• Anonym (Abbe)

    90-talisterna - rena rama skräpmänniskor

    Nu generaliserar jag stort, är medveten om det. Men herregud rent ut sagt vilka skräpmänniskor det har blivit av den generationen! Allt för många 90-talister är sjukskrivna minst 2 tillfällen per år, själv har jag inte haft en enda sjukdag på snart 30 år!! 90-talisterna ska bara ha det bästa hela tiden, allt ska vara på högsta standard och de ska ha det lika bra som någon som har arbetat i ca 30-40 år med statusprylar, finaste huset osv. Många 90-talister ska ha högre lön och högre positioner än vi som har arbetat länge. De tävlar med varandra om vem som bor bäst, dyrast och finast samt så tävlas det på sociala medier hur mycket pengar de spenderar under helger och kvällar. Många av dem mår dåligt. Ja, konstigt att de gör det när de ska tävla mot varandra hela tiden? Som jag sa innan, ska de ha det finaste jobben, finaste husen, nyaste dyraste prylarna osv osv..men jobba och slita för att de ska få det de vill ha? Icke. Pappa betalar.

    Vanliga hushållssysslor som ex städa, tvätta och laga mat görs inte, det är ju trååååkigt...istället spenderar de tiden på att titta på skräp-TV som ex Paradise hotel, Idol, amerikanska serier och annan skit..

    Respekt för äldre ska vi inte tala om. De reser sig inte för äldre på ex bussen,säger inte tack, ursäkta eller liknande. Många 90-talister är fruktansvärt oförskämda och otrevliga. Deras egon är större än universum, och miljön bryr de sig inte om då de åker på semester med flyg flera gånger per år.
    Finns det någon mer misslyckad generation? ADHD-diagnoser och andra NPF.diagnoser delas ut glatt och många kan inte stava ens de enklaste orden, Inte vad jag vet. Hoppas samtliga skräpmänniskor växer upp, men det är föga troligt.

    90-talister, skärp er och väx upp istället för att bete er som jordens skräpmänniskor!

  • Svar på tråden 90-talisterna - rena rama skräpmänniskor
  • Anonym (Haha)

    Det är väl din generation som uppfostrat dem, så skyll er själva.

  • Anonym (Abbe)
    Anonym (G) skrev 2022-10-02 16:31:02 följande:

    Okej.


    Men vadå okej? Tillhör du själv denna skräpgeneration?
  • Anonym (G)
    Anonym (Abbe) skrev 2022-10-02 16:32:48 följande:
    Men vadå okej? Tillhör du själv denna skräpgeneration?
    Mår du bra? Du låter bitter och avundsjuk på en 90-talist och nu drar alla över en kant.
  • Anonym (inget nytt)

    under solen där inte. Fråga 60-taisterna vad de tycker om 80-talisterna. Och 50-talisterna vad de tycker om 70-talisterna Uppfinn en tidsmaskin och fråga vad de gamla grekerna tyckte om ungdomsgenerationerna.

  • Anonym (Abbe)
    Anonym (inget nytt) skrev 2022-10-02 16:37:33 följande:

    under solen där inte. Fråga 60-taisterna vad de tycker om 80-talisterna. Och 50-talisterna vad de tycker om 70-talisterna Uppfinn en tidsmaskin och fråga vad de gamla grekerna tyckte om ungdomsgenerationerna.


    90-talisterna är den värsta generationen någonsin. Det blev åtminstone folk av de äldre generationerna, men inte av det här skräpfolket.
  • Djurvän03

    Fast sjuk kan vem som helst bli, oavsett generation. Att du inte haft en sjukdag på 30 år tycker jag tyder på att du haft tur. Du verkar inte vara guds bästa gåva till människa heller, ärligt talat.

  • Carolatom07

    Ofta inget större fel på 90-talister, förutom att de jämt ska stirra ner i sina jäkla mobiler. Hade de kunnat konversera öga mot öga mer, som min och äldre generationer, hade jag inte haft mycket alls emot dem.

  • Anonym (-)

    Jag tror det ligger i samhällets natur att äldre generationer anser att yngre generationer är bortskämda, otrevliga, prioriterar fel osv.

    Samtidigt kan jag tycka att ingen generation är perfekt, och vissa saker som ligger i tiden är inte så positiva för samhället i stort och enskilda individer, medan vissa äldre företeelser kan ha varit både positiva och negativa för samhället och individer. Alltså, kort och gott- var tid har sina plus och minus.

    Personligen håller jag med om att många yngre är lite väl ego. Men jag kan OCKSÅ se att om man går för långt åt andra hållet- att hålla på principer som inte ser till individen- så kan individer också bli lidande!! 

    Exempel med städning:
    'Förr' (vad man nu räknar som förr), så var det praktiskt taget kvinnors plikt att städa och ta hand om hushållet. Men de jobbade inte då för de fick inte det. Självklart hade de tid och mer ork att hålla fint i hemmet, när de varken jobbade eller studerade.

    Utbildning och jobb
    'Nu' jobbar både män och kvinnor (eller studerar på universitet som var förbehållet för bara män, och senare bedrevs separatistiska innan de blev samordnade i Sverige under slutet av 1800-talet.)

    Jag tror att ingen era är perfekt. Men jag hoppas att det mesta blir bättre och bättre. 

    Något av det värsta med samtiden är avsaknad av respekt för 'samhället' i stort. Att folk skräpar ner, för liv, kräver sin rätt men inte gör sin plikt... osv.
    Men sedan kan man ju se nyanser i det där.. för allt var som sagt inte bättre förr.

  • Anonym (Karma)

    Intressant, exakt så brukar jag tänka. Och så undrar jag vad det var för fel på deras föräldrar som inte kunde uppfostra dem till gedigna människor? Kanske var det 90 talisternas far och mor föräldrars fel?

Svar på tråden 90-talisterna - rena rama skräpmänniskor