• Anonym (Ts)

    Jobbigt med sex

    Hej! 
    Jag undrar om någon känner som jag och kanske har lyckats bearbeta det på något sätt, och isåfall hur -
    Jag har varit singel ett tag och träffat en del killar men inte lyckats få det att hålla.
    Största problemet ligger antagligen hos mig, vilket är att efter ett tag tycker jag sex blir jobbigt. Har nog alltid haft ett litet komplicerat förhållande till sex med killar.
    Jag tycker om sex jättemycket när det inte är med någon jag dejtar och träffar regelbundet. Så fort jag dejtar någon känns det som ett måste, att det alltid förväntas sex varje gång man ses och att killar inte för den delen heller är så bekväma med att ta ett nej. Tjatar någon så kan jag absolut inte ha sex med denne igen heller. Men även om personen inte har tjatat kommer känslan efter några dejter när det börjar bli seriöst att det känns jobbigt, att jag inte vill, inte har någon lust. Och jag får inte tillbaka den heller. Alltid sker på automatik bara, om man kan uttrycka sig så. 
    Jag har givetvis varit ensam, utan en partner så det handlar inte om något sådant. Men jag vill ju såklart träffa någon och kunna tycka om sex utan att må dåligt av det. För detta påverkar allting, vill liksom inte ses för det känns som det är ett måste. Och vet inte hur man ska ta upp det med någon heller, utan att de ska se en som lite väl skadad och ett alldeles för stort projekt att ta sig på..

  • Svar på tråden Jobbigt med sex
  • Osynlige jag

    Enligt mig är den finns det en gyllene regel när det kommer till förhållanden och sådant som du skriver om. Kommunikation. Ja, det är faktiskt så enkelt ( menar inte att du är dum i huvudet eller så). Att prata med sin partner eller sin dejt är viktigt för att skapa förtroende för vara och en känsla av välbehag. 


    Nu är jag förvisso helt oerfaren när det gäller sådant här( är dock intresserad i psykolog)? men det jag vet är att det ska kännas tryggt i ett förhållande/ dejt. Att sex inte är något som du gillar förväntas är nog ganska vanligt skulle jag väl tro.


    Visst kanske personen gillar dig så mycket att denne vill ligga( jag hade lätt fallit för det argumentet då jag som sagt är helt oerfaren inom allt som har med detta att göra) efter varje dejt, men det känns som om man är tjej så ger det en känsla av att killen mer är intre av din kropp än dig som person. Om det är så du känner så kan jag förstå det. 

    Själv har jag aldrig känt att jag vill ligga med någon jag är kär i, vet inte varför och ingen aning om detta är npgot till hjälp. Det låter som att du har känt detta ett tag och att det blivit någon sorts paranoia när du träffar någon ny, glöm dock inte bort att sex ALDRIG är ett måste. Sex ska endast vara något kul som båda personer är med på. Har någon frågat hur du mår, tänker, känner och vill? 

    Hoppas detta får dig att må någolunda bättre:)

  • StudierKemi

    Jag tror spontant 3 saker när jag läser vad du skriver. Den första är att du antagligen är dålig på att onanera själv? Har du ett spännande, varierande sexliv åtminstone när du är ensam? För om du inte har det så blir det svårare att gilla sex med andra också. Min andra tanke är att du antagligen väljer killar som du inte känner tillräckligt mycket attraktion till. Är de smått överviktiga samt autistiska, de som du väljer?

    Vad sägs om killar med normal/smal BMI samt social kompetens istället? Ja, du fattar... Man blir smått sugen på en gång då... Kvinnor har skit-svårt att känna attraktion, vi kan bli kåta på bara 5% av männen, och männen blir kåta på 1/4 av kvinnorna. Sjukt orättvist det där, alla kvinnor kommer att falla för samma män, om vi ska gå efter vad som är attraktivt. Så du är inte konstig när du inte vill ligga med dem snubbarna... Och ett sista tips, du kanske lever ett för stressigt liv? Det påverkar sexlusten mycket negativt också.

  • Osynlige jag
    StudierKemi skrev 2022-09-29 18:27:34 följande:

    Jag tror spontant 3 saker när jag läser vad du skriver. Den första är att du antagligen är dålig på att onanera själv? Har du ett spännande, varierande sexliv åtminstone när du är ensam? För om du inte har det så blir det svårare att gilla sex med andra också. Min andra tanke är att du antagligen väljer killar som du inte känner tillräckligt mycket attraktion till. Är de smått överviktiga samt autistiska, de som du väljer?

    Vad sägs om killar med normal/smal BMI samt social kompetens istället? Ja, du fattar... Man blir smått sugen på en gång då... Kvinnor har skit-svårt att känna attraktion, vi kan bli kåta på bara 5% av männen, och männen blir kåta på 1/4 av kvinnorna. Sjukt orättvist det där, alla kvinnor kommer att falla för samma män, om vi ska gå efter vad som är attraktivt. Så du är inte konstig när du inte vill ligga med dem snubbarna... Och ett sista tips, du kanske lever ett för stressigt liv? Det påverkar sexlusten mycket negativt också.


    Vadå har du något problem med att vissa killar inte är perfekta eller? Riktigt taskigt att säga att killar eller personer i allmänhet som inte erfar den kropp eller intellekt du föredrar, inte är något bra.
  • StudierKemi
    Osynlige jag skrev 2022-09-29 19:14:23 följande:
    Vadå har du något problem med att vissa killar inte är perfekta eller? Riktigt taskigt att säga att killar eller personer i allmänhet som inte erfar den kropp eller intellekt du föredrar, inte är något bra.
    Inget illa menat, jag säger bara hur det är. Det är kvinnor som genomgår en riskfylld förlossning efter att de har "parat sig" med en man först. Av den anledningen kommer kvinnor vilja hitta en man som är perfekt, för att de kommer riskera sitt eget liv för att få hans unge till världen. Män däremot har ingen oro, ju mer de sprutar desto bättre. Det är bara kvinnor som är otroligt selektiva, men då vet du nu varför.
  • Osynlige jag
    StudierKemi skrev 2022-09-29 19:44:30 följande:
    Inget illa menat, jag säger bara hur det är. Det är kvinnor som genomgår en riskfylld förlossning efter att de har "parat sig" med en man först. Av den anledningen kommer kvinnor vilja hitta en man som är perfekt, för att de kommer riskera sitt eget liv för att få hans unge till världen. Män däremot har ingen oro, ju mer de sprutar desto bättre. Det är bara kvinnor som är otroligt selektiva, men då vet du nu varför.

    Visst finns det kvinnor/ tjejer som tycker som du men det finns egentligen ingen anledning att vara selektivt eftersom vi är brutalt mycket smartare än något annat djur på denna planet. 

    Nu kommer jag aldrig att gå igenom en förlossning, men med tanke på vårt avancerade samhälle och vad statistiken säger, så är risken att du som kvinna ska dö när du genomför en förlossning, väldigt liten. 4 kvinnor på 100 000 förlossningar.
    Bruh, INGEN är perfekt så du kan sluta använda det som en ursäkt till varför man bör eller inte bör ?riskera? livet när man väljer en partner, som kanske inte är vad du vill att han ska vara. Du säger inte alls ?som det är?, du säger det för att du helt enkelt inte bryr dig ett smack. 


    Vill du att jag drar en liknande ursäkt till varför män våldtar kvinnor med tanke på att du är så fokuserad på det selektiva? Ni kvinnor är selektiva har att göra med hur ni är biologiskt programmerade, samma sak gäller killar och muskler, macho etc. Men det är så lågt att använda det som en ursäkt till varför man beter sig som man gör, samma sak med våldtäckt, eftersom vi idag är jävligt intelligenta varelser. 


    Aha, fattar. Så män behöver inte oroa sig för något? Vet du om att det är dubbelt så många män som kvinnor som begår självmord? Vet du om att en anledning till varför de gör det är för att de känner sig ensamma, utstötta och utfrysta? Detta är relevant att ta upp då jag har en hel del erfarenhet av detta. Jag VET hur det är att vara ensam. Jag VET hur det är att bli bortsållad för att man inte har de preferenser som önskas, oavsett om folk säger att jag är snäll, omtänksam etc. 


    Juste, man måste ju inte skaffa barn så vet inte varför du ens tar upp det där med förlossningen. 

  • StudierKemi

    "Osynlige jag", kvinnor ska bara ligga med dem som de känner attraktion till, och din desperation och ångest kommer inte att förändra detta. Men du är fri att ligga med kvinnor som du inte känner attraktion till, sådana som t.ex. är nr 2 på attraktionsskalan istället för nr 8. Det tycker jag är många gånger bättre än ditt förslag, som var att kvinnor ska offra sig och inte välja snygga partners. Jag tycker att du borde offra dig istället.

    När vi tittar på dina siffror så ser vi att chansen finns att jag som 30-åring kommer att dö i en förlossning, risken är liten men den finns. För mannen finns det ingen risk överhuvudtaget... Därav reagerar vi annorlunda du och jag. Jag kommer inte välja första bästa man för det är jag som bestämmer p.g.a. risken. Men detta är inte allt. Jag som kvinna orkar genomgå 2 förlossningar under min livstid. "Platserna" till vem jag ska ge liv till är väldigt, väldigt få. Varför ska jag välja en man som inte ser bra ut och inte kan göra mig kåt, och ge honom barn, när det finns en och en annan hunk istället i närheten? Tror du jag är helt dum?

    Btw, bara för att man är autistisk betyder det inte att det är fel på intelligensen. Autism handlar om att man är självförsjunken, och har failat socialt, men man kan både vara många poäng intelligentare eller många poäng dummare i IQ, det är inte det som vi pratar om först och främst. (www.synonymer.se/sv-syn/sj%C3%A4lvf%C3%B6rsjunken) Jag själv är en autistisk kvinna, och jag har dejtat många (?) autistiska män, och dessa män har inte alla hästar på plats. De säger olämpliga saker och är allmänt jobbiga att ha med att göra och jobbiga att lyssna på. Jag har ett försprång i den frågan och jag vet att kvinnor inte vill ha autistiska män.

    Jag är attraktionsstyrd och inte pengastyrd, och för att bli riktigt kåt som kvinna så är det superviktigt att mannen är lång, har tjockt hår, sund BMI och sund livsstil, fint ansikte, att han är översnittligt intelligent, säger kloka saker och har social kompetens, annars blir inte kvinnan sexuellt upphetsad. Men bli inte knäckt utav detta. Det finns snälla kvinnor därute som inte är enbart attraktionsstyrda. Om man som man kan tänka sig att bli en kvinnas försörjare så får mannen sex ändå. De kvinnor som går efter pengar är på det sättet väldigt schyssta. Jag t.ex. skulle inte legat med dig inte för några pengar i världen. Men många kvinnor skulle kunna tänka sig dig om du försörjer dem, vilket är fantastiskt bra. 

    Kärlek är så överskattat, man ska istället titta på människans 5 sinnen och försöka nå ut till dessa (syn, hörsel, smak, lukt och känsel), att man kan ge någon annan någon slags omedelbar njutning istället då och då, är lika bra. (T.ex. så går vägen till en mans hjärta via magen) Jag själv var ju autistisk, och alltså skulle jag ha sållats bort bland kvinnor om jag istället hade varit man och inte kvinna. Om jag var man med samma personlighet så skulle jag ha varit en kvinnas försörjare, och det att en autistisk man är en försörjare till kvinnan ska vara lika självklart som att himlen är blå. Dessa individer har failat socialt, och de ska inte vara en börda för kvinnan. Män som inte ser bra ut eller har autism måste kompensera sig med pengar. Så enkelt är det. Lycka till med allt "Osynlige jag". :)

  • theotherone

    Studier Kemi har helt rätt här. Evolutionen har selekterat för olika reproduceringsstrategier mellan män och kvinnor, helt enkelt p.g.a. att män inte förlorar biologisk fitness av en befruktning, medan kvinnor gör det, samt att en man kan befrukta 100-tals kvinnor och därmed tjänar evolutionärt på att vilja ligga med så många som möjligt, medan en kvinna bara kan bli befruktad av en man i taget och därför tjänar evolutionärt på att bli befruktad av den bästa möjliga mannen.

    Jag vill minnas att skillnaden är väldigt markant. I försök gjorda med 100 män och 100 kvinnor kunde de flesta av männen tänka sig att ligga med nästan alla de 100 kvinnorna, och samtliga kvinnor blev valda av åtminstone några av männen. Medan kvinnorna valde ut en liten del av de 100 männen som nästan alla kvinnor kunde tänka sig att ligga med, samtidigt som många av de 100 männen inte blev valda av någon kvinna alls.

    Sådan är den krassa verkligheten. Att det sedan bildas en massa par i samhället ändå tyder på att ganska många kvinnor väljer en man de egentligen inte vill ligga med, av andra anledningar (trygghet, ekonomi, barnlängtan osv).

  • KimLinnefeldt

    Du bör tidigt berätta hur du funkar, att det kan låsa sig för dig när du känner dig pressad. Gör ett avtal: Om han lovar att inte tjata så lovar du att ta initiativet när du får lust till det. Nöjer han sig inte med det så har ni ingen bra grund.

  • Osynlige jag

    Vi ligger eller lever med vem vi vill, såklart. Men attraktionen ligger inte BARA i utseende. Återigen, bara för att man ligger betyder det inte att man ska eller måste skaffa barn så sluta ta upp det där med risk. Hade det verkligen varit en allvarlig sak hade de tagit upp det på nyheterna (förhoppningsvis). Delvis, men jag som man kan få prostatacancer, något som du inte kan få. Chansen att jag får det är statistiskt rätt hög, men jag är ändå inte orolig så att jag är man eller kvinna spelar ingen roll om detta med risken att dö. 


    om du nu vill skaffa barn är det din grej, men det betyder inte att det måste vara en Arnold swarzene som du. Återigen, du låter dig styras av dina instinkter, som i en del fall är helt rätt, men inte i detta. Vi är människor, extremt intelligent varelser som inte längre behöver förlita sig på evolution eller det naturliga urvalet. Om man nu skulle leva sig in i världen du tror att vi fortfarande lever i, så skulle man ändå kunna säga att en hunkig man inte idag kommer att garantera att dina barn får en bra uppväxt etc. Du är för fokuserad på det yttre och inte det inre. 


    jag formulerade det lite fel, menar inte att autistiska personer är mindre intelligenta. Menade att jag tyckte det var taskigt att välja bort någon bara för att han ä autistisk, att det ska vara en dålig sak. Intressant att du själv är autistisk men ändå tycker att sådana personer inte har alla hästar hemma lol. Du har nog bara träffat fel killar med autism isf. 


    Spelar ingen roll om du är styrd av det ena eller det andra. Styrs du av pengar blir personen i fråga ändå liggbar, det är ju så gold diggers funkar. Jag är ganska trött på sådana som du, bara titta på alla krav du lägger fram för att ens titta på en man. Så du tycker verkligen att det är schysst av en kvinna att utnyttja en man på sina pengar? Kvinnor och tjejer kan få sex när en de vill ha, det är bara att sära lite på benen. Män å andra sidan, vi måste jobba hårt för att kunna få uppmärksamhet över huvud taget. 


    Du är ju i princip en kvinnlig variant av Andrew Tate. Du fucking sållar bort män som är autistiska eller inte ser ?perfekta? ut och tycker att de ska kompensera med pengar,NÄR DU SJÄLV HAR AUTISM ????
    Hur osäker på dig själv är du egentlige??? ?Kärlek är underskattat?, du behöver ju seröst hjälp. 
     Känns som om du säger allt detta för att hämnas på män då de nog har behandlat dig illa. Jag skulle enkelt kunna generalisera alla kvinnor och säga att detta är vad ni tycker, för det är vad jag ser och hör! Men det är farligt att göra så, inte alla män ELLER kvinnor är så som du skriver. 


    jag tycker du borde ta en titt över vart vi lever idag. Fundera på om vi är så beroende av det selektiva för att kunna överleva eller om vi faktiskt är smarta nog nog att göra egna val istället för att styras av våra egna huvuden. Vi lever ju ändå i Sverige. 

Svar på tråden Jobbigt med sex