöd av någon du litar på, om det så är en hund.

    Jag har hittills löst min utsatthet som känslig genom att vara analytisk. Vad du INTE ska göra är att dela med dig av din analys. Du konstaterar för dig själv att personen har ett behov av att komma med elaka kommentarer av något skäl och undviker personen i fortsättningen. De som är elaka mot dig har inget intresse av ditt välmående. 

  • Anonym (Ivory)

    Känner igen din signatur, Härjedaling. Du har gjort någon trådstart nyligen. Om trådstarten gäller elaka kommentarer på internetforum så finns absolut ingenting annat att göra än att inte skriva om sådant som är känsligt på internet. Det kommer alltid att finnas människor som kommenterar på ett sätt som du inte hade önskat. 

  • Anonym (Ivory)

    Härjedaling och Kaffedraken: men om främlingars inpass på forum saknar betydelse och är oviktiga för hur ni tänker om era liv, vad i hela friden gör ni här?

    Det förstår jag verkligen inte hur ni får ihop. 

  • Anonym (Ivory)

    Nu skriver jag det här och så får jag se vad jag får för reaktioner. Oj, se så flugorna surrar runt min häst. Sådana oviktiga flugor! Aj, ett myggstick. Då smäller jag till. Sådärja, där fick den lilla oviktiga, oviktiga, OVIKTIGA JÄVLA TYP SOM HAR MAGE ATT KOMMA MED SIN SKITKOMMENTAR!!

    Vaknar nästa morgon:

    Jag har rätt, jag har ju helt rätt, varför fattar ingen. Ska nog starta en tråd.

    ... 

    Nej, jag tvivlar lite på att det är ett ädelt syfte att lära sig om hur människor tänker att vara här. Kanske delvis. 

  • Anonym (Ivory)

    Jag blir lite förbryllad nu. Det stämmer att jag har kommenterat anonymt i människors trådar, men det här är anonymt, så för det första förstår jag inte hur du kan veta vilka. Är du moderator eller något Härjedaling? 

    Du får mer än gärna anse att det är barnsligt och desperat att kommentera. En annan kommentar jag fick i en tråd gick också ut på att jag skulle tro att jag var just cool. Det tror jag verkligen inte, men jag tror ju att jag har något att tillföra, annars skulle jag inte skriva.

    Men du ger mig verkligen en tankeställare. Det är nog att slösa min tid när jag kommenterar på sådant som jag inte håller med om. Det enda som fungerar är nog att hålla med dem man håller med, då får man höra att man är en klok person.

  • Anonym (Ivory)

    Kaffedraken, du tycker dock att jag är underbar i andra trådar. 😉

  • Anonym (Ivory)

    Men nu har ju Kaffedraken och Härjedaling får en gemensam fiendelodis så allt är väl. Ta hand om er. 

  • Anonym (Ivory)

    Vill ändå svara på frågan. Det var det här du skrev Härjedaling:

    Spelar ingen roll om personen är betydelselös för mig. De allra flesta människor är jävligt betydelselösa för mig (förlåt för svordom, ville bara förstärka!) Och det är just DET jag reagerar på så starkt; vad har en obetydlig liten skit som inte ens känner mig för rätt att yttra sig överhuvudtaget?!

    Jag menar, om du känner så... Du kan aldrig "vinna" över någon som du tycker spelar Mr Cool på ett forum. Vad du kan göra är att kalla vederbörande för lodis, barnslig och desperat, eller som föregående talare, tänka att de andra människorna är som flugor kring en häst. Surrande och oviktiga. Det var detta jag målade upp en bild kring, hur jag tror att det kan bli om man ger anonyma forumanvändare för stor vikt i sitt liv. Håller med om att det inte var särskilt vasst eller roligt formulerat, men tydligt hoppas jag att det var. 

    Jag har sett att några skriver att man inte ska skriva i deras tråd om man inte har något gott att säga, men det fungerar sällan så. 

    Jag tror att du ska välja att ignorera de i dina trådar som du inte tycker om och interagera med dem som du känner ger dig något, och som sagt, jag fick en riktig tankeställare av dig vilket jag tackar för. 

  • Anonym (Ivory)

    Sedan vill jag säga en till sak, med risk för att kapa tråden lite. Det finns ingen på Familjeliv som är cool.

    Däremot finns människor som Scroll-Mia och gänget på Flashback forever här som letar innehåll tilll sin podd, eller journalister som är här och letar ämnen till sina artiklar och säkerligen känner sig mycket unika och speciella i sin vardag. De läser, men skulle aldrig skriva något själva. 

    Familjeliv är ett forum för vanliga människor om vanliga människor av vanliga människor. En del av dem kanske tror att de är coola, men det är de inte. 

    Har man skapat ett konto på Familjeliv och använder det kan man inte samtidigt vara cool. Men mänsklig, det kan man vara. 

  • Anonym (Ivory)

    De flesta tror att de är coola, alternativt önskar att de vore det, när de är yngre. Det är normalt.

    Jag har läst tillräckligt många av dina inlägg för att förstå vad du menar med att du inte är en vanlig människa och visst, det finns de som inte tycker att det är vanligt att aldrig ha haft en relation till exempel. Men vad jag menar är att Familjeliv samlar många, som ett tvärsnitt av befolkningen nästan, till skillnad från Flashback där det  är "incelns lag är allmän lag" i större utsträckning.

    Men det är klart att av de som skriver i ett forum är det större del besserwissers än i tvärsnittet av befolkningen. För många tycks det vara en drivkraft bakom varför de skriver här. Att ha rätt och att veta bäst. Det finns oftast fler perspektiv än ett enda men problemet med trådar är ofta att folk inte accepterar varandras syn. Då blir det tjafsigt. 

  • Anonym (Ivory)

    Jag tror säkert att saker händer dig oftare än andra, och du verkar ha en känsla för när du blir orättvist behandlad. 

     Det råd jag gav dig i början av tråden vill jag påminna om. Gör din analys av situationen, men gå inte i polemik där du inte kan vinna. Låt istället personen gå och undvik. personen i fortsättningen. 

  • Anonym (Ivory)
    Härjedarling skrev 2022-11-15 06:02:31 följande:
    Nja, jag tror de flesta vill ha råd, olika sätt att se på saken samt konstruktiv kritik. Bara för att man inte håller med ts behöver man inte skriva elaka påhopp, man kan vara ärlig och schysst samtidigt! Fast du kanske inte kan det, eller fattar att man kan vara det? 
    Hej igen, nästan två månader senare. Det finns en användare som heter Soroyu som kan göra det, nästan oavsett vad andra har skrivit. Håll utkik efter hen. Hoppas verkligen att hen blir kvar här. Jag tror inte att jag blir kvar som aktiv. Det är alldeles för svårt. Nästan allt som är ett känsligt ämne spårar ur, och jag tycker till skillnad från dig att man inte behöver vara schysst mot dem som inte är schyssta själva. Däremot kan man försöka ignorera dem och fokusera på vad de få vettiga användare som finns här skriver. Väldigt många verkar må riktigt dåligt själva tyvärr, och hugger då på varandra. 
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 09:44:12 följande:

    Jag tror att överkänsliga ofta har en egenbyggd och förutfattad mening om hur saker ska vara, o hur andra ska bete sig runt en..

    Och sen när det inte stämmer överens med verkligheten, så blir det så att den enkelt tar åt sig.

    Då är lösningen att inte gå runt och tro att världen är som du vill att den ska vara. Inte lägga så mycket hopp och tro på alla andra. Utan istället se världen för vad den är och skulle vilja säga "rätta sig efter det" men det är helt fel ordval.. Men åtminstone utgå ifrån det när du drar dina egna drag i en värld som den här.

    Att du blir sårad så mycket och tar åt dig, det tyder på att du inte har något bra uppbyggt självförsvar.
    Kanske även att du mår dåligt med det du själv är. 

    Ett självförsvar, kan tex vara att inse att den där personen beter sig taskigt mot dig, enbart av den anledningen att den försöker passa in hos andra o vara lite ball. Någonting som förmodligen bottnar i denas egna osäkerhet. 
    Då kan du klappa till han över bakhuvudet och säga nice try. Han försökte göra en fåne av dig, men det gick inte alls, och istället så var det du som gjorde en fåne utav han. 
    Det är en form av självförsvar. Dessutom kanske det gör hans liv bättre o efter det så lär han ju inte fortsätta att jävlas.

    Sen försök att inte ta så hårt och bli ledsen av förluster. Det är faktiskt så att människan lär sig mer läxor av förluster än vad dom skulle gjort om dom skulle gått runt och bara vunnit hela dagarna. Så istället för att ta åt dig av att du förlorar. Pröva att gå ut oftare för att förlora allt du har. 


    Jag förstår dig bättre nu, var du kommer ifrån i dina inlägg. 
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 10:00:16 följande:
    Härligt.

    Och vet du vad jag är mest förundrad över? Varför så jävla många anonyma konton jämnt, överallt där jag är jämnt ska försöka kommentera mig. 

    Det är som att man ska gå runt o göra livet lätt för folk som inte ens vågar visa vilka dom är hela dagarna. 
    Jag tror inte att jag kommenterat dig tidigare. Jag menar, ditt nick säger ju vem du är. Jag som vill tro mig om att vara varm snarare än kylig dras inte till dig. Men sedan den här tråden startades så har mycket vatten runnit under broarna. Få lever nog för att kommentera ett enskilt konto hela dagarna. 
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 11:06:22 följande:
    Okej. Ja, ditt svar kunde antingen tas som vänligt menat. Eller som att du är en utav alla dom anonyma konton som sitter o kommenterar mig, enbart för o kunna rapportera mina svar, o försöka få nån avstängd hela dagarna. 

    Så för mig är det konstigt, när någon "anonym (Ivory)" kommer ifrån ingenstans och säger att hon vet vem jag är. 

    Vem jag är? Ja hmm.. Den där killen som när en polare skaffar flickvän blir glad som fan, o låter båda vara tillsammans..
    Och som när han själv skaffar flickvän.. Har varenda polare i umgängeskretsen som försöker snacka skit om han, ut"dominera" han. Och försöker snarare tiohundra sätt på hur man ska kunna sno hans flickvän ifrån han.

    Konstigt att han är en sån kylig synaps sen tänker alla andra. 
    Eftersom du skriver i många trådar så vet jag vem du är, liksom jag vet vilka Mrs Moneybags, Flygrl, Molly50, Core, AndreaBD, (Anonym Kimchi) (Anonym Tvillingmorsan) osv är. Jag vet inte om det existerar människor som enbart vill få någon avstängd, men det gör det säkert. Dina vänner som har gjort så mot dig skulle jag personligen känna mig rätt besviken på. 
Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?