• Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..
  • Trynträ

Köp en med hög rygg så man får nackstöd så slipper ni nackspärr. Alla soffor utan nackstöd är ju så obekväma.

• Smajla
    Trynträ - fast nackdelen med dem som har hög rygg är att de lätt blir slitna där man sitter med huvudet. Ser på pappas fåtölj som är supersliten just där - INTE snyggt..
    //Smajla
  • Trynträ

Isåfall får man köpa skinn då för det slits inte så fort. Vi har en tillfällig soffa just nu, innan vi får Coffee soffan från Mio, utan nackstöd och det är helt värdelöst för då får man bara nackspärr och sitter som en hösäck i soffan.

• Smajla
    Trynträ - min mamma o pappa har tygsoffa - där pappa sitter syns det efter hans huvud. Likadant i hans skinnfåtölj... Så jag är därför inte nån större fan av soffor eller fåtöljer med nackstöd..
    //Smajla
  • mal

Har en ektorp som jag tycker bra om, trots att man får puffa på ryggkuddarna ibland.

Sen i ett annat rum har vi en Nikkala - Den är toppen, kuddarna som sitter vid svanken var också perfekta som amningskuddar

• Trynträ

Det verkar lite konstigt tycker jag att nackstöden skulle bli mer slitna än soffan i övrigt. Skulle vara om man har väldigt flottigt hår då.

• sweetpea

Min Coffee är min käraste ägodel, tror jag. Efter år med Ikeasoffa gav jag upp och satsade på något rejält, och det skattar jag mig lycklig över varje dag. Om det är två möbler man ska satsa på i hemmet är det säng och soffa, tycker jag - det är ju där man tillbringar sin tid och behöver grejer med god kvalitet.

• Smajla

Det är väl inte konstigt att det blir slitet där nacken är när man sitter och vrider på huvudet när man läser/pratar med någon annan/tittar på teve... Flottigt hår var väl ändå en märklig kommentar trots smajlisen.

//Smajla
  • Smajla

Nikkala är väldigt snygg tycker jag, inte så supersäker längre på Kramfors utan det finns ju snygga andra att fundera på..

//Smajla
  • Trynträ

Hehe. Kanske är jag då som inte vrider så mycket på huvudet när jag kollar på tv.

Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..