• Anonym (Khan)

    så trött på kvinnor som inte vill ha sex

    ja, vi vet vid det här laget att kvinnor inte vill, ni behöver inte skriva det i varenda profil på dejtsidorna!!

    helt otroligt FörvånadKräks

  • Svar på tråden så trött på kvinnor som inte vill ha sex
  • Anonym (Hmm)

    Det som är mer otroligt är väl att kvinnor känner att de måste skriva ut det för att slippa oönskade sexuella kontakter från män. Man kan ju undra vad det är för fel på män som inte fattar sånt själva.

  • Anonym (-)

    Om profilen inte tilltalar en så går man väl till nästa?

  • AndreaBD

    Haha, vet du hur mycket kvinnor på dejtingsidor blir tjatade på och överösta med meddelanden av män som BARA vill ha sex?  De vill antagligen sålla ut såna. 

  • ödmjukman

    Äh de finns många tjejer som söker bara sex med. Även om de skriver i profilen att de är seriösa o söker kärlek. sen kryper det fram att de kan tänka sig något annat. 

  • Anonym (Överskattar sig själva?)

    Jag tror kvinnor överskattar sin personlighet och sina övriga kvaliteer något enormt om de tror att de kan attrahera män till sexlösa relationer.

    En vanlig fråga vi riktar till män är vad har du att erbjuda? Men är vi verkligen så fantastiskt intressanta och trevliga att vi kan locka män utan att erbjuda sex? Jag tror ytterst få kvinnor kan det. Jag kan det då verkligen inte.

  • Anonym (,,,)
    Anonym (Khan) skrev 2022-09-22 10:11:57 följande:
    så trött på kvinnor som inte vill ha sex

    ja, vi vet vid det här laget att kvinnor inte vill, ni behöver inte skriva det i varenda profil på dejtsidorna!!

    helt otroligt FörvånadKräks


    Tror du kan ha missförstått. De flesta som skriver sånt menar att de inte vill enbart ha sex. Dvs de vill inte bli kontaktade av män på sajten som enbart vill ha sex. De söker en seriös relation liksom. 
  • Anonym (Khan)
    Anonym (,,,) skrev 2022-09-23 19:50:20 följande:
    Tror du kan ha missförstått. De flesta som skriver sånt menar att de inte vill enbart ha sex. Dvs de vill inte bli kontaktade av män på sajten som enbart vill ha sex. De söker en seriös relation liksom. 
    det lockar verkligen seriösa män att skriva till kvinnor som skriver att dom inte är ute efter sex, ja man kan inte skriva fort nog till dom... Kräks
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Khan) skrev 2022-09-23 22:44:04 följande:
    det lockar verkligen seriösa män att skriva till kvinnor som skriver att dom inte är ute efter sex, ja man kan inte skriva fort nog till dom... Kräks
    Rimligtvis borde det vara så ja! En man som söker något seriös vill väl ha en kvinna som också söker något seriöst, eller? Det säger ju sig självt. Om en person (oavsett kön) uteslutande söker något seriöst så vill de just inte ha kontakt med såna som bara är ute efter sex. Det är du som missuppfattat. De där kvinnorna menar inte att de inte vill ha sex alls, de menar som det står i sjätte inlägget att de inte bara vill ha sex och lösaktiga relationer.

    Om du söker seriöst och en seriös kvinna avskräcker dig så är det något allvarligt fel på logiken.
  • Mimosa86
    Anonym (Överskattar sig själva?) skrev 2022-09-23 18:57:19 följande:

    Jag tror kvinnor överskattar sin personlighet och sina övriga kvaliteer något enormt om de tror att de kan attrahera män till sexlösa relationer.

    En vanlig fråga vi riktar till män är vad har du att erbjuda? Men är vi verkligen så fantastiskt intressanta och trevliga att vi kan locka män utan att erbjuda sex? Jag tror ytterst få kvinnor kan det. Jag kan det då verkligen inte.


    Det handlar nog inte om att kvinnorna INTE vill ha sex. De skriver detta för att de söker en seriös relation och inte vill dejta män som BARA är ute efter sex.

    och de kvinnor som skriver att de söker en sexlös relation, så är det väl kanon att de är ärliga om detta? Då kan personer som inte är intresserad av en sexlös relation välja bort dem direkt.

    problemet är väl inte de personer som är uppriktiga och ärliga utan de personer som är ohederliga och lurar en person?? Eller har jag fel?
  • Anonym (.)

    Trött på män som endast vill ha meningslöst sex. 

  • Anonym (Boom)

    Och andra kvinnor tjatar om att de får för lite sex, dagens I-landsproblem.

  • CyniskOptimist

    Efter att ha fått berättat från en handfull kvinnor om vad för meddelanden de ofta får på dejtingsidor/appar så får jag faktiskt ställa mig på kvinnornas sida denna gången. Vissa av de exempel man fått höra är verkligen förbluffande. Har då skämtsamt kommenterat att om det är DETTA man konkurrerar mot så finns det bannemig ingen anledning till oro. :D

    Så även om vissa säkert bokstavligt talat menar vad de skriver och faktiskt inte är särskilt sexuella, så verkar det som att flertalet skriver så för att filtrera bort de mest ignoranta "bockarna" och därmed spara sig själv lite huvudvärk. Rätta mig gärna om jag har fel.

  • Anonym (Men?)

    Samtidigt, om en kvinna skriver i sin dejtingprofil att hon inte vill ha sex, då hade jag tolkat det bokstavligt. Dvs, hon är ute efter ett förhållande, men hon vill inte ligga. Hon letar alltså efter ett sexlöst förhållande.

    Detta är en direkt dealbreaker för mig, jag hade aldrig tagit kontakt med någon som skriver så i sin profil. No way.

  • AndreaBD
    Anonym (Men?) skrev 2022-09-25 16:07:34 följande:

    Samtidigt, om en kvinna skriver i sin dejtingprofil att hon inte vill ha sex, då hade jag tolkat det bokstavligt. Dvs, hon är ute efter ett förhållande, men hon vill inte ligga. Hon letar alltså efter ett sexlöst förhållande.

    Detta är en direkt dealbreaker för mig, jag hade aldrig tagit kontakt med någon som skriver så i sin profil. No way.


    Jo, det är klart. Men jag tror inte att TS har läst rätt. Han påstår att det står i "varenda profil".... 
Svar på tråden så trött på kvinnor som inte vill ha sex