Inlägg från: Molnenhimmel |Visa alla inlägg
  • Molnenhimmel

    Hur nära inpå kommer tänderna?

    Förstår att det skiljer sig ifrån barn till barn 😊
    Våran son har fått sina 2 tänder i underkäken och fick den första strax innan 3 månader och den andra kom efter ca 2 v. Innan han fick sin första tand var han sjuk (i corona) med hög feber, sen utvecklingsfas plus tänder. Sen kickade nästa tand igång vid vaccinationen. Tycker så synd om honom som haft det jobbigt i ca 1,5 månader av hans korta liv, och hoppas att han får en paus nu..! Därför undrar jag om ni vet hur lång emellan det tar tills tänderna i överkäken kommer? Är det ca 2 månader?

  • Svar på tråden Hur nära inpå kommer tänderna?
  • Molnenhimmel

    Tack för era svar! Hoppas de dröjer nån månad innan de är dags igen!:) Är rädd för att dom ska komma en efter en utan paus liksom. Vad gulligt det låter Anonym, att det saknar där i mitten just nu! ☺️

  • Molnenhimmel
    brallison skrev 2022-09-22 15:11:38 följande:

    Tyvärr vet man aldrig hur det ska gå. Sonen fick sina 2 första tänder vid 5 mån men 1 veckas mellanrum. Den tredje (bredvid dessa 2 där nere) kom ca 1 mån senare. Sen var det lite olika mellan tänder, men ganska ofta att det kom 2 på väldigt tätt. Senast kom det 5 st under samma månad  // Skrikandes


    Nej men usch!! 😥 Alltså, 5tänder på en månad!! Oj, jag hoppas det inte blir så här..
    Han har 2st tänder nu men biter mkt på fingrarna och dreglar lika mkt fortfarande men vet inte om de e fler tänder på g, kan inte känna de iallafall 
    Han sover relativt dåligt fortfarande om nätterna, 2 h åt gången. Har googlat mig fram till att de kan va sömn regression 😞 
    Hoppas din son inte har allt för ont, speciellt när det kommer så många tänder!! All lycka till er!
  • Molnenhimmel

    Lite uppdatering! Tänderna har fortsatt att komma, 3 st på 2 veckor varav 2 st kom samtidigt 😅 
    Våran bebis ?slutar? bajsa när det är tänder på g, så det är lätt att märka när det är på gång igen. 5 dagar hade han paus, och nu är det dags med mer tänder igen..
    Är så jobbigt att se honom ha ont :( Nätterna går upp och ner, han vänder sig till mage och vaknar av det också. Han är nu 5,5 månader och vi har förstått att hans tänder troligen lär komma nära inpå varandra!
    Lycka till alla som kämpar med sömnbrist och ledsna bebisar ❤️
     

Svar på tråden Hur nära inpå kommer tänderna?