Ni som köpt Ikeasoffor..
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
Vi har en vit klippan soffa. Den är fruktansvärt obekväm för nacken då ryggstödet är så lågt, men annars e den mjuk o skön.
Vi har en Göteborg och en Ektorp! Jag måste säga att Göteborg är min favorit, den är så mjuk!
vi har ektorp... visst den är snygg, men så skön vet jag inte om den är. men man får ju vad man betalar för
Vi har 2 st Ektorp och är jättenöjda. Alla som "provsitter" våra tycker dom är jättesköna, skicket är fortfarande samma nu efter 3,5 år, jättebra att man kan ta av och tvätta överdragen (annars hade det funnits ett antal fläckar där )
Jag hade faktiskt velat ha en Göteborg men den passar inte in i vår möblering nu och dessutom ska den tydligen slutas tillverkas
ja, att man kan tvätta dom är ju ett stort plus
Vi har en tomelilla som är ca 5 år. Redan efter 2 år började problemen. Det är den värsta soffan jag nånsin haft; sittdynorna åker ut direkt man sätter sig och ryggkuddarna knölar ihop sig och blir alldeles platta bakom ryggen. Asirriterande. Och så är färgen helt urtvättad så det ser ut som jeanstyg numer (den var blå från början). Den är helt gnisslig och ostabil. Helt enkelt fruktansvärt ful, obekväm och sliten.
Jag trodde soffor höll längre än fem år..
Många kompisar är nöjda med sin tomelilla, så jag antar att vår är ett måndagsexemplar. Men aldrig mer soffa från ikea för vår del! Lägger hellre lite extra pengar och köper en mer hållbar soffa.
Ja, det är synd att dom ska sluta tillverkas, jag är verkligen nöjd med vår och färgen går inte ur tyget när man tvättar det.
Jag tänkte köpa en Göteborg men det blev en Ekeskog som annars påminner lite om den. Det är mysigt att de är så "djupa" att man kan ligga sked och titta på tv:)
Vi har Göteborg och är supernöjda med den! Vill ha en till, men de får inte plats i lägenheten, så det blir nog när vi köper hus!!
Kan verkligen rekommendera Göteborg, den är så stor så att den utan problem kan användas som gästsäng när man tar bort dynorna, med GOTT om plats!!