• Wed 21 Sep 2022 15:44
    10561 visningar
    10 svar
    10
    10561

    Kraftig mensvärk, ruvardag 7

    Anonym (Testa) skrev 2022-09-21 15:21:25 följande:
    Hej,
    Är du på dag 7 så kan du grav testa. När jag själv råkade ut för det så bådade det aldrig gott, slutade med att det inte tog. Hopoas det går bättre för dig!
    Alldeles för tidigt med en två-dagars. Extremt få om ens nån får plus så tidigt.

    Ts: Lutinus kan ge biverkningar så jag skulle inte döma ut det här innan td. Molvärk är vanligt som gravid och vissa har jätteont så behåll hoppet du. Jag håller en tumme!
  • Wed 21 Sep 2022 16:41
    #4
    KristinL85 skrev 2022-09-21 15:52:47 följande:
    Tack för ditt svar! Jag tror också det är för tidigt att testa, och som jag förstått det kan dessutom Ovitrelle sprutan ge falskt positivt resultat i upp till 14 dagar efter att man tagit den? 
    Tack snälla för att du håller tummarna, det har varit en lång o påfrestande resa, och lite medvind hade varit skönt!
    Minst 10 dagar kan äl-sprutan ge falska plus. Jag har tom haft td 14 dagar efter och aldrig testat tidigare än 13 dagar efter. 
    Jag förstår absolut hur påfrestande allt är! Först min 14:e IVF gav barn och då med ED. Att ruva är tortyr faktiskt. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag försökte sysselsätta mig så jag inte hann tänka så mycket. Ta en dag i taget. Och tjuvtestade definitivt inte. Man vill vare sig ha falska plus eller minus bara pga för tidigt testande.
  • Wed 21 Sep 2022 21:34
    #6
    KristinL85 skrev 2022-09-21 18:41:07 följande:
    Nä jag har bestämt att jag inte ska testa tidigare. Jag tycker egentligen inte ruvandet är det värsta, för min del har det värsta varit att inte veta om det blir tillräckligt med blåsor för plock o sen om det blir några ägg, och om de ens blir befruktade! 
    Denna gången är det med spermiedonation, så nu hoppas vi verkligen det går vägen! 
    Oj 14 IVF!!  Det låter tufft! Så starkt av dig art kämpa!! Och jag "gnäller" över mina 4 och en halv...
    Jag gjorde 7 IVF:er med egna ägg som bara blev 2 ET så det känns igen. Men ändå tycker jag ruvandet var värst. Så mycket på spel liksom. Och du får gnälla! Käre nån, det är skittufft att kämpa år efter år. Men belöningen är värd all kamp och jag hoppas innerligt du hamnar där snart!
Svar på tråden Kraftig mensvärk, ruvardag 7