• Anonym (Kaffe­draken­)
    Thu 29 Sep 2022 10:33
    541 visningar
    9 svar
    9
    541

    Desillusionerad

    Är nog inte enda killen som gick på det här.
    Könsrollerna att killar ska vara aktiva, ta första steget, vara i bra form. Som den där artikeln i Aftonbladet. 


    Men när man besöker dessa sidor blir man inte bara förvånad utan också beklämd över hur lite könsrollerna ifrågasätts.



    De flesta av dem som befinner sig på sidorna verkar nämligen inte bara sakna reflektion kring dessa inkörda mönster om hur killar och tjejer bör se ut och agera, de vidmakthåller även normerna och förstärker dem. Och detta sker på fler än ett plan. Det är inga problem att hitta killar som på foton poserar med bar överkropp för att rakt upp och ner visa musklerna.



    Motsvarigheten för tjejer är så klart en urringning av valfritt djup, kanske ett par plutande läppar också. Killarna är ofta aktiva på fotona, spelar fotboll eller festar med polarna. Tjejerna klappar ett gulligt djur på senaste Asienresan, sitter och fikar eller tittar ut över solnedgången. Killarna är aktiva, tjejerna är passiva.



    Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.



    Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?



    Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

  • Svar på tråden Desillusionerad
  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 29 Sep 2022 10:38
    #1

    Jag skrattar åt mig själv när jag tänker på alla år som jag tränade hårt, för jag ville imponera på tjejerna. "Tjejer gillar ju muskler".

    Och alla tjejer som jag tog första steget med. Jag vågade, trots att jag tyckte det var nervöst och läskigt. Jag var aktiv.

    Och ändå... alla kommentarer från kvinnor om kroppen, allt jag gjorde fel. Tjejer gillar inte blyga, nervösa killar. Det är manligt att han vågar ta första steget.
    Det var ju det jag gjorde!

    Med facit i hand så har jag inte mycket att visa upp nu. Jag har aldrig haft en tjej.

  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 29 Sep 2022 10:43
    #2

    Det spelade ju faktiskt ingen roll. Alla ansträngningar. Det betydde inget.

  • Anonym (D)
    Thu 29 Sep 2022 12:32
    #3
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-29 10:43:28 följande:

    Det spelade ju faktiskt ingen roll. Alla ansträngningar. Det betydde inget.


    Hade du läst lite filosofi hade du förstått skillnaden mellan tillräckliga villkor för att något ska gälla och nödvändiga villkor.
  • Anonym (Kexkr­aken)
    Thu 29 Sep 2022 12:35
    #4

    Du sörjer ditt misslyckade kärleksliv så geniunt och det är därför folk antingen blir galna på dig eller ömmar för dig.

    Undrar vad som skulle hända om du ägnade dig åt något helt annat ett par dagar. 

    Där ute finns du och drömmer, sörjer, förbittrad. Hur många kaffedrakar finns det inte därute, som inte underhåller Familjeliv. Ditt liv har mening genom detta forum. Det har inte varit förgäves. Men du får också sluta och göra något helt annat. 

    Kanske skulle du skriva en bok, om inceln inifrån? 

  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 29 Sep 2022 12:39
    #5
    Anonym (Kexkraken) skrev 2022-09-29 12:35:51 följande:

    Du sörjer ditt misslyckade kärleksliv så geniunt och det är därför folk antingen blir galna på dig eller ömmar för dig.

    Undrar vad som skulle hända om du ägnade dig åt något helt annat ett par dagar. 

    Där ute finns du och drömmer, sörjer, förbittrad. Hur många kaffedrakar finns det inte därute, som inte underhåller Familjeliv. Ditt liv har mening genom detta forum. Det har inte varit förgäves. Men du får också sluta och göra något helt annat. 

    Kanske skulle du skriva en bok, om inceln inifrån? 


    Ja, jag sett folk här bli förbannade på män som inte lyckats. Det är provocerande med män som känner sig deppiga, osäkra, otillräckliga.
    Såna män vill man inte se, inte höra talas om.

    Ja, det finns fler som känner som jag gör. Jag skriver lite om det här bara. Hur jag upplever det. Antingen så bryr sig nån, eller så skiter man i det.
  • Thu 29 Sep 2022 14:20
    #6
    +1
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-29 12:39:19 följande:
    Ja, det finns fler som känner som jag gör. Jag skriver lite om det här bara. Hur jag upplever det. Antingen så bryr sig nån, eller så skiter man i det.
    Och vem fan anser du skall fixa ditt miserabla liv då?

    Nej du skriver inte "lite om det här bara"... Du har skrivit så jäkla mycket om hur svårt  och jobbigt det är.
    Du periodvis mer eller mindre SPAMMAR detta forum för att ösa galla på kvinnor.. DU har ju även fårtt många av de männen som finns här som har sagt åt dig att du är ofta (inte alltid utan just ofta) verklighetsfrånvänd.

    Den enda som kan fixa ditt miserabla liv är inte kvinnor. Det är bara du själv..

    Så ett tips gå till psykologen och sedan skaffa dig ett  vettigare liv än att vältra dig i en självpåtagen offerkofta...

    Det är inte mer synd om er misslyckade män, än misslyckade kvinnor.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kexkr­aken)
    Thu 29 Sep 2022 14:40
    #7

    www.bokus.com/bok/9789180062503/incel-om-ofrivilligt-celibat-och-en-mansroll-i-kris/

    Här är en bok som blivit mycket uppmärksammad. Han som skrivit den fick sommarprata.

    För några veckor sedan startades en tråd om ensamma män och en om ensamma kvinnor. Den om ensamma män fick dubbelt så många svar. Nog finns ett stort intresse och du verkar tycka om att formulera dig kring din smärta.

    Men vad skulle hända om du inte fick svar? Skulle skrivandet dö ut?

    Du är mycket bra på intresseväckande rubriker. Samla dina tankar vid dagens slut. Till sist har du något som går att sälja. Jag har sett folk säga att du varit här i 20 år. Om det stämmer har du ett stort material.

  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 29 Sep 2022 14:42
    #8
    Anonym (Kexkraken) skrev 2022-09-29 14:40:56 följande:

    www.bokus.com/bok/9789180062503/incel-om-ofrivilligt-celibat-och-en-mansroll-i-kris/

    Här är en bok som blivit mycket uppmärksammad. Han som skrivit den fick sommarprata.

    För några veckor sedan startades en tråd om ensamma män och en om ensamma kvinnor. Den om ensamma män fick dubbelt så många svar. Nog finns ett stort intresse och du verkar tycka om att formulera dig kring din smärta.

    Men vad skulle hända om du inte fick svar? Skulle skrivandet dö ut?

    Du är mycket bra på intresseväckande rubriker. Samla dina tankar vid dagens slut. Till sist har du något som går att sälja. Jag har sett folk säga att du varit här i 20 år. Om det stämmer har du ett stort material.


    Jag skulle nog fortsätta skriva här.
    Ja, det är många som hittar på saker om mig.
  • Anonym (Kexkr­aken)
    Thu 29 Sep 2022 15:44
    #9
    +1

    Så om ingen svarar i dina trådar de kommande 20 åren sitter du fortfarande kvar här och skapar trådar?

    Shit, oh man, vad sorgligt. ❤️

Svar på tråden Desillusionerad